Διατροφή

Διατροφή: Τα Tweets δείχνουν τους Αμερικανούς να τρώνε πιο υγιεινά στην πανδημία

Διατροφή: Τα Tweets δείχνουν τους Αμερικανούς να τρώνε πιο υγιεινά στην πανδημία
Διατροφή: Η αλλαγή από το γρήγορο φαγητό στη σαλάτα ή ένα μήλο ήταν μόνο μία από τις διατροφικές αλλαγές που οι άνθρωποι ισχυρίστηκαν ότι έκαναν κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Είτε πρόκειται για γεγονός είτε για καύχημα, τα tweets υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι έτρωγαν πιο υγιεινά κατά τη διάρκεια του lockdown για την COVID και το κλείσιμο εστιατορίων, διαπιστώνει μια νέα μελέτη. Τα tweets σχετικά με υγιεινά τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 20% μεταξύ Μαΐου 2020 και Ιανουαρίου 2021, ενώ αυτά σχετικά με το γρήγορο φαγητό και το αλκοόλ μειώθηκαν κατά 9% και 11%, αντίστοιχα, σύμφωνα με ερευνητές.

Πανδημία και διατροφή

“Τα ευρήματά μας παρέχουν μια εικόνα για τον αντίκτυπο των παρεμβάσεων στη δημόσια υγεία στην κατανάλωση φαγητού και αλκοόλ κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ενισχύουν την ιδέα ότι, όταν πρόκειται να επηρεάσει κανείς τις συμπεριφορές υγείας, έχει σημασία το δομημένο περιβάλλον του”, δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Mark Hernandez, ερευνητής στο MIT. Εργαστήριο Λίνκολν στη Βοστώνη. Η αλλαγή από το γρήγορο φαγητό στη σαλάτα ή ένα μήλο ήταν μόνο μία από τις διατροφικές αλλαγές που οι άνθρωποι ισχυρίστηκαν ότι έκαναν κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας. Παρόλο που τα lockdown και το κλείσιμο εστιατορίων άλλαξαν σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι έπαιρναν φαγητό και αλκοόλ, η ανάλυση δείχνει ότι ορισμένοι Αμερικανοί ασπάστηκαν εσκεμμένα πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό Patterns, βρήκε επίσης συνδέσμους μεταξύ της συμπεριφοράς και της γειτνίασης με παντοπωλεία ή καταστήματα ποτών. Οι άνθρωποι που ζούσαν σε περιοχές με περισσότερα καταστήματα ποτών κατά κεφαλήν ήταν πιο πιθανό να κάνουν tweet σχετικά με το αλκοόλ, σύμφωνα με τη μελέτη. Αντίθετα, οι άνθρωποι που ζούσαν σε περιοχές με περισσότερα παντοπωλεία κατά κεφαλήν και που μπορούσαν να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, δημοσίευσαν στο Twitter περισσότερα για υγιεινά τρόφιμα και λιγότερα για γρήγορο φαγητό και αλκοόλ από ό,τι πριν από την πανδημία. Οι συγγραφείς είπαν ότι η ανάλυσή τους καλύπτει κενά από προηγούμενες έρευνες, οι οποίες βασίστηκαν κυρίως σε συμβατικά δεδομένα ερευνών.

“Το Twitter παρέχει ένα παράθυρο στις καθημερινές στάσεις και συμπεριφορές των ανθρώπων που οι έρευνες μπορεί να δυσκολεύονται να καταγράψουν”, δήλωσε η συν-συγγραφέας Nina Cesare, μεταδιδακτορική συνεργάτιδα στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Βοστώνης. “Στο πλαίσιο της δίαιτας, τα ημερολόγια τροφίμων και οι αυτοαναφερόμενες διατροφικές συνήθειες είναι διαβόητα επιρρεπείς σε μεροληψία απόκρισης. Οι ανεπιθύμητες αναφορές κατανάλωσης φαγητού στο Twitter μπορεί να αντικατοπτρίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις διατροφικές προτιμήσεις και συνήθειες”, είπε σε δελτίο τύπου της BU.

Σαράντα οκτώ πολιτείες και η Ουάσιγκτον, DC, παρουσίασαν αύξηση στα tweets σχετικά με υγιεινά τρόφιμα. Οι εξαιρέσεις ήταν η Μασαχουσέτη και η Μοντάνα, όπου αυτά τα tweets μειώθηκαν κατά 9,3% και 3,4%, αντίστοιχα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στα tweets σχετικά με υγιεινά τρόφιμα σημειώθηκαν στο Ουαϊόμινγκ (αύξηση 62,1%), στο Βερμόντ (αύξηση 57,4%) και στην πολιτεία της Ουάσιγκτον (αύξηση 46,5%). Τα tweets για γρήγορο φαγητό μειώθηκαν κατά 68% στο Wyoming και 69,4% στο Rhode Island. Οι πολιτείες με τη μεγαλύτερη πτώση στα tweets που σχετίζονται με το αλκοόλ ήταν η Αλάσκα (πτώση 39,7%), η Χαβάη (μείωση 38,7%) και το Βερμόντ (πτώση 37,6%). Έξι πολιτείες σημείωσαν αύξηση στα tweets που σχετίζονται με το αλκοόλ, με τη Νότια Ντακότα να καταγράφει το μεγαλύτερο άλμα (30,6%).

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, “σαλάτα”, “μήλα”, “κοτόπουλο”, “καλαμπόκι”, “αυγά” και “φυστικοβούτυρο” ήταν μεταξύ των όρων υγιεινών τροφίμων που δημοσιεύονταν συχνά στο Twitter. Οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενοι όροι για γρήγορο φαγητό και αλκοολούχα ποτά ήταν “McDonalds”, “tequila”, “Taco Bell”, “Starbucks”, “Chick-Fil-A”, “KFC”, “Chipotle”, “Beer,” κρασί”, “βότκα” και “μιμόζα”. Οι ερευνητές είπαν ότι τα νέα ευρήματα δείχνουν την ανάγκη για πολιτικές για την αύξηση της πρόσβασης σε επιλογές υγιεινών τροφίμων, ιδιαίτερα σε περιοχές με λίγα παντοπωλεία.

“Οι πολιτικές θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην παροχή κινήτρων σε νέα παντοπωλεία να ανοίξουν και να διαθέσουν οικονομικά προσιτά, φρέσκα τρόφιμα ή να επικεντρωθούν στην επένδυση σε τοπικές οικονομίες τροφίμων και στην ενίσχυση των προγραμμάτων πρόσβασης σε τρόφιμα”, δήλωσε ο Hernandez στην ανακοίνωση. “Θα μπορούσαν επίσης να προωθήσουν συνθήκες όπου οι βασικοί εργαζόμενοι έχουν περισσότερο χρόνο και πόρους για πρόσβαση και προετοιμασία υγιεινών τροφίμων”. Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε διαδικτυακά τον Φεβρουάριο, έριξε μια ματιά στη διατροφή και τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ στην εποχή της πανδημίας σε διάφορες χώρες.