Επιστημονικά Νέα

Έφηβοι Διεπιστημονική Προσέγγιση: Ανάλυση των στερεοτύπων της εφηβείας – Ερωτήσεις & Απαντήσεις

Έφηβοι Διεπιστημονική Προσέγγιση: Ανάλυση των στερεοτύπων της εφηβείας – Ερωτήσεις & Απαντήσεις
Για παράδειγμα, απαιτείται μελλοντική εργασία για τη διερεύνηση των σύνθετων διαδικασιών μεταξύ των εφηβικών στερεοτύπων των νέων, της συμπεριφορικής προσαρμογής και της ανάπτυξης του εγκεφάλου, αποκαλύπτοντας αναπτυξιακές διαδικασίες σε επίπεδο πεποιθήσεων, συμπεριφοράς και εγκεφάλου.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Έφηβοι Διεπιστημονική Προσέγγιση: Στους δυτικούς πολιτισμούς, η εφηβεία θεωρείται συχνά ως μια περίοδος επανάστασης και ανευθυνότητας. Ένα νέο άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Προοπτικές Παιδικής Ανάπτυξης (Child Development Perspectives) συνθέτει πρόσφατες έρευνες σχετικά με τα στερεότυπα της εφηβείας χρησιμοποιώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση που ενσωματώνει την αναπτυξιακή ψυχολογία, την πολιτισμική ψυχολογία και τις νευροεπιστήμες. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της αποφυγής των υποθέσεων “ένα μέγεθος ταιριάζει σε όλους” σχετικά με τα στερεότυπα των εφήβων σε διάφορους πολιτισμούς. Ειδικότερα, η έρευνα υποδηλώνει ότι ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά περιηγούνται στα χρόνια της εφηβείας καθοδηγείται εν μέρει από τις κοινωνικές κατασκευές αυτής της φάσης της ανάπτυξης και απαιτεί περισσότερη προσοχή για την αλλαγή των αρνητικών στερεοτύπων της εφηβείας σε επίπεδο πολιτικής και κοινωνίας. Η Εταιρεία Έρευνας στην Ανάπτυξη του Παιδιού (SRCD) είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει για αυτή τη σημαντική έρευνα και τις επιπτώσεις της με τη συγγραφέα Dr. Yang Qu από τη Σχολή Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Northwestern στις Ηνωμένες Πολιτείες.


Εταιρεία Έρευνας στην Ανάπτυξη του Παιδιού SRCD: Τι συνέβαλε στο ενδιαφέρον σας για αυτόν τον τομέα;

Δρ: Ανέπτυξα έντονο ενδιαφέρον για τα εφηβικά στερεότυπα όταν άρχισα να μελετώ τις διαπολιτισμικές διαφορές στη συμπεριφορά και τις εμπειρίες των εφήβων. Ενώ υπάρχουν πολλές ομοιότητες στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά περιηγούνται στην εφηβική ηλικία σε όλους τους πολιτισμούς, δεκαετίες έρευνας στην ψυχολογία και την ανθρωπολογία έχουν επίσης αποκαλύψει σημαντικές πολιτισμικές και ατομικές διαφορές κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου. Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον και με οδηγεί στο να διερευνήσω τους λόγους που κρύβονται πίσω από αυτές τις διαφορές. Έγινε όλο και πιο σαφές σε μένα ότι για να κατανοήσουμε τι συμβάλλει στις πολιτισμικές διαφορές στην εφηβική ανάπτυξη, είναι σημαντικό να μελετήσουμε τα στερεότυπα των εφήβων. Αυτές οι ευρέως διαδεδομένες, υπεραπλουστευμένες πεποιθήσεις για τους εφήβους διαμορφώνονται από το πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο ζουν οι νέοι. Όπως έχει αποδειχθεί σε πρόσφατες εργασίες στον τομέα αυτό, τα εσωτερικευμένα στερεότυπα των εφήβων δρουν ως αυτοεκπληρούμενες προφητείες και καθοδηγούν τα συναισθήματα, τη νόηση και τη συμπεριφορά τους. Ως εκ τούτου, τα εφηβικά στερεότυπα, μαζί με πολλούς άλλους κοινωνικοπολιτισμικούς παράγοντες, παρέχουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το τι συμβάλλει στις διαφορές στην πορεία των εφήβων.

Εταιρεία Έρευνας στην Ανάπτυξη του Παιδιού SRCD: Περιγράψτε τη διαδικασία που ακολουθήσατε για τη σύνθεση της πρόσφατης έρευνας σχετικά με τα στερεότυπα των εφήβων.

Δρ: Σε αυτό το άρθρο, προσπάθησα να δώσω στους αναγνώστες μια σαφή εικόνα της έρευνας σχετικά με τα στερεότυπα της εφηβείας, συνθέτοντας τις θεμελιώδεις εργασίες του παρελθόντος με την έρευνα αιχμής του σήμερα. Για παράδειγμα, πριν από δεκαετίες, η πρωτοποριακή έρευνα με επικεφαλής τη Δρα Christy Buchanan και τους συναδέλφους της στη δεκαετία του 1990 αποκάλυψε ότι οι Αμερικανοί γονείς και οι εκπαιδευτικοί βλέπουν συχνά την εφηβική ηλικία με αρνητικό μάτι. Ωστόσο, η ιστορία δεν τελειώνει εκεί. Οι πρόσφατες έρευνες σχετικά με τα εφηβικά στερεότυπα βασίζονται στις πρώτες εργασίες και επεκτείνονται με πολλαπλούς τρόπους, όπως, η αξιολόγηση των εφηβικών στερεοτύπων σε διάφορους πολιτισμούς, η εξέταση του τρόπου με τον οποίο τα εσωτερικευμένα εφηβικά στερεότυπα των νέων συμβάλλουν στη συμπεριφορική, ψυχολογική και νευρική τους ανάπτυξη με την πάροδο του χρόνου, καθώς και η ανάπτυξη πειραματικών παρεμβάσεων για την αλλαγή των εφηβικών στερεοτύπων των νέων. Συμπεριλαμβάνοντας τόσο ιστορικά ορόσημα όσο και τα τελευταία όρια της έρευνας, πρόθεσή μου είναι να δώσω στους αναγνώστες μια ολοκληρωμένη κατανόηση αυτού του συναρπαστικού πεδίου.

Εταιρεία Έρευνας στην Ανάπτυξη του Παιδιού SRCD: Παρακαλώ περιγράψτε τους διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν τα στερεότυπα των εφήβων.

Δρ: Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν τα εφηβικά στερεότυπα. Για παράδειγμα, τα πολιτισμικά πρότυπα και οι αξίες μπορεί να διαμορφώνουν τέτοια στερεότυπα. Όπως συνοψίζω σε αυτό το άρθρο, πρόσφατες διαπολιτισμικές μελέτες όχι μόνο εντοπίζουν διαφορές στα εφηβικά στερεότυπα σε δυτικές και μη δυτικές περιοχές, αλλά και αναδεικνύουν σημαντική ετερογένεια σε μη δυτικές περιοχές σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Η πολιτισμική μετάδοση των εφηβικών στερεοτύπων μπορεί να συμβαίνει στην καθημερινή ζωή των νέων, καθώς οι γονείς, οι δάσκαλοι και οι συνομήλικοι μεταφέρουν τα εφηβικά τους στερεότυπα στους νέους μέσω των προσδοκιών και των αλληλεπιδράσεων. Όπως σημείωσαν πρόσφατα μελετητές (Kendall-Taylor & Fuligni, 2022, Newsweek), είναι επίσης σημαντικό να δίνεται προσοχή στον τρόπο με τον οποίο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης απεικονίζουν τους εφήβους. Όταν η κοινωνία και τα μέσα ενημέρωσης αρχίσουν να βλέπουν τους εφήβους με πιο θετικό τρόπο, θα υπάρξουν περισσότερα θετικά μηνύματα γι’ αυτούς που μπορεί να προωθήσουν περαιτέρω την ευημερία των νέων.

Εταιρεία Έρευνας στην Ανάπτυξη του Παιδιού SRCD: Μπορείτε να εξηγήσετε τις πειραματικές παρεμβάσεις που προτείνετε για να βοηθήσετε στην αλλαγή των στερεοτύπων των εφήβων και στην προώθηση της θετικής ανάπτυξης των νέων;

Δρ: Μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε πολιτισμικά ενημερωμένες παρεμβάσεις που προωθούν θετικές απόψεις για τους εφήβους μεταξύ των νέων, των γονέων και των εκπαιδευτικών. Έχουμε αναπτύξει μια σύντομη παρέμβαση κατά των στερεοτύπων για την αλλαγή των στερεοτύπων των εφήβων και την προώθηση της θετικής τους ανάπτυξης (Qu, Pomerantz, & Wu, 2020).

Στην παρέμβασή μας, το στερεότυπο των εφήβων ως ανεύθυνων περιγράφηκε αρχικά στους νέους ως μια κοινή πεποίθηση μεταξύ των ενηλίκων και των μέσων ενημέρωσης. Στη συνέχεια, το στερεότυπο αυτό αντικρούστηκε με το γεγονός ότι οι έφηβοι συχνά επιδεικνύουν υπεύθυνη συμπεριφορά. Οι νέοι καθοδηγήθηκαν στη συνέχεια να δημιουργήσουν τα δικά τους παραδείγματα υπεύθυνης συμπεριφοράς μεταξύ των εφήβων που είχαν παρατηρήσει, γεγονός που τους βοήθησε να επεξεργαστούν σε βάθος την ιδέα της υπευθυνότητας των εφήβων μέσα από προσωπικά σημαντικές και σχετικές περιπτώσεις Σε δύο μελέτες με περισσότερους από 400 Κινέζους νέους, αυτή η παρέμβαση αντιμετώπισης των στερεοτύπων άλλαξε με επιτυχία τα στερεότυπα των νέων για την εφηβεία, έτσι ώστε να βλέπουν τους εφήβους με πιο θετικό τρόπο. Το πιο σημαντικό είναι ότι, όπως αντικατοπτρίζεται στις αναφορές τους τόσο για τις προθέσεις όσο και για την καθημερινή συμπεριφορά, τα παιδιά που συμμετείχαν στην παρέμβαση για την καταπολέμηση των στερεοτύπων παρουσίασαν αυξημένη σχολική δέσμευση και μειωμένη επικίνδυνη συμπεριφορά, σε σύγκριση με εκείνα που συμμετείχαν στην κατάσταση ελέγχου και απαρίθμησαν τυπικά χαρακτηριστικά των εφήβων. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας όχι μόνον τεκμηριώνουν την αιτιώδη σχέση μεταξύ των στερεοτύπων των εφήβων των νέων και της προσαρμογής τους, αλλά παρέχουν επίσης μια βάση για μελλοντικές παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας στο σχολείο και στην οικογένεια.

Εταιρεία Έρευνας στην Ανάπτυξη του Παιδιού SRCD: Έχετε συστάσεις για μελλοντικές εργασίες στον τομέα αυτό;

Δρ: Σε αυτό το άρθρο, προτείνω τέσσερις κατευθύνσεις για μελλοντικές εργασίες στον τομέα αυτό. Πρώτον, για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη κατανόηση της πολιτισμικής διακύμανσης των στερεοτύπων των εφήβων, είναι κρίσιμο να γίνει σύγκριση σε ένα ευρύτερο φάσμα χωρών και σε διάφορες εθνικότητες και κοινωνικοοικονομικές καταστάσεις. Η αξία αυτών των διαπολιτισμικών μελετών υπερβαίνει την τεκμηρίωση του τρόπου με τον οποίο τα εφηβικά στερεότυπα διαφέρουν μεταξύ των πολιτισμών- αποκαλύπτουν επίσης πώς αυτές οι διαφορές στα εφηβικά στερεότυπα συμβάλλουν στις πολιτισμικές διαφορές στην ανάπτυξη των εφήβων, οι οποίες παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για την πολιτισμική κατασκευή αυτής της αναπτυξιακής φάσης.

Δεύτερον, παρά κάποια πρώτα στοιχεία που συζητούνται σε αυτό το άρθρο, ο τρόπος με τον οποίο τα στερεότυπα της εφηβείας σε κοινωνικά πλαίσια επηρεάζουν την ανάπτυξη των εφήβων παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητος. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να χρησιμοποιηθούν διάφορες μέθοδοι για τη διερεύνηση της διαδικασίας με την οποία τα στερεότυπα των εφήβων στο κοινωνικό περιβάλλον επηρεάζουν την προσαρμογή των εφήβων.

Τρίτον, χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για να διερευνηθεί πώς τα εφηβικά στερεότυπα των νέων εξελίσσονται κατά τη διάρκεια της εφηβείας και κατά πόσον η επίδραση αυτών των εφηβικών στερεοτύπων στην ανάπτυξη των εφήβων ποικίλλει διαχρονικά.

Είναι ζωτικής σημασίας να ληφθεί μια ολιστική και δυναμική προοπτική για να διερευνηθεί πώς τα εφηβικά στερεότυπα των νέων επηρεάζουν τη συμπεριφορική τους προσαρμογή και την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, απαιτείται μελλοντική εργασία για τη διερεύνηση των σύνθετων διαδικασιών μεταξύ των εφηβικών στερεοτύπων των νέων, της συμπεριφορικής προσαρμογής και της ανάπτυξης του εγκεφάλου, αποκαλύπτοντας αναπτυξιακές διαδικασίες σε επίπεδο πεποιθήσεων, συμπεριφοράς και εγκεφάλου.

Τέλος, μια βασική προσπάθεια είναι η ανάπτυξη πολιτισμικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων που προωθούν θετικές απόψεις για τους εφήβους μεταξύ των νέων, των γονέων και των εκπαιδευτικών. Η πρόοδος σε αυτόν τον τομέα θα παρέχει τεκμηριωμένες γνώσεις που θα ενημερώνουν τις εκπαιδευτικές πρακτικές και τις επεκτάσιμες παρεμβάσεις σε διαφορετικούς πολιτισμούς.