Επιστημονικά Νέα

Μια σταφίδα προβλέπει μελλοντικές μαθητικές επιδόσεις νηπίων

Μια σταφίδα προβλέπει μελλοντικές μαθητικές επιδόσεις νηπίων
Μια και μόνο σταφίδα είναι ικανή να προβλέψει τις μελλοντικές μαθητικές επιδόσεις νηπίων. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Γάργουικ, χρησιμοποίησαν ένα απλό τεστ, όπου μια σταφίδα μπορεί να προβλέψει πόσο καλές θα είναι οι μαθητικές επιδόσεις των νηπίων που συμμετείχαν, όταν φθάσουν την ηλικία των 8 ετών. Χρησιμοποιώντας ένα αποξηραμένο φρούτο, και ένα πλαστικό ποτήρι, […]

Μια και μόνο σταφίδα είναι ικανή να προβλέψει τις μελλοντικές μαθητικές επιδόσεις νηπίων.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Γάργουικ, χρησιμοποίησαν ένα απλό τεστ, όπου μια σταφίδα μπορεί να προβλέψει πόσο καλές θα είναι οι μαθητικές επιδόσεις των νηπίων που συμμετείχαν, όταν φθάσουν την ηλικία των 8 ετών. Χρησιμοποιώντας ένα αποξηραμένο φρούτο, και ένα πλαστικό ποτήρι, οι ερευνητές πραγματοποίησαν ένα τεστ που βασιζόταν στο χρόνο που θα περίμενε ένα παιδί 20 μηνών μέχρι να πάρει μια σταφίδα από μπροστά του.

Στα νήπια δόθηκε μια σταφίδα που είχε τοποθετηθεί κάτω από ένα αδιαφανές ποτήρι σε κοντινή απόσταση. Μετά από τρία δοκιμαστικά, τα νήπια κλήθηκαν να περιμένουν μέχρι να τους πουν (60 δευτερόλεπτα) ότι μπορούν να αγγίξουν και να φάνε τη σταφίδα. Κατά τη διάρκεια της μελέτης διαπιστώθηκε ότι όσα παιδιά είχαν γεννηθεί πρόωρα είχαν περισσότερες πιθανότητες να πάρουν τη σταφίδα πριν από τον καθορισμένο χρόνο. Σε επανάληψη της μελέτης, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι εκείνοι που δεν μπορούσαν να εμποδίσουν τη συμπεριφορά τους ως νήπια, επτά χρόνια αργότερα δεν απέδιδαν τόσο καλά στο σχολείο όσο οι συμμαθητές τους.

«Ένα απλό 5λεπτο παιχνίδι με μία σταφίδα, αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο αξιολόγησης που μπορεί να προβλέψει τις μαθητικές επιδόσεις των πρόωρων και μη παιδιών» λέει ο καθηγητής Dieter Wolke από το Πανεπιστήμιο του Γάργουικ. Οι ερευνητές δανείστηκαν στοιχεία από την Μελέτη της Βαυαρίας, μελέτη που ξεκίνησε στη Γερμανία το 1985 και βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Κατά τη διάρκεια της, 558 παιδιά που γεννήθηκαν στις 25 έως 41 εβδομάδες κύησης αξιολογήθηκαν για αυτο-έλεγχο όταν έγιναν 20 μηνών. Τα αποτελέσματα για όσους γεννήθηκαν πρόωρα, συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα εκείνων που γεννήθηκαν κανονικά μεταξύ της 39ης και 41ης εβδομάδας.

Στην ηλικία των 8 ετών, τα ίδια τα παιδιά αξιολογήθηκαν από μια ομάδα ψυχολόγων και παιδιάτρων. Η Ακαδημαϊκή επίδοση, συμπεριλαμβανομένων των μαθηματικών, της ανάγνωσης και ορθογραφίας / γραφής-εκτιμήθηκε χρησιμοποιώντας τυποποιημένα τεστ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο πιο πρόωρα γεννήθηκε ένα παιδί τόσο πιο δύσκολο μπορούσε να ελέγξει τις αντιδράσεις του. Επίσης τα προβλήματα απόσπασης προσοχής και χαμηλής απόδοσης στο σχολείο ήταν εντονότερα σε αυτά τα παιδιά.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η ικανότητα να αναγνωρίζονται πρόωρα τέτοια προβλήματα γνωσιακής φύσεως θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη εξειδικευμένων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτών των μαθησιακών δυσκολιών.
Η έρευνα θα δημοσιευθεί στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού «Η εφημερίδα της παιδιατρικής».