Επιστημονικά Νέα

ΠΟΥ: 1,25 εκατομμύρια θάνατοι από τροχαία ετησίως

ΠΟΥ: 1,25 εκατομμύρια θάνατοι από τροχαία ετησίως
Your browser does not support the video tag. Τη θέσπιση αυστηρότερων νόμων σχετικά με την οδική ασφάλεια αιτείται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, αποκαλύπτοντας πως πάνω από 1,25 εκατομμύρια άνθρωποι αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ όλες οι χώρες πρέπει να εντάξουν στο νομοθετικό τους πλαίσιο νόμους που εμποδίζουν […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Τη θέσπιση αυστηρότερων νόμων σχετικά με την οδική ασφάλεια αιτείται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, αποκαλύπτοντας πως πάνω από 1,25 εκατομμύρια άνθρωποι αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο κάθε χρόνο.


Σύμφωνα με τον ΠΟΥ όλες οι χώρες πρέπει να εντάξουν στο νομοθετικό τους πλαίσιο νόμους που εμποδίζουν τους οδηγούς να κυκλοφορούν με μεγάλη ταχύτητα ή έχοντας καταναλώσει αλκοόλ.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ινδονησία και η Νιγηρία είναι μεταξύ των χωρών που αδυνατούν να εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές, σύμφωνα με την Παγκόσμια Έκθεση του ΠΟΥ για την Οδική Ασφάλεια για το έτος 2015.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ένας εξειδικευμένος εκπρόσωπος του ΠΟΥ, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν με τη σειρά τους να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια. «Πολύ συχνά τα χαρακτηριστικά ασφαλείας θυσιάζονται προκειμένου να περιοριστούν οι τιμές των αυτοκινήτων, δήλωσε ο Δρ Etienne Krug.

Ένας από τους βασικότερους στόχους της αειφόρου ανάπτυξης του ΟΗΕ, είναι η μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2020.

Σύμφωνα με την προαναφερθείσα έκθεση του ΠΟΥ, το 49 τοις εκατό των θανάτων εντοπίζεται σε ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και πεζούς, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι κατά την οδική κυκλοφορία.

Η Γενική Διευθύντρια του ΠΟΥ, MargaretChan, δήλωσε πως οι χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος αντιπροσωπεύουν το 85 τοις εκατό των θανάτων από τροχαία παρά το γεγονός ότι το κατέχουν το 54 τοις εκατό των οχημάτων του κόσμου. Η Ευρώπη έχει τα χαμηλότερα ποσοστά θανάτου και ενώ το υψηλότερο ποσοστό βρίσκεται στην Αφρική.

Η έκθεση του ΠΟΥ, καθιστά σαφές πως μεταξύ των μέτρων οδικής ασφάλειας που αναφέρει περιλαμβάνονται καλύτερα χαρακτηριστικά ασφαλείας στα οχήματα.

«Η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που παράγονται σε όλο τον κόσμο έχουν δεν έχουν ακόμη τα βέλτιστα πρότυπα ασφαλείας. Πολύ συχνά σε πολλά σημεία η ασφάλεια των οχημάτων θυσιάζεται προκειμένου να έχουν βελτιώσεις στις τιμές», είπε η Chan.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο που επισημαίνει η έκθεση του ΠΟΥ, είναι η καλύτερη φροντίδα των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα. Όπως αναφέρεται, «μπορεί κανείς να υποθέσει πως εννοούμε περισσότερα ελικόπτερα ή ασθενοφόρα. Στην πραγματικότητα, ένα σωστά εξοπλισμένο ασθενοφόρο με άτομα που έχουν λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση, μπορεί να σώζει ζωές».