Παιδίατροι και οδοντίατροι ζήτησαν από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να επιβάλει υποχρεωτικά εθνικά όρια στο πόσο αλάτι και ζάχαρη υπάρχει στις παιδικές τροφές. Κορυφαίοι γιατροί είπαν ότι είναι «εθνική ντροπή» το ότι τα βρέφη αντιμετωπίζουν μια «διατροφική τυχερή βουτιά» με ορισμένα προϊόντα που περιέχουν περισσότερη ζάχαρη από ένα αναψυκτικό Coca Cola.
Πρόσθεσαν ότι ορισμένες παιδικές τροφές περιέχουν ακόμη και τα δύο τρίτα των συνιστώμενων ημερήσιων σακχάρων από τους ενήλικες, πόσο μάλλον των μικρών παιδιών, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία της επόμενης γενιάς. Η έκκληση για μεγαλύτερη δράση για την υγεία των παιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο απηχήθηκε επίσης από τον πρώην συντηρητικό καγκελάριο Τζορτζ Όσμπορν και τον πρώην πρωθυπουργό των Εργατικών σερ Τόνι Μπλερ.
Έρχεται με την παιδική παχυσαρκία σε άνοδο στη Βρετανία, με έναν στους τρεις νέους πολύ παχύσαρκους μέχρι να εγκαταλείψουν το δημοτικό σχολείο. Το Βασιλικό Κολλέγιο Παιδιατρικής και Παιδικής Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου (RCPCH), το οποίο εξέδωσε την έκκληση για δράση, δήλωσε ότι η κυβέρνηση απέτυχε να ενεργήσει σχετικά με τις εμπορικές κατευθυντήριες γραμμές για τις παιδικές τροφές και τα ποτά που πρότεινε το 2020.
Αυτό, υποστήριξε το κολέγιο, είχε αφήσει τη βιομηχανία μια Άγρια Δύση, χωρίς όρια στην ποσότητα αλατιού και ζάχαρης που θα μπορούσαν να υπάρχουν στα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η πρόεδρος του RCPCH Δρ Camilla Kingdon είπε ότι η τρέχουσα έλλειψη δράσης δεν μπορεί να συνεχιστεί. «Είναι ντροπή σε εθνικό επίπεδο το ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει καμία καθοδήγηση για τα επίπεδα αλατιού και ζάχαρης σε προϊόντα που απευθύνονται σε βρέφη, τα οποία βρίσκονται σε ένα κρίσιμο στάδιο της ανάπτυξής τους», είπε.
Πρόσθεσε ότι οι γονείς δεν φταίνε με τις εταιρείες που υιοθετήθηκαν από αποτελεσματικά και παραπλανητικά τεχνάσματα μάρκετινγκ. «Στη δική μου πρακτική, βλέπω γονείς πολύ μικρών και ευάλωτων μωρών να αγοράζουν σακουλάκια και βαζάκια με παιδικές τροφές με την υπόθεση ότι δίνουν στα παιδιά τους την καλύτερη θρέψη που μπορούν», είπε.
«Οι στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται σε αυτούς τους γονείς είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές, με τσιτάτα όπως «όλα τα βιολογικά», «φυσικά σάκχαρα» και «διατροφικά εγκεκριμένα». Στην καλύτερη περίπτωση αυτό είναι ανειλικρινές, στη χειρότερη επικίνδυνο. «Η διατροφική εκπαίδευση, μαζί με την κυβερνητική ηγεσία και τους κανονισμούς χρειάζονται απεγνωσμένα. Η μελλοντική ευημερία των παιδιών μας είναι πολύ σημαντική».
Η Βρετανική Οδοντιατρική Ένωση (BDA), η οποία νωρίτερα φέτος, δημοσίευσε ανάλυση που δείχνει ότι πολλά σακουλάκια παιδικών τροφών μπορεί να περιέχουν περισσότερη ζάχαρη κατ’ όγκο από την Coca Cola, ζήτησε επίσης δράση. Ο πρόεδρος της BDA, Έντι Κράουτς, είπε ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίσει να αφήνει τους γονείς να παραπλανηθούν και να αφήσουν τα παιδιά τους να εθιστούν στη ζάχαρη.