Επιστημονικά Νέα

Επιστήμη Κορωνοϊός Ψυχική Υγεία: 85% των φοιτητών στις ΗΠΑ ανέφεραν προκλήσεις ψυχικής υγείας λόγω πανδημίας

Επιστήμη Κορωνοϊός Ψυχική Υγεία: 85% των φοιτητών στις ΗΠΑ ανέφεραν προκλήσεις ψυχικής υγείας λόγω πανδημίας
Επιστήμη Κορωνοϊός Ψυχική Υγεία: Σύμφωνα με νέα μελέτη, η πανδημία του κορωνοϊού είχε αρνητικές επιδράσεις στην ψυχική υγεία των φοιτητών στις ΗΠΑ. Οι σπουδαστές που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων ψυχικής υγείας που οφείλονται στην πανδημία περιλαμβάνουν γυναίκες, ασιατικής καταγωγής, ηλικίας κάτω των 25 ετών, άτομα που γνώριζαν κάποιον με λοίμωξη COVID-19 και είναι χαμηλού εισοδηματικού προφίλ, ανέφεραν οι ερευνητές - που συνέταξαν τη μελέτη - στο επιστημονικό περιοδικό PLOS ONE.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Σύμφωνα με νέα μελέτη, η πανδημία του κορωνοϊού έχει αρνητικές επιδράσεις στην ψυχική υγεία των φοιτητών στις ΗΠΑ. Οι σπουδαστές που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων ψυχικής υγείας που οφείλονται στην πανδημία περιλαμβάνουν γυναίκες, ασιατικής καταγωγής, ηλικίας κάτω των 25 ετών, με προβλήματα υγείας, που γνώριζαν κάποιον με λοίμωξη COVID-19 και είναι χαμηλού εισοδηματικού προφίλ, ανέφεραν οι ερευνητές στις 7 Ιανουαρίου στο επιστημονικό περιοδικό PLOS ONE.


Ακόμη και πριν από την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού, οι φοιτητές των ΗΠΑ αντιμετώπιζαν προκλήσεις ψυχικής υγείας, όπως κατάθλιψη, άγχος και άλλες ψυχικές διαταραχές σε υψηλότερα ποσοστά εν συγκρίσει με τον γενικό πληθυσμό της χώρας. Πολλοί φοιτητές παλεύουν με ένα νέο κοινωνικό περιβάλλον, αγωνίζονται να βρουν τη σταδιοδρομία τους και ανησυχούν για ζητήματα οικονομικής φύσεως, λέει ο Μάθιου Μπράουνινγκ, συγγραφέας της μελέτης και περιβαλλοντικός ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο Clemson στη Νότια Καρολίνα.

Για να εκτιμήσει πώς η πανδημία επηρεάζει την ψυχική υγεία των φοιτητών, ο Μάθιου Μπράουνινγκ και οι συνάδελφοί του εξέτασαν περισσότερους από 2.500 φοιτητές από επτά δημόσια πανεπιστήμια στις Ηνωμένες Πολιτείες την περασμένη άνοιξη, όταν η πανδημία εμφάνιζε αυξητική τάση. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ταξινόμησαν δηλώσεις σχετικά με τη συναισθηματική τους κατάσταση, την ανησυχία σε σχέση με τον νέο κορωνοϊό, το άγχος και τη χρήση του χρόνου. Με βάση τις συνολικές βαθμολογίες, οι ερευνητές ταξινόμησαν τους μαθητές σε κατηγορίες, ανάλογα με το εάν είχαν βιώσει υψηλά, μέτρια ή χαμηλά επίπεδα συναισθηματικής δυσφορίας και ανησυχίας.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι δεν χρησιμοποίησαν τυποποιημένα εργαλεία διαλογής για διαταραχές ψυχικής υγείας, όπως το άγχος και η κατάθλιψη, αλλά αντ΄αυτού εστίασαν στο στρες που προήλθε απευθείας από την πανδημία (SN: 3/29/20). Περίπου το 85 τοις εκατό των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα βίωσαν υψηλά έως μέτρια επίπεδα κινδύνου, σύμφωνα με την ομάδα του Μπράουνινγκ, ενώ περίπου το 45 τοις εκατό επηρεάστηκε πολύ και περίπου το 40 τοις εκατό επηρεάστηκε μετρίως.

Εκείνοι που ανέφεραν χαμηλά επίπεδα κινδύνου ήταν πιθανότερο να είναι λευκοί και να περνούσαν δύο ή περισσότερες ώρες σε εξωτερικούς χώρους. Οι ερευνητές συγκέντρωσαν μερικούς παράγοντες που θέτουν ορισμένους φοιτητές σε μεγαλύτερο κίνδυνο να αισθάνονται πολύ στενοχωρημένοι. Οι γυναίκες είχαν διπλάσιες πιθανότητες να εμπίπτουν στην κατηγορία εκείνων που βίωναν υψηλότερο στρες εν μέσω της πανδημίας, ενώ οι γυναίκες Ασιάτες είχαν 30% περισσότερες πιθανότητες να επιβαρυνθούν σημαντικά από την πανδημία.

Τέλος, ο αυξημένος χρόνος χρήσης (8 ώρες και άνω) συσκευών και εφαρμογών τεχνολογίας, όπως οι οθόνες υπολογιστών, τα smartphones ή η τηλεόραση, αύξησε επίσης τον κίνδυνο εμφάνισης υψηλού στρες. Για τον λόγο αυτό ο Μπράουνινγκ δήλωσε πώς «Πρέπει να απαντήσουμε στις ανάγκες για την ψυχική ευεξία των φοιτητών προτού σκεφτούμε τον καλύτερο τρόπο για να παραδώσουμε διαδικτυακά μαθήματα κατά τη διάρκεια του COVID».