ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ασθενείς: Ορισμένοι ξενώνες ηλικιωμένων δεν παρέχουν αξιοπρεπή φροντίδα στα άτομα 3ης ηλικίας

Ασθενείς: Ορισμένοι ξενώνες ηλικιωμένων δεν παρέχουν αξιοπρεπή φροντίδα στα άτομα 3ης ηλικίας
Ασθενείς: Οι οικογενειακοί φροντιστές ασθενών που νοσηλεύονταν σε ξενώνες κερδοσκοπικού χαρακτήρα είχαν σχεδόν 5 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο πιθανό να συστήσουν οπωσδήποτε τον ξενώνα τους σε άλλους, σε σύγκριση με εκείνους σε μη κερδοσκοπικούς ξενώνες.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Οι ασθενείς που περνούν το τέλος της ζωής τους σε ξενώνες κερδοσκοπικού χαρακτήρα λαμβάνουν σημαντικά χειρότερη φροντίδα από εκείνους που βρίσκονται σε μη κερδοσκοπικούς ξενώνες, υποστηρίζει μια νέα μελέτη. Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι ερευνητές της RAND Corp. ανέλυσαν έρευνες που συμπληρώθηκαν από άτομα των οποίων τα αγαπημένα πρόσωπα είχαν περάσει χρόνο σε περισσότερα από 3.100 ξενώνες στην Αμερική.


Η έρευνα περιελάμβανε την ανασκόπηση περισσότερων από 650.000 ερευνών που ολοκληρώθηκαν πριν από την πανδημία, μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2017 και του πρώτου τριμήνου του 2019. «Τα αποτελέσματά μας δεν εξηγούνται από τις γεωγραφικές περιοχές στις οποίες λειτουργούν οι ξενώνες ή από τους τύπους ασθενών που φροντίζουν», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Rebecca Anhang Price, ανώτερη ερευνήτρια πολιτικής στο RAND. «Αυτά τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα πιεστικά δεδομένης της εντυπωσιακής ανάπτυξης των ξενώνων για κερδοσκοπικό σκοπό, τα οποία έχουν κίνητρα κέρδους που έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο φροντίζουν τους ασθενείς».

Η μελέτη περιελάμβανε όλους τους τύπους ρυθμίσεων ξενώνων, από την κατ’ οίκον φροντίδα έως τη νοσηλεία σε ξενώνα μέχρι τη φροντίδα του ξενώνα που παρέχεται σε οίκο ευγηρίας. Τα μέλη της οικογένειας ανέφεραν χειρότερες εμπειρίες φροντίδας, κατά μέσο όρο, από κερδοσκοπικούς ξενώνες σε όλους τους τομείς που αξιολόγησαν, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας για τον πόνο και άλλα συμπτώματα και την έγκαιρη φροντίδα.

Οι οικογενειακοί φροντιστές ασθενών που νοσηλεύονταν σε ξενώνες κερδοσκοπικού χαρακτήρα είχαν σχεδόν 5 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο πιθανό να συστήσουν οπωσδήποτε τον ξενώνα τους σε άλλους, σε σύγκριση με εκείνους σε μη κερδοσκοπικούς ξενώνες. Ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό των ξενώνων για κερδοσκοπικό σκοπό ήταν στην κατηγορία χαμηλής απόδοσης και για τα οκτώ μέτρα σε σύγκριση με τους μη κερδοσκοπικούς ξενώνες. Όσοι έλαβαν φροντίδα από κερδοσκοπικές αλυσίδες ανέφεραν τις χειρότερες εμπειρίες φροντίδας, σύμφωνα με ερευνητές.

Ωστόσο, η ποιότητα της περίθαλψης διέφερε ευρέως: Ορισμένοι κερδοσκοπικοί ξενώνες απέδωσαν πάνω από τον εθνικό μέσο όρο. “Δεν παρέχουν όλα τα κερδοσκοπικά ξενώνες κακής ποιότητας”, δήλωσε ο Anhang Price σε δελτίο τύπου της RAND. “Κατά την επιλογή ενός ξενώνα, οι οικογένειες και οι επαγγελματίες υγείας μπορούν να εξετάσουν τις μετρήσεις ποιότητας που είναι διαθέσιμες για τους ξενώνες στην περιοχή τους στον ιστότοπο του Medicare’s Care Compare.”

Η φροντίδα του ξενώνα επικεντρώνεται στη βελτίωση της ποιότητας ζωής ενός ετοιμοθάνατου και της οικογένειάς του. Οι άνθρωποι είναι επιλέξιμοι για φροντίδα ξενώνα εάν αναμένεται να ζήσουν έξι μήνες ή λιγότερο. Περίπου οι μισοί από τους λήπτες Medicare που πέθαναν το 2020 έλαβαν υπηρεσίες ξενώνα, σε σύγκριση με λιγότερους από το ένα τέταρτο το 2000. Ενώ ξεκίνησε ως μια υπηρεσία που βασίζεται κυρίως σε εθελοντική κοινότητα, οι ξενώνες για κερδοσκοπικό σκοπό έχουν υπερπενταπλασιαστεί σε αριθμό από το 2000. Οι εταιρείες ιδιωτικών μετοχών τα αγοράζουν όλο και περισσότερο. Περίπου το 30% των ξενώνων ήταν κερδοσκοπικού χαρακτήρα το 2000, σε σύγκριση με το 73% το 2020.

Η RAND σημείωσε προηγούμενη έρευνα που βρήκε ότι οι ξενώνες για κερδοσκοπικό σκοπό παρέχουν φροντίδα με τρόπους διαφορετικούς από τους μη κερδοσκοπικούς ξενώνες, συμπεριλαμβανομένης της απασχόλησης λιγότερου και λιγότερο εξειδικευμένου προσωπικού. Η μελέτη χρησιμοποίησε απαντήσεις στο Consumer Assessment of Healthcare Providers and Systems Hospice Survey, ένα ερωτηματολόγιο που συμπληρώνεται από τον κύριο οικογενειακό φροντιστή ενός ασθενούς ξενώνα μετά τον θάνατο του ασθενούς. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στις 27 Φεβρουαρίου στο περιοδικό JAMA Internal Medicine. Υποστήριξη για τη μελέτη παρείχε τα Κέντρα Υπηρεσιών Medicare & Medicaid των ΗΠΑ.