Από την Εβελίνα Καραγιαννοπούλου
Η μόδα των «selfies» ή αλλιώς των ψηφιακών αυτοπροσωπογραφιών που βγάζουν οι χρήστες των smartphones και έπειτα αναρτούν στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί μια εξαιρετικά δημοφιλή πρακτική, κυρίως ανάμεσα στους νεότερους ενήλικες. Ο καθένας πλέον από Σταρ του Χόλυγουντ μέχρι πρωθυπουργούς, βγάζουν «selfies». Πώς όμως οι «selfies» επηρεάζουν την πλαστικών επεμβάσεων στις ΗΠΑ;
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters, πλαστικοί χειρουργοί στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εντοπίσει μια ραγδαία αύξηση ζήτησης πλαστικών επεμβάσεων, αφού οι «κοινοί θνητοί» αναζητούν ένα μέσο εξομοίωσης με τους αγαπημένους τους διασήμους, θέλοντας να δείχνουν εξίσου «τέλειοι» με αυτούς, στα ψηφιακά τους πορτρέτα.
Μια δημοσκόπηση από την Αμερικανική Ακαδημία Πλαστικής Προσώπου και Επανορθωτικής Χειρουργικής (AAFPRS) ανάμεσα σε 2.700 μέλη της, έδειξε ότι ένας στους τρεις είχε εντοπίσει αύξηση των αιτήσεων για αισθητικές επεμβάσεις, αφού οι ασθενείς είναι πλέον περισσότερο ενήμεροι για την εικόνα τους μέσω των social media.
Οι γιατροί, παρατήρησαν 10% αύξηση των επεμβάσεων ρινοπλαστικής το 2013 σε σχέση με το 2012, αύξηση 7% στις μεταμοσχεύσεις μαλλιών και 6% αύξηση στις βλεφαροπλαστικές.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που αναφέρει ο Δρ Sam Rizk, ένας Αμερικανός πλαστικός χειρούργος που ειδικεύεται στις ρινοπλαστικές. Ο Δρ Rizk επισημαίνει πως δεν είναι λίγοι οι ασθενείς που κάνουν την εμφάνισή τους στο ιατρείο του με το IPhone ανά χείρας, έχοντας εντοπίσει τα «προβληματικά» σημεία του προσώπου τους που θεωρούν πως επιδέχονται βελτίωσης.
Όταν ο εν λόγω γιατρός, αρνείται να γίνει μέρος αυτής της… τρέλας, γνωρίζει καλά, πως ένας τέτοιος ασθενής θα πάει απλά αλλού για να ικανοποιήσει τα ναρκισσιστικά του αιτήματα.