Αμερική Έρευνα: Οι γνωστικές βαθμολογίες μειώθηκαν 27 με 37 μονάδες στα μωρά του Ρόουντ Άιλαντ Προκαταρκτικά ευρήματα Αμερικανών ερευνητών υποδηλώνουν ότι τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 δείχνουν χαμηλότερες βαθμολογίες IQ από εκείνα που γεννήθηκαν πριν από τον Ιανουάριο του 2020, αλλά τα υποκείμενα αίτια είναι ακόμα άγνωστα.
Μπορεί να οφείλεται στο ότι οι πρώτες 1.000 ημέρες της ζωής ενός παιδιού είναι οι πιο κρίσιμες για την ανάπτυξη. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο medRxiv πριν από την αξιολόγηση από ομοτίμους στις 11 Αυγούστου, που προέκυψαν από μια έρευνα μεταξύ περίπου 605 παιδιών στο Ρόουντ Άιλαντ, τα περισσότερα από τα οποία ήταν Λευκά, συμπεριλαμβανομένων 39 που γεννήθηκαν το 2018 και το 2019. Περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως η ψυχική και σωματική υγεία της μητέρας, η διατροφή, η διέγερση και η υποστηρικτική φροντίδα μπορούν να αλλάξουν την ανάπτυξη του παιδιού.
Μια μελέτη του Ρόουντ Άιλαντ δείχνει ότι τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαν χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης από αυτά που γεννήθηκαν πριν.
Η μελέτη των παιδιών πριν από την πανδημία δείχνει ότι είχαν δείκτη νοημοσύνης από 98,5 έως 107,3.
Αλλά ο δείκτης νοημοσύνης των μωρών που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας μειώθηκε απότομα από 27 έως 37 μονάδες. Η μελέτη απέδωσε στη είωση στις πολιτικές κλειδώματος που στοχεύουν στην επιβράδυνση της εξάπλωσης τη COVID-19, όπως οικονομικές διακοπές λειτουργίας, χρήση μάσκας, σχολικές διαταραχές, κοινωνικές αποστάσεις και παραγγελίες παραμονής στο σπίτι.
Εξαιτίας αυτού, τα παιδιά που γεννήθηκαν μετά τον Ιανουάριο του 2020 από χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο που επλήγησαν περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας (κυρίως μαύρα και καστανά παιδιά) είχαν μια πιο απότομη πτώση στις βαθμολογίες IQ από ό,τι τα λευκά παιδιά κατά μέσο όρο.
«Ενώ οι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες φαίνεται να μετριάζουν τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας, οι πρωταρχικοί παράγοντες που βρίσκονται κάτω από τις παρατηρούμενες τάσεις μας παραμένουν άγνωστοι», έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης. Ωστόσο, πρότειναν ότι οι πιθανοί παράγοντες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την κλειστή φροντίδα των παιδιών και το μεταβαλλόμενο περιβάλλον εργασίας στο να επηρεάζουν τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών.
Τα παιδιά μητέρων με πανεπιστημιακό και μεταπτυχιακό τίτλο είχαν λιγότερες πιθανότητες να υποστούν τον αρνητικό αντίκτυπο της γέννησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η έρευνα δείχνει ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στην οικογενειακή ή κοινωνική υποστήριξη που μπορεί να συμβάλει στην μητρική ευημερία, η οποία μπορεί να επηρεάσει την ιδιοσυγκρασία του βρέφους, τη συμπεριφορά και τη γνωστική ανάπτυξη. Η μελέτη δείχνει επίσης ότι περισσότερα αρσενικά παιδιά επηρεάστηκαν από τα θηλυκά.
Το άγχος της μητέρας, τόσο προγεννητικό όσο και μετά τον τοκετό, πρόσθεσε επιπρόσθετα αποτελέσματα στην ανάπτυξη του παιδιού, αν και δεν υπήρξαν δραστικές αυξήσεις ή μειώσεις στο άγχος.
Τα παιδιά που γεννήθηκαν πριν από την πανδημία δεν εμφάνισαν σημαντικά χαμηλότερη λεκτική, μη λεκτική και γνωστική βαθμολογία όταν ακολούθησαν τα μεταγενέστερα στάδια ανάπτυξης μέσω της πανδημίας, δείχνοντας ότι η πανδημία εμποδίζει κυρίως την πρώιμη ανάπτυξη του παιδιού.
Οι ερευνητές εξακολουθούν να προσπαθούν να καταλάβουν εάν αυτές οι πτώσεις είναι χρόνιες ή όχι και θα ομαλοποιηθούν μόλις η ζωή επιστρέψει στους προ-πανδημικούς χρόνους ή εάν οι μειώσεις έχουν μακροχρόνια επίδραση.