Η εκπαίδευση του εγκεφάλου είναι δομημένη και επαναλαμβανόμενη πρακτική που στοχεύει στη βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών. Μελέτες σχετικά με τις επιπτώσεις της εκπαίδευσης του εγκεφάλου έχουν δώσει μικτά αποτελέσματα. Ωστόσο, οι ερευνητές εξακολουθούν να ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης του εγκεφάλου. Τώρα, μια ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Rui Nouchi και την καθηγήτρια Ryuta Kawashima από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης, Γήρανσης και Καρκίνου του Πανεπιστημίου Tohoku έχει αναπτύξει μια νέα μέθοδο εκπαίδευσης που περιλαμβάνει νευροανάδραση, επιτρέποντας στους εκπαιδευόμενους να παρακολουθούν τη δραστηριότητα του εγκεφάλου τους καθώς εκτελούν εργασίες.
Λεπτομέρειες για την μελέτη
Η νευροανάδραση έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και δεκαετίες για την ενίσχυση των υγιών εγκεφαλικών λειτουργιών. Με προηγούμενες έρευνες να αναφέρουν θετική συσχέτιση μεταξύ των ενισχυμένων εγκεφαλικών δραστηριοτήτων κατά την προπόνηση του εγκεφάλου και των βελτιωμένων γνωστικών λειτουργιών, η ερευνητική ομάδα ήταν πρόθυμη να ανακαλύψει εάν η προπόνηση του εγκεφάλου με μεγαλύτερη εγκεφαλική δραστηριότητα μέσω νευροανάδρασης θα είχε θετική επίδραση στη γνωστική απόδοση. Για να γίνει αυτό, οι συμμετέχοντες στη μελέτη χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες.
- Μια ομάδα έλαβε εκπαίδευση εγκεφάλου με νευροανάδραση
- Μια άλλη έλαβε μόνο εκπαίδευση εγκεφάλου
- Η τελευταία ομάδα κλήθηκε απλώς να παίξει ένα παιχνίδι παζλ για 20 λεπτά κάθε μέρα για τέσσερις εβδομάδες
Η εκπαίδευση του εγκεφάλου εκπαίδευσε τους συμμετέχοντες στην ταχύτητα επεξεργασίας, τη μνήμη και την προσοχή κάνοντας τρία διαφορετικά παιχνίδια σε κάθε κατηγορία. Η ομάδα που έλαβε νευροανάδραση είδε το χρώμα της οθόνης της να αλλάζει ανάλογα με το πόσο καλά είχαν. Κατάφεραν να αυξήσουν ελεύθερα τη δραστηριότητα του εγκεφάλου τους σύμφωνα με τις απαντήσεις τους.
“Διαπιστώσαμε ότι οι συμμετέχοντες που έκαναν προπόνηση εγκεφάλου με νευροανάδραση εμφάνισαν σημαντικές βελτιώσεις στην επεισοδιακή μνήμη, τη μνήμη εργασίας και την προσοχή”, δήλωσε ο Rui Nouchi, αναπληρωτής καθηγητής, Πανεπιστήμιο Tohoku. Λεπτομέρειες της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Brain Sciences. Ο Nouchi τονίζει ότι η περισσότερη δέσμευση ενώ η εκπαίδευση του εγκεφάλου μπορεί να είναι το κλειδί για να ξεκλειδώσετε τα οφέλη της. “Η ανακάλυψή μας επισημαίνει το γεγονός ότι η μεγαλύτερη εγκεφαλική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του εγκεφάλου είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών”.