Νέα έρευνα από το Institute of Psychiatry, Psychology & Neuroscience (IoPPN) στο King’s College του Λονδίνου προτείνει ότι ένα τεστ εικονικής πραγματικότητας στο οποίο οι συμμετέχοντες “πηγαίνουν στα μαγαζιά” θα μπορούσε να προσφέρει έναν δυνητικά πολλά υποσχόμενο τρόπο αποτελεσματικής αξιολόγησης της γνωστικής λειτουργίας, των δεξιοτήτων σκέψης και επεξεργασίας. Όλες λοιπόν τις δεξιότητες που απαιτούνται για την πραγματοποίηση πολύπλοκων καθημερινών δραστηριοτήτων. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Medical Internet Research και χρησιμοποιεί μένα νέο project για αγορές εικονικής πραγματικότητας που ονομάζεται “VStore” για τη μέτρηση της γνωστικής ικανότητας. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι θα είναι σε θέση να ελέγξει για γνωστική έκπτωση που σχετίζεται με την ηλικία στο μέλλον.
Λεπτομέρειες για την μελέτη
Η δοκιμή στρατολόγησε 142 υγιή άτομα ηλικίας 20-79 ετών. Ζητήθηκε από κάθε συμμετέχοντα να “πηγαίνει στα καταστήματα”, ανακαλώντας πρώτα προφορικά μια λίστα με 12 είδη, προτού αξιολογηθεί ο χρόνος που χρειάστηκε για τη συλλογή των αντικειμένων, καθώς και να επιλέξει τα αντίστοιχα είδη σε μια εικονική μηχανή αυτοεξόφλησης , πληρώστε και παραγγείλετε καφέ. Τα γνωστικά τεστ, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση των ελλειμμάτων που υπάρχουν σε διάφορες νευροψυχιατρικές διαταραχές, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Αλτσχάιμερ, της σχιζοφρένειας και της κατάθλιψης, είναι παραδοσιακά χρονοβόρα και επαχθή. Το Vstore έχει σχεδιαστεί για να ξεπερνά αυτούς τους περιορισμούς για να παρέχει μια πιο ακριβή, συναρπαστική και οικονομικά αποδοτική διαδικασία για τη διερεύνηση της γνωστικής υγείας ενός ατόμου.
Το περιβάλλον (ένα εικονικό κατάστημα) αντικατόπτριζε την πολυπλοκότητα της καθημερινής ζωής και σήμαινε ότι οι συμμετέχοντες μπορούσαν να εμπλακούν καλύτερα σε δομές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη χωρική πλοήγηση, όπως ο ιππόκαμπος και ο ενδορινικός φλοιός, που μπορεί να επηρεαστούν και τα δύο στα αρχικά στάδια της νόσου Αλτσχάιμερ. Οι ερευνητές μπόρεσαν να διαπιστώσουν ότι το Vstore εμπλέκει αποτελεσματικά μια σειρά από βασικές νευροψυχολογικές λειτουργίες ταυτόχρονα, υποδηλώνοντας ότι οι λειτουργικές εργασίες που είναι ενσωματωμένες στην εικονική πραγματικότητα μπορεί να εμπλέκουν ένα μεγαλύτερο εύρος γνωστικών τομέων από τις τυπικές αξιολογήσεις.
Ο καθηγητής Sukhi Shergill, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης από το King’s IoPPN και το Kent and Medway Medical School (KMMS), δήλωσε: “Η εικονική πραγματικότητα φαίνεται να μας προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των πιο παραδοσιακών μεθόδων με στυλό και χαρτί. Η απλή πράξη του να πηγαίνουμε σε ένα κατάστημα για την συλλογή και πληρωμή μιας λίστας αντικειμένων είναι κάτι με το οποίο όλοι γνωρίζουμε, αλλά επίσης εμπλέκει ενεργά πολλά μέρη του εγκεφάλου. Η μελέτη μας δείχνει ότι το VStore μπορεί να είναι κατάλληλο για την αξιολόγηση της γνωστικής λειτουργίας στο μέλλον. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν περισσότερες εργασίες έγινε πριν μπορέσουμε να το επιβεβαιώσουμε”.