Επιστημονικά Νέα

Βρέφη: Τι ρόλο παίζουν οι ενήλικες στο παιχνίδι και τη φαντασία τους;

Βρέφη: Τι ρόλο παίζουν οι ενήλικες στο παιχνίδι και τη φαντασία τους;
Βρέφη: Αυτή η έρευνα δείχνει πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε τις οικογένειες με τις δεξιότητες και τις γνώσεις για να εμπνεύσουμε και να γιορτάσουμε τη φαντασία των παιδιών

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Οι ενήλικες διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη του παιχνιδιού και της φαντασίας μεταξύ των βρεφών και των νηπίων, δείχνει νέα έρευνα από ακαδημαϊκό του Αυστραλιανού Καθολικού Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Monash. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι βρέφη και νήπια ηλικίας τεσσάρων μηνών μπορούν να συμμετάσχουν σε συλλογική φαντασία με τη βοήθεια ενηλίκων. Επιδεικνύουν σταδιακά την κατανόηση των μεταβαλλόμενων ρόλων των ειδών παιχνιδιού, όπως τα φορτηγά παιχνιδιών, από συγκεκριμένα αντικείμενα, αντικείμενα, αντικείμενα και στηρίγματα.


Η επικεφαλής ερευνήτρια και συνεργάτης λέκτορας του ACU Susan Yu είπε ότι τα ευρήματα έδειξαν τη σημασία της συμμετοχής των ενηλίκων στη βοήθεια των βρεφών-μικρών παιδιών να αναπτύξουν την ικανότητά τους να παίζουν και να φαντάζονται. «Αυτή η έρευνα μάς παρέχει συναρπαστικές νέες γνώσεις για τον υπο-ερευνημένο τομέα της ανάπτυξης του παιχνιδιού και της φαντασίας των βρεφών-νηπίων», είπε η κ. Yu. «Τα ευρήματα δείχνουν ότι η συμμετοχή των ενηλίκων παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη σημαντική εξέλιξη».

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Learning, Culture and Social Interaction, αποτελεί μέρος ενός εθνικού προγράμματος έρευνας στο Conceptual PlayLab του Πανεπιστημίου Monash που πραγματοποιήθηκε από τον Sir John Monash Distinguished Professor Marilyn Fleer. Η θεμελιώδης εργασία για την υποστήριξη του παιχνιδιού και της φαντασίας των παιδιών σε αυτή τη μελέτη βασίζεται στο εννοιολογικό μοντέλο PlayWorld του Fleer.

Χρησιμοποιώντας την ιστορία “We’re Going on a Bear Hunt”, 18 οικογένειες από τη Μελβούρνη με βρέφη και νήπια ηλικίας μεταξύ 4 και 24 μηνών υποστηρίχθηκαν με συλλογικά σχεδιασμένες ιδέες για το πώς να ζωντανέψει την ιστορία μέσω του παιχνιδιού, όπως η δραματοποίηση του Σκηνή “splash splosh” μέσα από το ποτάμι, βάζοντας κιάλια για να ψάξετε για αρκούδες και χρησιμοποιώντας πραγματικό γρασίδι ως αισθητηριακό σύνδεσμο με το “swishy swashy” γρασίδι στην ιστορία.

«Διαπιστώσαμε ότι συν-κατασκευάζοντας αυτές τις φανταστικές εμπειρίες με τα παιδιά, οι ενήλικες μπόρεσαν να τα βοηθήσουν να δώσουν νέο νόημα στα αντικείμενα και τις πράξεις τους, κάτι που στη συνέχεια υποστηρίζει την ανάπτυξη του παιχνιδιού και της φαντασίας τους», είπε η κ. Yu.

«Τα πλούσια δεδομένα που συλλέχθηκαν μέσω συνεντεύξεων με οικογένειες και δεκάδων ωρών ψηφιακών δεδομένων βίντεο από περιόδους παιχνιδιού έχουν καλύψει το κενό όσον αφορά την κατανόηση του παιχνιδιού και τη φαντασία βρεφών και νηπίων ηλικίας κάτω των δύο ετών σε οικογενειακά περιβάλλοντα. Είναι σαφές ότι Τα βρέφη-νήπια έχουν την ικανότητα να συμμετέχουν στη συλλογική φαντασία με την υποστήριξη ενηλίκων».

Ο Δρ Prabhat Rai του Πανεπιστημίου Monash, ο οποίος ηγείται της εργασίας του Conceptual PlayLab με τις οικογένειες, είπε ότι το Conceptual PlayWorld ενδυνάμωσε τους γονείς και τα παιδιά να αναπτύξουν το παιχνίδι και τη φαντασία και να μάθουν STEM στο περιβάλλον του σπιτιού τους. «Αυτοί οι στόχοι κατέχουν εξέχουσα θέση στο διδακτορικό ερευνητικό πρόγραμμα της κυρίας Yu, το οποίο εποπτευόταν από το Πανεπιστήμιο Monash», είπε. «Αυτή η έρευνα δείχνει πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε τις οικογένειες με τις δεξιότητες και τις γνώσεις για να εμπνεύσουμε και να γιορτάσουμε τη φαντασία των παιδιών».

Η κυρία Yu είπε ότι ελπίζει τα ευρήματα της μελέτης να βοηθήσουν τις οικογένειες να κατανοήσουν την αξία του παιχνιδιού. «Είναι σημαντικό οι ενήλικες σε οικογενειακά περιβάλλοντα να αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να δημιουργήσουν συνθήκες παρακίνησης για να παίζουν με τα παιδιά τους, για να μην αναφέρουμε ότι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να δεθούν και να διασκεδάσουν», είπε.