Είναι σημαντικό για την αναπτυσσόμενη ψηφιακή οικονομία να χρησιμοποιούνται κατάλληλες τεχνικές μάθησης για να βοηθήσουν τις μελλοντικές γενιές να προσαρμοστούν και να έχουν επαρκείς δεξιότητες για να βοηθήσουν τους νέους να γίνουν έτοιμοι για το ψηφιακό εργατικό δυναμικό. Οι εφαρμογές μάθησης που βασίζονται σε παιχνίδια μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν με μοναδικό και διασκεδαστικό τρόπο, αναπτύσσοντας παράλληλα νέες δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να είναι ηγέτες στην συνεχώς εξελισσόμενη ψηφιακή οικονομία.
Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει τα οφέλη από τη χρήση της μάθησης με βάση το παιχνίδι στην ανάπτυξη της παιδικής ηλικίας. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά που έχουν χρησιμοποιήσει δραστηριότητες μάθησης με βάση το παιχνίδι έχουν δείξει αυξημένες γνώσεις, ηγετικές δεξιότητες και δημιουργικότητα. Αυτές οι δεξιότητες είναι απαραίτητες σε έναν ψηφιακό κόσμο και μπορούν να προωθήσουν την κατάλληλη μάθηση και δεξιότητες για τα παιδιά. Η έννοια μιας εκπαιδευτικής μάθησης που βασίζεται στο παιχνίδι είναι να ενσωματώνει στοιχεία κινήτρων και να προωθεί τη μάθηση με την εφαρμογή μεθόδων όπως με πόντους, τα σήματα και τα επίπεδα.
Πίνακες κατάταξης
Αν και η μάθηση με βάση το παιχνίδι είναι διασκεδαστική, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ του παιχνιδιού για διασκέδαση και της μάθησης που βασίζεται σε παιχνίδια. Η μάθηση με βάση το παιχνίδι δεν θεωρείται ψυχαγωγία, αλλά ένας τρόπος για την επίτευξη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στόχων μέσω παιχνιδιών.
Οφέλη της μάθησης με βάση το παιχνίδι
Ενισχυμένη εμπλοκή. Η δέσμευση είναι μια «αυξημένη, ταυτόχρονη εμπειρία συγκέντρωσης, ενδιαφέροντος και απόλαυσης στο έργο που εκτελείται». Το παιχνίδι και η μάθηση με βάση το παιχνίδι είναι γνωστό ότι έχουν γνωστική επίδραση και βοηθούν τα παιδιά να ασχοληθούν περισσότερο με τη δραστηριότητα. Τα παιχνίδια είναι εγγενώς πιο ελκυστικά από τις παραδοσιακές μεθόδους μάθησης, όπως η άμεση διδασκαλία ή η σκόπιμη πρακτική. Οι εφαρμογές εκμάθησης που βασίζονται σε παιχνίδια αξιοποιούν αυτή τη δέσμευση για να βελτιώσουν τα κίνητρα των μαθητών και την προσοχή στο αντικείμενο που διδάσκονται.
Βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα. Η έρευνα έχει δείξει ότι η μάθηση με βάση το παιχνίδι οδηγεί σε βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα. Αυτό οφείλεται στη διαδραστική φύση των παιχνιδιών, τα οποία απαιτούν από τους παίκτες να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία και να συμμετέχουν ενεργά στη μάθησή τους.
Αυξημένο κίνητρο για μάθηση
Οι εφαρμογές μάθησης που βασίζονται σε παιχνίδια χρησιμοποιούν συχνά επαναλαμβανόμενο παιχνίδι, ενίσχυση και μάθηση με βάση τους στόχους για να ενθαρρύνουν τα παιδιά να παραμείνουν κίνητρα για μάθηση. Η διαδραστική φύση των παιχνιδιών επιτρέπει στους μαθητές να θυμούνται τις πληροφορίες περισσότερο από ό,τι αν διδάσκονταν μέσω παραδοσιακών μεθόδων, κάτι που τους βοηθά να αισθάνονται πιο σίγουροι για τη μάθηση και τις νέες δεξιότητές τους.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων. Πολλές εφαρμογές εκμάθησης που βασίζονται σε παιχνίδια έχουν σχεδιαστεί για να αναπτύσσουν συγκεκριμένες δεξιότητες, όπως επίλυση προβλημάτων, κριτική σκέψη και λήψη αποφάσεων. Αυτές οι δεξιότητες είναι απαραίτητες τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε πραγματικό περιβάλλον, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν καλύτερες προσωπικές δεξιότητες για μελλοντική εργασία.
Προσιτότητα
Οι εφαρμογές εκμάθησης που βασίζονται σε παιχνίδια είναι προσβάσιμες από οπουδήποτε με σύνδεση στο διαδίκτυο, καθιστώντας την εκπαίδευση πιο προσιτή για μαθητές που ενδέχεται να μην έχουν πρόσβαση σε παραδοσιακούς πόρους εκμάθησης. Αυτό είναι χρήσιμο σε πολλές οικογένειες, ειδικά εκείνες που βρίσκονται σε περιοχές περιορισμένης πρόσβασης ή για οικογένειες που ταξιδεύουν όλο το χρόνο.
Εξατομικευμένη μάθηση
Οι εφαρμογές εκμάθησης που βασίζονται σε παιχνίδια χρησιμοποιούν συχνά αλγόριθμους για να προσαρμόζονται στις μοναδικές ανάγκες και ικανότητες κάθε μαθητή. Αυτές οι τεχνικές προσαρμοστικής μάθησης παρέχουν μια εξατομικευμένη μαθησιακή εμπειρία για κάθε παιδί και μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στη μάθηση.
Διασκέδαση
Το πιο προφανές όφελος των εφαρμογών εκμάθησης που βασίζονται σε παιχνίδια είναι ότι είναι διασκεδαστικές. Όταν οι μαθητές διασκεδάζουν, είναι πιο πιθανό να εμπλακούν και να παρακινηθούν να μάθουν μέσα και έξω από το περιβάλλον της τάξης. Μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά που ενδιαφέρονται για εργασίες και διασκεδάζουν είναι πιο πιθανό να πετύχουν.