Oι οδηγοί με περιττά κιλά κινδυνεύουν περισσότερο να πεθάνουν στην περίπτωση σύγκρουσης οχημάτων, σε σχέση με άτομα που εμπλέκονται σε παρόμοια συμβάντα αλλά έχουν κανονικό βάρος, σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ στην Καλιφόρνια .
Επίσης, ο αυξημένος κίνδυνος θανάτου σε τροχαίο ατύχημα ισχύει για τους άνδρες που έχουν βάρος μικρότερο από το φυσιολογικό, αλλά όχι για τις γυναίκες.
Ο Δρ Τόμας Ράις και οι συνεργάτες του μελέτησαν στοιχεία από 3.400 ζεύγη οδηγών (από τους οποίους το 18% ήταν παχύσαρκοι) που ενεπλάκησαν σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των ετών 1996 – 2008 και οδηγούσαν παρόμοια οχήματα, ώστε η σύγκριση να εφικτή.
Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι παχύσαρκοι οδηγοί (με δείκτη μάζας σώματος 30 έως 35) είχαν κατά μέσο όρο 20% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν σε μια σύγκρουση, σε σχέση με τους οδηγούς φυσιολογικού βάρους. Οι υπερβολικά παχύσαρκοι οδηγοί (με ΔΜΣ πάνω από 40) είχαν 80% μεγαλύτερο κίνδυνο.
Η αυξημένη θνησιμότητα για τους παχύσαρκους οδηγούς ισχύει άσχετα από άλλους παράγοντες, όπως η ηλικία, η χρήση αλκοόλ, η χρήση ζώνης, το άνοιγμα ή όχι του αερόσακου κ.α.
Η μελέτη πάντως φαίνεται να επιβεβαιώνει το συμπέρασμα προηγούμενης έρευνας, του 2010, που είχε συμπεράνει ότι οι άνθρωποι με ΔΜΣ πάνω από 35 κινδυνεύουν περισσότερο να πεθάνουν σε ένα τροχαίο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι παχύσαρκοι είναι πιθανότερο να αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, με συνέπεια να είναι πιο ευάλωτοι σε ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Γι’ αυτό, οι επιστήμονες συνιστούν να ληφθεί πλέον υπόψη αυτός ο παράγων κινδύνου από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μεταξύ άλλων, οι παρεμβάσεις μπορεί να αφορούν τον τρόπο λειτουργίας και αντίδρασης των ζωνών ασφαλείας.