Επιστημονικά Νέα

Καναδοί Eρευνητές: Έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε ζωτικά δεδομένα COVID

Καναδοί Eρευνητές: Έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε ζωτικά δεδομένα COVID
«Στο μέλλον, πρέπει να υπάρξει μια πιο συγκεντρωτική προσέγγιση. Σε άλλες δικαιοδοσίες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου υπάρχει ένα εθνικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης με έναν μόνο πληρωτή, είναι ευκολότερο να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης που δεν περιλαμβάνει διαδικαστικά ζητήματα».

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Καναδοί Eρευνητές: Τα εμπόδια στην πρόσβαση σε δεδομένα ασθενών σχετικά με τον εμβολιασμό κατά του SARS-CoV-2 εμποδίζουν την ικανότητα των ερευνητών να ενημερώνουν την εθνική αντιμετώπιση της πανδημίας και να διατηρούν την εμπιστοσύνη του κοινού, σύμφωνα με τους ερευνητές. Τα 10 επαρχιακά υπουργεία υγείας του Καναδά ήταν απρόθυμα να μοιραστούν αυτά τα δεδομένα. Μετά το ξέσπασμα του SARS το 2003, μια ανεξάρτητη επιτροπή στο Οντάριο συνέστησε να παρέχεται στους ερευνητές γρήγορη πρόσβαση στα διοικητικά δεδομένα υγείας.


Ωστόσο, οι ζωτικής σημασίας πληροφορίες για τη δημόσια υγεία αποκρύπτονται από ερευνητές και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, σύμφωνα με μια ανάλυση.

«Η απουσία ενός συντονισμένου, πανκαναδικού, ασφαλούς ερευνητικού περιβάλλοντος για διαεπαρχιακή σύνδεση και ανάλυση δεδομένων έχει επισημανθεί ως έλλειψη στην καναδική ερευνητική υποδομή που έχει περιορίσει την επικαιρότητα της καναδικής έρευνας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της πανδημίας», έγραψε ο γιατρός έκτακτης ανάγκης Andrew McRae, MD, PhD, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Calgary’s Cumming School of Medicine στο Calgary, Alberta, στον Καναδά.

Ο McRae και οι συνεργάτες του πραγματοποίησαν μια ανάλυση που τεκμηριώνει την πρόσφατη εμπειρία ερευνητών COVID-19 σε όλον τον Καναδά.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν ηλεκτρονικά στις 18 Ιουλίου στο Canadian Medical Association Journal.

Χωρίς νομικά εμπόδια

Τα επαρχιακά υπουργεία υγείας είναι νομικά εξουσιοδοτημένα να δημοσιεύουν ανώνυμα δεδομένα για νόμιμους και ηθικά εγκεκριμένους ερευνητικούς σκοπούς, υπό την προϋπόθεση ότι προστατεύεται το απόρρητο των ασθενών.

Οι συγγραφείς υποστηρίζουν συνεργασίες μεταξύ των κατόχων επαρχιακών δεδομένων και του Δικτύου Έρευνας Δεδομένων Υγείας της χώρας για να καταστεί δυνατή η έγκαιρη μεταφορά δεδομένων.

Τα σύνολα κλινικών δεδομένων COVID-19, με συνδέσμους με διοικητικά δεδομένα σε επίπεδο ασθενούς για τον εμβολιασμό, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως πλατφόρμες κλινικών δοκιμών για την προοπτική αξιολόγηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των εμβολίων και των νέων θεραπειών για την COVID-19, έγραψαν οι συγγραφείς.

Ως γιατρός του τμήματος επειγόντων περιστατικών, ο McRae κατανοεί τη σημασία της γνώσης της κατάστασης εμβολιασμού των ασθενών κατά της COVID-19, η οποία συχνά τεκμηριωνόταν ελάχιστα στα ιατρικά αρχεία.

Από την έναρξη της πανδημίας, η ομάδα του, το Καναδικό Δίκτυο Ταχείας Αντίδρασης του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών COVID-19, μελετά την κατάσταση ανοσοποίησης ασθενών με COVID-19, με σκοπό την πρόβλεψη των κλινικών αποτελεσμάτων και τη διευκόλυνση της διάγνωσης ελλείψει εργαστηριακών εξετάσεων.

Πέρυσι, έλαβε εντολή από την Canadian Immunity Task Force της ομοσπονδιακής κυβέρνησης να μελετήσει τον εμβολιασμό κατά της COVID σε πραγματικό περιβάλλον. «Προσπαθούμε να δημοσιεύσουμε επαρχιακά δεδομένα εμβολιασμού από την άνοιξη του 2021 και μέχρι στιγμής έχουμε μια συμφωνία με το υπουργείο Υγείας της Βρετανικής Κολομβίας και είμαστε κοντά σε συμφωνία με τη Νέα Σκωτία», δήλωσε ο McRae στο Medscape Medical News.

Ωστόσο, υπήρξαν καθυστερήσεις και παρατεταμένες διαπραγματεύσεις με άλλες επαρχίες, και ορισμένες αρνήθηκαν κατηγορηματικά να συνεργαστούν για τα δεδομένα εμβολιασμού.

«Το Οντάριο, το Σασκάτσουαν, η Μανιτόμπα και το Κεμπέκ είναι μέχρι στιγμής ισόπαλα για τον πάτο!»

Εκτός από την τεκμηρίωση των εμπειριών ερευνητών COVID-19 σε ολόκληρο τον Καναδά, οι συγγραφείς ανέλαβαν νομική ανάλυση ανά επαρχία της νομοθεσίας για τη δημόσια υγεία και της προσβασιμότητας στις προσωπικές πληροφορίες υγείας. «Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει κανένα νομικό εμπόδιο για την αποδέσμευση δεδομένων σε ερευνητές, υπό την προϋπόθεση ότι η μελέτη τους έχει υποβληθεί σε έλεγχο από επιτροπή δεοντολογίας της έρευνας», δήλωσε ο McRae.

Γιατί λοιπόν η απροθυμία των επαρχιών; Είναι εν μέρει η εγγενής αποστροφή των γραφειοκρατικών οργανώσεων για τον κίνδυνο και ο φόβος ότι οι πληροφορίες ασθενών που συλλέγονται, αν και σε μεγάλο βαθμό αποκαλύπτονται, μπορεί να πέσουν κατά λάθος σε λάθος χέρια.

Επιπλέον, η διαδικασία για την αποδέσμευση δεδομένων είναι επίπονη.

«Τα υπουργεία λένε ότι είναι πολύ υποστελεχωμένα και ανεπαρκή για να επεξεργαστούν τις απαραίτητες νομικές συμφωνίες για την αποκάλυψη πληροφοριών», είπε ο ΜακΡέι.

Ως αποτέλεσμα, ορισμένα ερευνητικά έργα δεν ολοκληρώνονται ή δεν ολοκληρώνονται αρκετά σύντομα ώστε να είναι χρήσιμα στους κλινικούς ιατρούς και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, είπε.

«Μέχρι να λάβουμε τις πληροφορίες, είναι ξεπερασμένες. Τα δεδομένα από τα κύματα ένα και δύο της πανδημίας δεν ισχύουν για τα κύματα Δέλτα και Όμικρον. Πρέπει να έχουμε πρόσβαση στα δεδομένα γρήγορα». Απαιτείται κεντρική προσέγγιση Δρ Srinivas Murthy Σχολιάζοντας τα ευρήματα για το Medscape, ο Srinivas Murthy, MD CM, MHS, γιατρός μολυσματικών ασθενειών και ερευνητής ετοιμότητας πανδημίας στη σχολή ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας στο Βανκούβερ του Καναδά, είπε ότι η εργασία έχει επιπτώσεις πέρα ​​από την άμεση ανάγκη κοινοποίησης δεδομένων εμβολιασμού για την COVID-19.

Ο Murthy δεν συμμετείχε στην ανάλυση.

«Μιλάει για το ευρύτερο ζήτημα της διαθεσιμότητας σημαντικών δεδομένων που συλλέγονται από φορείς δημόσιας υγείας, τα οποία θα πρέπει να είναι προσβάσιμα σε ερευνητές που διεξάγουν μελέτες με εγκεκριμένα πρωτόκολλα», είπε ο Murthy στο Medscape.

“Η σημασία της κοινής χρήσης δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς της υγείας έκτακτης ανάγκης δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί.” Είναι επίσης σημαντικό από τη σκοπιά της κυβερνητικής διαφάνειας σχετικά με τα δεδομένα που συλλέγει.

Το νομικό τοπίο προς πλοήγηση είναι ελαφρώς διαφορετικό σε καθένα από τα 13 επαρχιακά και εδαφικά συστήματα υγείας του Καναδά, σημείωσε ο Murthy, και ακόμη και η κυβέρνηση μπορεί να έχει δυσκολία πρόσβασης σε επαρχιακά δεδομένα υγείας.

«Στο μέλλον, πρέπει να υπάρξει μια πιο συγκεντρωτική προσέγγιση.

Σε άλλες δικαιοδοσίες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου υπάρχει ένα εθνικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης με έναν μόνο πληρωτή, είναι ευκολότερο να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης που δεν περιλαμβάνει διαδικαστικά ζητήματα».

Τελικά, θα χρειαστεί πολιτική βούληση για τη δημιουργία μιας κοινής, κεντρικής πύλης πρόσβασης για τη λήψη αυτών των πληροφοριών σε ερευνητές και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να ασκήσει την ευθύνη της και να αναλάβει την ηγεσία, πρόσθεσε ο Murthy.

“Θα πιέσουν να υπάρξει ένα εθνικό πλαίσιο για τον έλεγχο των δεδομένων υγείας ή θα αφήσουν την ιδιοκτησία να συνεχίσει να μεταβιβάζεται στις επαρχίες και να αφήσουν τα πράγματα στο status quo;”