Επιστημονικά Νέα

H Ελλάδα έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία

H Ελλάδα έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία
Your browser does not support the video tag. Στην Ελλάδα, η «αφηρημένη» οδήγηση ευθύνεται για την πρόκληση του 35% των τροχαίων, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ). Η χώρα μας έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα στην […]
Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Στην Ελλάδα, η «αφηρημένη» οδήγηση ευθύνεται για την πρόκληση του 35% των τροχαίων, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ).


Η χώρα μας έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, ιδίως στους νέους ηλικίας 18- 24 χρόνων, οι οποίοι διαπράττουν και τις περισσότερες παραβάσεις. Μόλις τρία δευτερόλεπτα απροσεξίας αρκούν για το «μοιραίο», υποστηρίζουν οι ειδικοί και τα στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο αποκαλύπτουν ότι η διάσπαση της προσοχής συγκαταλέγεται στους βασικότερους παράγοντες εμπλοκής σε τροχαία δυστυχήματα με αυξητικές τάσεις.

Η διάσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση μπορεί να οφείλεται σε παράγοντες εντός και εκτός του οχήματος.Οι βασικότεροι από αυτούς είναι: η χρήση κινητού τηλεφώνου (συνομιλία, ανάγνωση και γραφή sms), η κατανάλωση φαγητού και ποτού, το κάπνισμα, η απόσπαση προσοχής από διαφημιστικές πινακίδες, η ενασχόληση με συσκευές μέσα στο όχημα (π.χ. χρήση συστήματος πλοήγησης, αλλαγή cd, ρύθμιση ραδιοφώνου), η δυνατή μουσική, η έντονη συζήτηση με συνεπιβάτες εντός του οχήματος, η αλληλεπίδραση με τα παιδιά στο πίσω κάθισμα.

Η επιθετική οδήγηση είναι ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας πρόκλησης τροχαίων, που συνδέεται άμεσα με την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων, καθώς φωνές, χειρονομίες, απρεπής και ανάρμοστη συμπεριφορά στο τιμόνι αποτελούν καθημερινότητα για εκατομμύρια Έλληνες οδηγούς στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΙΟΑΣ, Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι συνέπεια της έλλειψης παιδείας. «Η πρωταρχική ευθύνη για την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παιδιών και μελλοντικών οδηγών βρίσκεται στα χέρια κυρίως των γονέων, καθώς τα παιδιά μιμούνται τους γονείς και ως εκ τούτου ο τρόπος οδήγησης των γονέων αντανακλάται στον μετέπειτα τρόπο οδήγησης των παιδιών τους».

Στο πλαίσιο αυτό, το ΙΟΑΣ και η ΕΕ εκπονούν ενημερωτική καμπανιά για την «Επιθετική Οδήγηση» και την «Απόσπαση Προσοχής». Σκοπός της νέας καμπάνιας ενημέρωσης για ασφαλή οδήγηση είναι ο προβληματισμός και η παρότρυνση του κοινού για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα νέους.

Επίσης, στόχος είναι η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών και η προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον πολιτισμού και ασφάλειας στον δρόμο. Όσον αφορά την ευθύνη της Πολιτείας, τονίστηκε η ανάγκη αυστηρής και διαρκούς επιβολής κανόνων οδικής κυκλοφορίας, εκστρατείες ενημέρωσης των οδηγών και προγράμματα για συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών, π.χ. νέοι οδηγοί.