Επιστημονικά Νέα

Έρευνα: Οφέλη από την αποικιακή εκμετάλλευση στην Ιατρική Σχολή του Λονδίνου

Έρευνα: Οφέλη από την αποικιακή εκμετάλλευση στην Ιατρική Σχολή του Λονδίνου
Έρευνα: Το London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM) υποστήριξε και επωφελήθηκε άμεσα από την εκμετάλλευση και την υποταγή των αποικισμένων χωρών από τη βρετανική αυτοκρατορία, σύμφωνα με μια έκθεση για την ιστορία της.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Η ιατρική σχολή του Λονδίνου επωφελήθηκε από την αποικιακή εκμετάλλευση, σύμφωνα με έκθεση. Η ανάπτυξη της “τροπικής ιατρικής” στο LSHTM διαμορφώθηκε από τη λευκή υπεροχή και τη ρατσιστική ψευδοεπιστήμη, λέει η μελέτη που ανατέθηκε. Η μελέτη καθορίζει πώς το σχολείο, που ιδρύθηκε το 1899, λάμβανε για δεκαετίες το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησής του από τις αποικίες της Βρετανίας. Το London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM) υποστήριξε και επωφελήθηκε άμεσα από την εκμετάλλευση και την υποταγή των αποικισμένων χωρών από τη βρετανική αυτοκρατορία, σύμφωνα με μια έκθεση για την ιστορία της. Η μελέτη καθορίζει πώς το σχολείο, που ιδρύθηκε το 1899, λάμβανε για δεκαετίες το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησής του από τις αποικίες της Βρετανίας, ιδιαίτερα αυτές στην Αφρική, και αποικιακές εταιρείες, αλλά η ιατρική του έρευνα ωφέλησε μόνο τους λευκούς.


Ιατρική Σχολή Λονδίνου

Η αρχική αποστολή του σχολείου ήταν να μειώσει το κόστος για τους Βρετανούς φορολογούμενους για την αντικατάσταση των αποικιακών αξιωματικών που προσβλήθηκαν, μερικές φορές θανάσιμα, από ασθένειες όπως η ελονοσία, αντί να βελτιώσει την υγεία των αποικισμένων αυτόχθονων πληθυσμών, εξηγεί η έκθεση. Με αυτόν τον τρόπο, το σχολείο, το οποίο ιδρύθηκε και αρχικά λειτουργούσε σε στενή συνεργασία με το αποικιακό γραφείο της κυβέρνησης, ενίσχυσε τον βρετανικό ιμπεριαλισμό, δήλωσε ο συγγραφέας της έκθεσης, Δρ Lioba Hirsch, του Κέντρου Ιστορίας στη Δημόσια Υγεία του LSHTM. Η μελέτη της, που ανατέθηκε από την LSHTM, περιγράφει λεπτομερώς πώς η ανάπτυξη της “τροπικής ιατρικής” στο σχολείο διαμορφώθηκε από τη λευκή υπεροχή και τη ρατσιστική ψευδοεπιστήμη, όπως η ευγονική, με το ανώτερο προσωπικό να ισχυρίζεται δημόσια ότι οι μαύροι και καφέ αποικισμένοι ήταν σωματικά και ψυχικά κατώτεροι.

Ως το κύριο κέντρο εκπαίδευσης για λευκούς γιατρούς που συνέχισαν να εργάζονται στις αποικίες της Βρετανίας, η έκθεση σημειώνει πώς το σχολείο βοήθησε στη διάδοση τέτοιων ρατσιστικών αντιλήψεων. Διαπίστωσε επίσης ότι το σχολείο περιόρισε τη σταδιοδρομία των λίγων έγχρωμων γιατρών που σπούδασαν εκεί τις πρώτες δεκαετίες του. Ενώ πολλοί λευκοί φοιτητές έγιναν προσωπικό στο LSHTM, κανένας έγχρωμος σπουδαστής δεν προσλήφθηκε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1940 και της δεκαετίας του ’50. Για τους λευκούς μαθητές, η φοίτηση στο σχολείο έγινε επίσης ένας τρόπος για να υπηρετήσουν στο Ιατρικό Προσωπικό της Δυτικής Αφρικής, το οποίο από το 1902 απαγόρευε ανοιχτά τους γιατρούς μη ευρωπαϊκής καταγωγής.

Οι έγχρωμοι μαθητές διαχωρίστηκαν επίσης στην κλινική τους εκπαίδευση. Τα αρχεία δείχνουν ότι το ανώτερο προσωπικό των λευκών εξέφρασε την ανησυχία τους για τη θεραπεία λευκών ασθενών τη δεκαετία του 1920. Η έκθεση σημειώνει ότι ο Τζόζεφ Τσάμπερλεν, ο υπουργός Εξωτερικών για τις αποικίες, ενθάρρυνε τους ιατρούς της αποικίας να στείλουν παθολογικά δείγματα, υλικά και παράσιτα στο σχολείο για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς, συχνά χωρίς τη συγκατάθεση του ασθενούς. Επιπλέον, δύο νοσοκομεία του Λονδίνου παρείχαν “γηγενείς ασθενείς” από την Ινδία, την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Γκόα για διδακτικούς σκοπούς μετά από επίσημο αίτημα του σχολείου το 1940. Ο Hirsch εξέτασε επίσης την επιβλαβή κληρονομιά του ιδρυτή του σχολείου, Πάτρικ Μάνσον, ο οποίος 22 χρόνια πριν από την ίδρυσή του μόλυνε σκόπιμα έναν Κινέζο, τον Hin-Lo, με ελονοσία. Λίγες λεπτομέρειες της ζωής του Hin-Lo μπορούν να βρεθούν στα αρχεία του LSHTM, με διαφορετικές πηγές να τον περιγράφουν ως υπηρέτη, κηπουρό ή ασθενή του Manson. “Το σχολείο, απ’ ό,τι γνωρίζω, δεν έχει κάνει τίποτα για να τον αναγνωρίσει, ή κανένα από τα άλλα ερευνητικά θέματα που συμμετείχαν στην οικοδόμηση της φήμης και της φήμης του σχολείου και τη συσσώρευση κεφαλαίων”, είπε ο Χιρς.

Η ερευνήτρια είπε ότι ελπίζει ότι το σχολείο θα αναγνωρίσει την επιβλαβή κληρονομιά της ρατσιστικής ιστορίας του για το σημερινό προσωπικό και τους έγχρωμους μαθητές, όπως σημειώθηκε σε μια ανεξάρτητη ανασκόπηση πέρυσι που αποκάλυψε στοιχεία δομικού ρατσισμού στο ίδρυμα. “Θα ήθελα μια αναγνώριση ότι οι ρατσιστικές δομές που συνέβαλαν στην οικοδόμηση του σχολείου και που το μετέτρεψαν σε πνευματική δύναμη που είναι σήμερα εξακολουθούν να λειτουργούν”, είπε, “και ότι οι ανισότητες που δημιουργούν είναι επίσης ακόμη σε λειτουργία. ακόμα κι αν είναι πολύ λιγότερο ορατά”. Ο καθηγητής Liam Smeeth, διευθυντής του LSHTM, δήλωσε: “Αυτή η έκθεση δείχνει την πραγματικότητα του αποικιακού παρελθόντος του LSHTM και ζητώ συγγνώμη από όλους εκείνους που έχουν επηρεαστεί αρνητικά”. Η καθηγήτρια Anne Mills, αναπληρώτρια διευθύντρια και καθηγήτρια στο LSHTM, πρόσθεσε: “Δεσμευόμαστε να είναι το LSHTM ένας χώρος αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, απασχόλησης, έρευνας και συνεργασιών”.