Επιστημονικά Νέα

Εκπαίδευση: 8 σημαντικές δεξιότητες για να γίνεις δάσκαλος δημοτικού σχολείου

Εκπαίδευση: 8 σημαντικές δεξιότητες για να γίνεις δάσκαλος δημοτικού σχολείου
Η προσέγγιση του εκπαιδευτικού στη διδασκαλία, οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται και ο τρόπος με τον οποίο προσαρμόζονται οι μαθητές με διαφορετικά μαθησιακά στυλ και ικανότητες είναι αυτό που είναι κρίσιμο για την εξασφάλιση της μαθησιακής επιτυχίας.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Εκπαίδευση: Το Study.com συγκέντρωσε τις απαιτούμενες δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για να γίνει κανείς δάσκαλος δημοτικού σχολείου σύμφωνα με το Κέντρο Πόρων O*NET, όπως αυτές αξιολογήθηκαν μέσω έρευνας που διεξήχθη σε εργαζόμενους που κατέχουν θέσεις εργασίας, επαγγελματίες εμπειρογνώμονες και επαγγελματικούς αναλυτές, οι οποίοι ρωτήθηκαν σχετικά με τη σημασία διαφόρων δεξιοτήτων που σχετίζονται με την εργασία τους. Ίσως πάνω απ’ όλα, ένας σπουδαίος δάσκαλος δημοτικού χρειάζεται υπομονή και συμπόνια – αλλά υπάρχουν και πολλές άλλες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την επιτυχία της διδασκαλίας. Κάποιες μπορούν να αποκτηθούν αμέσως και κάποιες αναπτύσσονται μόνο με την πάροδο του χρόνου.


Το Study.com συγκέντρωσε τις απαιτούμενες δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για να γίνει κανείς δάσκαλος δημοτικού σχολείου σύμφωνα με το Κέντρο Πόρων O*NET, το οποίο συνέταξε τα αποτελέσματα από έρευνα μεταξύ δασκάλων, επαγγελματικών εμπειρογνωμόνων και επαγγελματικών αναλυτών.

Οι δάσκαλοι του δημοτικού σχολείου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές μαθαίνουν και μπορούν να έχουν μόνιμο αντίκτυπο στη ζωή τους ακόμη και πέρα από την τάξη.

Το να είσαι εκπαιδευτικός ήταν πάντα ένα δύσκολο επάγγελμα, αλλά τα εμπόδια αυτά έχουν επιδεινωθεί από τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και τους διάφορους εκπαιδευτικούς περιορισμούς που προκύπτουν από την κρίση COVID-19. Καθώς οι εκπαιδευτικοί και το διοικητικό προσωπικό βίωναν επαγγελματική εξουθένωση καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, αυτό οδήγησε πολλούς από αυτούς να αλλάξουν καριέρα και να εξερευνήσουν άλλους κλάδους.

Οι χαμηλοί μισθοί μαζί με τις πολλές ώρες εργασίας που απαιτούνται, τόσο εντός όσο και εκτός της τάξης, αποτέλεσαν επίσης σημαντικούς παράγοντες για τη μείωση των νέων εκπαιδευτικών.

Μια έκθεση του 2022 από την Αμερικανική Ένωση Κολλεγίων για την Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών δείχνει ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1970 απονέμονταν ετησίως σχεδόν 200.000 πτυχία εκπαίδευσης.

Το 2018-19, ο αριθμός αυτός ήταν λιγότερος από 90.000, κυρίως λόγω των φοιτητών που έλαβαν πτυχία σε άλλους ευρύτατους κλάδους.

Οι δάσκαλοι δημοτικού και γυμνασίου πρέπει να αποκτήσουν πτυχίο στην εκπαίδευση και να είναι πιστοποιημένοι από την πολιτεία στην οποία επέλεξαν να εργαστούν.

Οι απαιτήσεις διαφέρουν από πολιτεία σε πολιτεία- ορισμένες απαιτούν διδασκαλία φοιτητών ή πρακτική άσκηση και εξετάσεις αξιολόγησης δεξιοτήτων που απαιτούνται από την πολιτεία.

Οι δάσκαλοι του νηπιαγωγείου και του δημοτικού βοηθούν τους μαθητές με τις πρώτες μαθησιακές έννοιες, συχνά χρησιμοποιώντας μια πρακτική προσέγγιση για να τους εμπλέξουν και να τους κρατήσουν περίεργους και συγκεντρωμένους. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν την επίλυση προβλημάτων και τον τρόπο ανάπτυξης δεξιοτήτων κριτικής σκέψης.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε ποιες οκτώ δεξιότητες είναι μερικές από τις πιο σημαντικές που πρέπει να έχουν οι δάσκαλοι του δημοτικού σχολείου.

Ομιλία

Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι σε θέση να μεταδίδουν ακριβείς πληροφορίες αποτελεσματικά, καθώς αλληλεπιδρούν με διάφορους ανθρώπους.

Ένας από τους κύριους τρόπους επικοινωνίας των εκπαιδευτικών με τους μαθητές και τους γονείς τους είναι να μιλούν μαζί τους και όχι εναντίον τους.

Όταν επικοινωνούν με τους μαθητές των τάξεων Κ-2, για παράδειγμα, συνιστάται στους εκπαιδευτικούς να μιλούν με ήπιο, φιλόξενο τόνο, να χρησιμοποιούν το κατάλληλο για την ηλικία λεξιλόγιο, να εξηγούν τη σημασία των νέων λέξεων και να αρθρώνουν σωστά.

Για τους μαθητές σε αυτές τις τάξεις, πρόκειται για ένα στάδιο με μεγάλη περιέργεια, όπου γίνονται πολλές ερωτήσεις.

Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να προωθήσουν τη δέσμευση και να γίνουν δημιουργικοί.

Διδασκαλία

Οι εκπαιδευτικοί έχουν ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας τους και μία από τις κύριες δεξιότητες που απαιτούνται είναι να γνωρίζουν πώς να καθοδηγούν τους άλλους.

Η καθοδήγηση, ή το να δείχνεις σε άλλους πώς να κάνουν κάτι, δεν είναι απλό κατόρθωμα.

Είτε καθοδηγούν τους μαθητές ατομικά είτε σε ομάδες, χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνικές διδασκαλίας, όπως οι διαλέξεις.

Για τους νεότερους μαθητές, συχνά απαιτείται μια πιο πρακτική προσέγγιση, καθώς η ατομική προσοχή και οι απτικές μέθοδοι που περιλαμβάνουν περισσότερη αλληλεπίδραση μαθητή-δασκάλου ωφελούν τους νεότερους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει πρώτα να εντοπίζουν και να αξιολογούν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους πριν αναπτύξουν τα σχέδια μαθήματος.

Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν διαφορετικές στρατηγικές και μεθόδους διδασκαλίας για να βοηθήσουν τους μαθητές τους να μάθουν.

Η επιλογή και η χρήση διαφορετικών διαδικασιών για τη διδασκαλία νέων ιδεών, εννοιών και θεμάτων είναι επωφελής στην τάξη, καθώς κάθε μαθητής μαθαίνει με διαφορετικό ρυθμό και με διαφορετικό μαθησιακό στυλ.

Κάθε μαθησιακό στυλ έχει σημασία. Η εμπλοκή αναθέτει στους μαθητές να συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες της τάξης και να αποκτούν δεξιότητες συγκέντρωσης μπροστά στην απόσπαση της προσοχής.

Η μάθηση μέσω της επίλυσης προβλημάτων χρησιμοποιεί ευέλικτες στρατηγικές για τον χειρισμό δύσκολων καταστάσεων και διδάσκει στους μαθητές πώς να αυτορρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους.

Είναι σημαντικό για τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν διάφορα στυλ μάθησης για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών τους και να αντικατοπτρίζουν τις ποικίλες διδακτικές τους ικανότητες.

Το επάγγελμα του δασκάλου απαιτεί στέρεες και αποτελεσματικές επικοινωνιακές δεξιότητες, αλλά και κατανόηση της ανάγνωσης, τόσο ως κατοχυρωμένη όσο και ως διδακτέα δεξιότητα.

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να διδάσκουν πρώιμο στοιχειώδες λεξιλόγιο στην τάξη, αλλά στην ίδια τους την εργασία πρέπει να είναι σε θέση να επεξεργάζονται και να συνθέτουν οδηγίες, εγχειρίδια και άλλα έγγραφα που σχετίζονται με την εργασία και μπορεί να περιλαμβάνουν ιδιαίτερα τεχνική γλώσσα και πολιτικές.

Η απομάκρυνση των περισπασμών, όπως οι ειδοποιήσεις κινητών τηλεφώνων ή άλλα οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα, μπορεί να βοηθήσει έναν εκπαιδευτικό να επικεντρωθεί καλύτερα στην ανάπτυξη της ανάγνωσης.

Όταν διαβάζετε πιο λεπτομερή και τεχνικά έγγραφα, αντί να τα διαβάζετε σε μία συνεδρίαση, μπορεί να σας βοηθήσει να διαβάζετε μία παράγραφο περίπου κάθε φορά για να βεβαιωθείτε ότι καταλαβαίνετε αυτό που διαβάζετε πριν συνεχίσετε στο επόμενο μέρος του άρθρου.

Το να διαθέτετε αρκετό χρόνο για να διαβάζετε πολύπλοκα έγγραφα με πιο αργό ρυθμό είναι επίσης βασικό.

Η ενεργητική ακρόαση είναι μια μέθοδος κατά την οποία ο ακροατής εστιάζει σε αυτό που λέει ο ομιλητής – πολύ συχνά οι άνθρωποι δεν ακούνε πραγματικά την άποψη κάποιου άλλου, αλλά αντίθετα περιμένουν απλώς να παρουσιάσουν περισσότερα επιχειρήματα για να υποστηρίξουν το δικό τους επιχείρημα. Αναφέρεται επίσης ως βαθιά ακρόαση, η μέθοδος αυτή μπορεί να περιλαμβάνει απαντήσεις με τις οποίες ο ακροατής παραφράζει πίσω στον ομιλητή τα όσα ειπώθηκαν, μια τεχνική που βελτιώνει την αμοιβαία κατανόηση και ενισχύει στον ομιλητή ότι έχει ακουστεί.

Αυτός ο τύπος συνομιλίας συνδέεται γενικά με τη συμβουλευτική και την επίλυση συγκρούσεων, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και σε εκπαιδευτικές καταστάσεις.

Σε ένα περιβάλλον τάξης, η ενεργητική ακρόαση επικεντρώνεται λιγότερο στην επίλυση συγκρούσεων παρά στην ενθάρρυνση της μάθησης.

Η ενεργητική ακρόαση δεν είναι χρήσιμη μόνο για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Η έννοια αυτή είναι επίσης ωφέλιμη όταν οι εκπαιδευτικοί επικοινωνούν με τους γονείς, καθώς βοηθά να αποκτήσουν μεγαλύτερη εικόνα της οπτικής γωνίας των γονέων και να καταδείξουν στους γονείς ότι οι φωνές και οι απόψεις τους λαμβάνονται υπόψη.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν έναν τόνο ευθυνών και πρέπει να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν τη λογική και τη συλλογιστική για να βρίσκουν λύσεις. Είτε πρόκειται να απαντούν επιτόπου σε ερωτήσεις μαθητών, είτε να χειρίζονται συγκρούσεις μεταξύ μαθητών, είτε να αξιολογούν καθημερινές δραστηριότητες λαμβάνοντας υπόψη τους μακροπρόθεσμους διδακτικούς στόχους, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ασκούν κριτική σκέψη.

Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πάντοτε τον έλεγχο του εκπαιδευτικού υλικού ή των προτύπων που χρησιμοποιούνται στην τάξη τους – τα βιβλία, τα μαθησιακά πρότυπα και οι αξιολογήσεις καθορίζονται από τη σχολική περιφέρεια – επομένως η ικανότητα να περιηγούνται σε αυτές τις απαιτήσεις και ταυτόχρονα να δημιουργούν μια ευνοϊκή ατμόσφαιρα στην τάξη για όλους τους μαθητές είναι μια ουσιαστική επίκτητη δεξιότητα.

Η κριτική σκέψη είναι σημαντική ειδικά όταν πρόκειται για την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών.

Η προσέγγιση του εκπαιδευτικού στη διδασκαλία, οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται και ο τρόπος με τον οποίο προσαρμόζονται οι μαθητές με διαφορετικά μαθησιακά στυλ και ικανότητες είναι αυτό που είναι κρίσιμο για την εξασφάλιση της μαθησιακής επιτυχίας.

Οι εκπαιδευτικοί είναι υπόλογοι ότι πρέπει να γνωρίζουν πώς να επικοινωνούν – και όχι απλώς πώς να διορθώνουν τη γραμματική.

Είτε πρόκειται για τη συγγραφή ηλεκτρονικών μηνυμάτων και ενημερωτικών δελτίων προς τους γονείς ή άλλο διδακτικό προσωπικό είτε για την ενασχόληση με την ακαδημαϊκή γραφή για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή σκοπούς επαγγελματικής ανάπτυξης, η ικανότητα γραφής ενός εκπαιδευτικού πρέπει να περιλαμβάνει την πλαισίωση των ιδεών καθώς και τον ορισμό και την επεξήγηση εννοιών.

Μέσα στην τάξη, απαιτείται σταθερή κατανόηση της γραμματικής, της ορθογραφίας, της στίξης, του τόνου και του πλαισίου, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές να αναπτύξουν τις δικές τους δεξιότητες γραφής ως πρωταρχικό μέσο επικοινωνίας.

Η γραφή αποτελεί επίσης πρωταρχική λειτουργία της ανάπτυξης της μακροπρόθεσμης μνήμης, και έτσι η βελτίωση των δεξιοτήτων γραφής συνεχίζει να βοηθά τόσο τον εκπαιδευτικό όσο και τον μαθητή.

Παρακολούθηση και αξιολόγηση

Μπορεί να φαίνεται απλό να παρακολουθείτε απλώς πώς τα πάνε οι μαθητές, αλλά υπάρχει τέχνη και τεχνική στην παρακολούθηση ή την αξιολόγηση της μαθησιακής εξέλιξης.

Ένας καλός δάσκαλος θέλει να βοηθήσει τους μαθητές του να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιολογούν τους μαθητές μέσω της παρατήρησης και της αλληλεπίδρασης, των δοκιμασιών βάσει του προγράμματος σπουδών, όπου εξετάζουν τους μαθητές σε όλη την ύλη που καλύπτεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς, των συνεπών αξιολογήσεων, ακόμη και των διαμορφωτικών αξιολογήσεων.

Εκτός από τις αξιολογήσεις που προβλέπονται επίσημα στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αναπτύξουν τους δικούς τους τρόπους και μεθόδους αξιολόγησης.

Στο δημοτικό επίπεδο, διασκεδαστικές δραστηριότητες όπως η δραστηριότητα 3-2-1, το να “διδάσκουν” οι μαθητές ένα θέμα ο ένας στον άλλο και το να μετατρέπουν τις ανασκοπήσεις της μελέτης σε τηλεπαιχνίδι είναι παραδείγματα προσεγγίσεων που μπορούν να εμπλέξουν όλους τους μαθητές.