Επιστημονικά Νέα

Όραση: Οι ανεστραμμένοι χορευτές έχουν πιο οξεία οπτικοκινητική αντίληψη

Όραση: Οι ανεστραμμένοι χορευτές έχουν πιο οξεία οπτικοκινητική αντίληψη
Όραση: Οι άνθρωποι στη Γη με εκτεταμένη οπτικοκινητική εμπειρία με ανεστραμμένες κινήσεις - όπως οι κάθετοι χορευτές - μπορούν να ξεπεράσουν το φαινόμενο της αναστροφής στην αντίληψη της βιολογικής κίνησης.
Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Προηγούμενες μελέτες έχουν καθορίσει ότι οι αστροναύτες μπορούν να κρίνουν τις ανεστραμμένες κινήσεις καλύτερα από τους ανθρώπους στη Γη λόγω της μοναδικής οπτικοκινητικής εμπειρίας των αστροναυτών με ανεστραμμένες κινήσεις στο διάστημα. Τώρα, μια νέα μελέτη, στην οποία ερευνητές του Πανεπιστημίου του Wyoming έπαιξαν βασικούς πρωταγωνιστικό ρόλο, δείχνει ότι οι άνθρωποι στη Γη με εκτεταμένη οπτικοκινητική εμπειρία με ανεστραμμένες κινήσεις – όπως οι κάθετοι χορευτές – μπορούν να ξεπεράσουν το φαινόμενο της αναστροφής στην αντίληψη της βιολογικής κίνησης.


Ο Qin Zhu, καθηγητής κινησιολογίας και υγείας στο UW, ήταν επικεφαλής και ανώτερος συγγραφέας μιας εργασίας με τίτλο “Extended Visuomotor Experience With Inverted Movements Can Overcome the Inversions of Effect in Biological Motion Perception” που δημοσιεύτηκε στις 20 Οκτωβρίου στο Scientific Reports. «Όπως υποδεικνύεται από τον τίτλο του άρθρου, αποδείξαμε ότι το φαινόμενο της αντιστροφής στην αντίληψη της βιολογικής κίνησης (BMP) μπορεί να ξεπεραστεί», λέει ο Zhu. «Είναι συναρπαστικό επειδή είναι μια δεξιότητα επιβίωσης που μοιράζονται και οι δύο άνθρωποι και ζώα. Μπορούμε να διαβάσουμε τις κινήσεις που παράγονται από άλλους στο ίδιο ή διαφορετικό είδος και να καταλάβουμε ποιος είναι ο ηθοποιός και τι προορίζεται από τον ηθοποιό. Ωστόσο, εάν η κίνηση εκτελεστεί ανάποδα ή αντιστραφεί, μια τέτοια ικανότητα θα μειωθεί σημαντικά.»

Η Margaret Wilson, καθηγήτρια και επικεφαλής του Τμήματος Θεάτρου και Χορού του UW, ήταν η δεύτερη συγγραφέας της εργασίας. Για τη μελέτη, ο Wilson παρείχε τη λίστα των κάθετων χορευτικών κινήσεων. Διευκολύνθηκε η σύλληψη κίνησης των κινήσεων. στρατολόγησε κάθετους χορευτές για το πείραμα. και αναθεώρησε το έγγραφο. Ο Xiaoye Wang, μεταδιδακτορικός συνεργάτης στο Τμήμα Κινησιολογίας και Φυσικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο, ήταν ένας άλλος κύριος συγγραφέας της εργασίας. Ο Zhu συνεργάστηκε με τον Wang για να συλλάβει και να εφαρμόσει τη μελέτη. αναλύει τα αποτελέσματα και να συντάξει και να αναθεωρήσει το έγγραφο.

Άλλοι συνεισφέροντες ήταν από το Πανεπιστήμιο Αθλητισμού της Σαγκάης και το Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Οικονομικών της Σαγκάης, οι οποίοι βοήθησαν στην πρόσληψη συμμετεχόντων στην Κίνα για να αυξηθεί η ποικιλομορφία των μεγεθών του δείγματος της μελέτης. Η μελέτη αποτελείται από 52 ενήλικες εθελοντές — 15 συμμετέχοντες χωρίς καμία εμπειρία χορού. 21 συμμετέχοντες με μέσο όρο 7,71 ετών τυπικής εμπειρίας χορού. και 16 συμμετέχοντες με 4,75 χρόνια εμπειρίας κάθετου χορού. Οι κάθετοι χορευτές ήταν από το UW και την Ευρώπη.

Στους υποκείμενους παρουσιάστηκαν 40 χορευτικές κινήσεις ως εμφανίσεις σημείου φωτός σε υπολογιστή. Υπήρχαν 10 ζεύγη χορευτικών κινήσεων, με κάθε ζευγάρι να περιλαμβάνει μια χορευτική κίνηση που εκτελείται στο έδαφος και μια άλλη στον αέρα. Στις μισές από τις δοκιμαστικές δοκιμές, η οθόνη αντιστράφηκε τεχνητά. Οι κάθετοι χορευτές, οι παραδοσιακοί χορευτές και οι μη χορευτές ρωτήθηκαν εάν η οθόνη ήταν τεχνητά ανεστραμμένη ή όπως ήταν. Μόνο οι κάθετοι χορευτές μπορούσαν να αναγνωρίσουν τις κινήσεις αναστροφής που εκτελούνταν στον αέρα. Οι κάθετοι χορευτές ήταν εξίσου ικανοί να αναγνωρίσουν μια τεχνητή αναστροφή ανεξάρτητα από το αν η χορευτική κίνηση εκτελούνταν στο έδαφος ή στον αέρα.

Οι παραδοσιακοί χορευτές και οι μη χορευτές – που δεν είχαν εμπειρία με την εκτέλεση ανεστραμμένης κίνησης – δεν μπορούσαν να διακρίνουν την αναστροφή στην οθόνη του σημείου φωτός για τις ανεστραμμένες κινήσεις που εκτελούνται στον αέρα, σύμφωνα με την εφημερίδα. Τα ευρήματα της εργασίας υποδηλώνουν ότι η οπτικοκινητική εμπειρία με ανεστραμμένες κινήσεις διαδραματίζει πιο κρίσιμο ρόλο στο να επιτρέπει στους παρατηρητές να ταυτιστούν στην ανεστραμμένη βιολογική κίνηση.

Ο Zhu λέει ότι όσοι έχουν εμπειρία στην προβολή και/ή στην εκτέλεση ανεστραμμένων κινήσεων ενώ βρίσκονται στον αέρα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την εμπειρία για να αντιληφθούν και να κατανοήσουν τις ανεστραμμένες κινήσεις. «Ως εκ τούτου, οι θεατές που έχουν δει παραστάσεις κάθετου χορού στο παρελθόν θα έχουν καλύτερη κατανόηση των ανεστραμμένων κινήσεων από εκείνους που δεν έχουν δει ποτέ μια τέτοια παράσταση», λέει ο Zhu. «Και, για όσους θέλουν να μάθουν και να εκτελούν κάθετο χορό στο μέλλον, απαιτείται τόσο οπτική όσο και κινητική προπόνηση – σε σχέση με τις ανεστραμμένες κινήσεις – για τη βελτίωση της επίγνωσης και της αντίληψης των κινήσεων του εαυτού τους σε σχέση με τους συντρόφους ή τους θεατές ενώ εκτελούν κάθετες χορός.»

Ο Zhu προσθέτει ότι άτομα χωρίς εμπειρία χορού μπορούν να κρίνουν τις όρθιες χορευτικές κινήσεις «πολύ καλά» σε σύγκριση με εκπαιδευμένους χορευτές, κάτι που υποδηλώνει ότι υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ των όρθων χορευτικών κινήσεων και των κινήσεων στην καθημερινή ζωή. «Σχετικά με την επιστημονική φαντασία, ο Spiderman θα πρέπει να έχει ανώτερη ικανότητα από τους άλλους να διαβάζει τυχόν ανεστραμμένες κινήσεις», λέει ο Zhu. Πραγματοποιήθηκε μια μελέτη παρακολούθησης, χρησιμοποιώντας έναν ανιχνευτή ματιών, για να εξεταστούν τα μοτίβα οπτικής αναζήτησης των κάθετων χορευτών έναντι των παραδοσιακών χορευτών, ενώ κάθε ομάδα παρατηρεί τις οθόνες του point-light για να κρίνει τις ενέργειες.