Επιστημονικά Νέα

Ο θόρυβος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Ο θόρυβος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων
Με ένα αυξανόμενο ποσοστό του πληθυσμού που εκτίθεται σε επιβλαβή κυκλοφοριακό θόρυβο ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας του Covid, οι προσπάθειες ελέγχου του θορύβου και οι νόμοι για τη μείωση του θορύβου έχουν μεγάλη σημασία για τη μελλοντική δημόσια υγεία.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Η αύξηση του θορύβου από την κυκλοφορία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της καρδιακής προσβολής, ανακάλυψαν ερευνητές. Έχοντας βρει στοιχεία που συνδέουν τον θόρυβο της κυκλοφορίας με τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών και συναφών παθήσεων, οι ερευνητές ζητούν να αναγνωριστεί αυτό το είδος ηχορύπανσης ως παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις.


Η διεθνής ομάδα ερευνητών εξέτασε επιδημιολογικά δεδομένα, τα οποία παρέχουν στοιχεία για τον εντοπισμό παραγόντων κινδύνου μιας συγκεκριμένης ασθένειας. Στην ανασκόπησή τους, οι ερευνητές βρήκαν στοιχεία ότι για κάθε αύξηση 10 ντεσιμπέλ στον θόρυβο που προέρχεται από την οδική κυκλοφορία, ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού και διαβήτη, αυξανόταν κατά 3,2%.

Συγκεκριμένα, είπαν, ο θόρυβος της κυκλοφορίας τη νύχτα που διαταράσσει και μειώνει τον χρόνο ύπνου μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των ορμονών του στρες στα αιμοφόρα αγγεία, προάγοντας έτσι φλεγμονές, υψηλή αρτηριακή πίεση και αγγειακές παθήσεις. «Είναι επίσης σημαντικό για εμάς ότι ο θόρυβος της κυκλοφορίας αναγνωρίζεται επιτέλους ως παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις λόγω των ισχυρών αποδεικτικών στοιχείων», δήλωσε ο Thomas Mnzel, ανώτερος καθηγητής στο Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο του Mainz της Γερμανίας.

Οι ερευνητές πρότειναν επίσης στρατηγικές για τις τοπικές αρχές για τον μετριασμό του θορύβου από την οδική, σιδηροδρομική και εναέρια κυκλοφορία. Η τοποθέτηση φραγμών θορύβου κατά μήκος πολυσύχναστων δρόμων σε πυκνοκατοικημένες περιοχές μπορεί να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα θορύβου έως και 10 ντεσιμπέλ, είπαν. Η κατασκευή δρόμων με άσφαλτο που μειώνει τον θόρυβο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα κατά 3-6 ντεσιμπέλ, είπαν οι συγγραφείς. Άλλες στρατηγικές που πρότειναν περιελάμβαναν τον περιορισμό της ταχύτητας οδήγησης και την ανάπτυξη και προώθηση της χρήσης ελαστικών χαμηλού θορύβου.

Σε ατομικό επίπεδο, οι ερευνητές συνέστησαν τη χρήση ποδηλάτων, κοινών βόλτων και δημόσιων συγκοινωνιών για τη μείωση του θορύβου της οδικής κυκλοφορίας στην πόλη. Για τη μείωση του θορύβου των αεροσκαφών, μπορούν να υιοθετηθούν στρατηγικές όπως η βελτιστοποίηση και ο σχεδιασμός αεροπορικών διαδρομών με χρήση GPS για την απομάκρυνση τους από πυκνοκατοικημένες περιοχές. Η επιβολή απαγορεύσεων για απογειώσεις και προσγειώσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να μειώσει σημαντικά τον θόρυβο της εναέριας κυκλοφορίας, συμβουλεύουν οι ερευνητές.

Προτάθηκε επίσης η τακτική συντήρηση των σιδηροδρόμων, συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμίσεων των φρένων, για τη μείωση του θορύβου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. «Με ένα αυξανόμενο ποσοστό του πληθυσμού που εκτίθεται σε επιβλαβή κυκλοφοριακό θόρυβο ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας του Covid, οι προσπάθειες ελέγχου του θορύβου και οι νόμοι για τη μείωση του θορύβου έχουν μεγάλη σημασία για τη μελλοντική δημόσια υγεία», είπε ο Μνζέλ.