Σχεδόν τέσσερις στους 10 ασθενείς αντιμετώπισαν εμπόδια για να λάβουν την αξίωση ασφάλισης υγείας. Σύμφωνα με έρευνα, το 43% των κατόχων ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας, που υπέβαλαν αξίωση τα τελευταία 3 χρόνια, δυσκολεύτηκαν να πάρουν τα χρήματα ή να διευθετήσουν τα τέλη πληρωμής σε νοσοκομείο μετά τη θεραπεία. Η έρευνα από την LocalCircles ανέφερε ότι οι ιδιοκτήτες γενικών ασφαλιστηρίων συμβολαίων δυσκολεύτηκαν περισσότερο να διεκπεραιώσουν τις αξιώσεις ασφάλισης υγείας σε σύγκριση με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων ή άλλα.
Οι ασφαλισμένοι σημείωσαν ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν περιλαμβάνουν απόρριψη αξιώσεων, εγκρίσεις μερικών ποσών και μεγαλύτερο χρόνο για την τακτοποίηση των νοσοκομειακών λογαριασμών. Η έρευνα σημείωσε ότι 6 σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι αντισυμβαλλόμενοι περιλαμβάνουν την έλλειψη πλήρους γνωστοποίησης σχετικά με:
- τις εξαιρέσεις και την καταλληλότητα για αξιώσεις στα συμβόλαιά τους
- ασάφεια στις συμβάσεις λόγω της χρήσης τεχνικής ορολογίας και πολύπλοκων λέξεων
- αξιώσεις που απορρίφθηκαν λόγω προϋπάρχουσας ασθένειας
- επιλεξιμότητα εκτός από τους προϋπάρχοντες κανόνες ασφάλισης ασθενειών
- και καλλιεργειών που συνδέονται με το σύστημα.
- Εκτός αυτού, ένα από τα κορυφαία ζητήματα που αναφέρουν τακτικά οι καταναλωτές είναι αυτό της απόρριψης αξιώσεων ασφάλισης υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ακύρωσης των συμβολαίων από ασφαλιστικές εταιρείες.
Εξηγώντας περαιτέρω, οι ασφαλισμένοι δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν προκλήσεις όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες να απορρίπτουν αξιώσεις ταξινομώντας μια κατάσταση υγείας ως προϋπάρχουσα προϋπόθεση για να εγκρίνουν μόνο ένα μερικό ποσό. Σημείωσαν ότι η διαδικασία διεκδίκησης ασφάλισης υγείας είναι εξαιρετικά χρονοβόρα, καθώς πολλοί ασφαλισμένοι και τα μέλη των οικογενειών τους περνούν κυριολεκτικά την τελευταία ημέρα στο νοσοκομείο προσπαθώντας να διεκπεραιώσουν την αίτησή τους. Οι αιτούντες ασφάλιση είπαν σε αρκετές περιπτώσεις, χρειάστηκαν 10-12 ώρες αφότου ο ασθενής ήταν έτοιμος για εξιτήριο για να πάρουν πραγματικά εξιτήριο, επειδή η αξίωση ασφάλισης υγείας εξακολουθούσε να διεκπεραιώνεται.
Σημείωσαν ότι εάν αποφασίσουν να μείνουν πίσω στο νοσοκομείο για άλλη μια μέρα, το κόστος αυτής της επιπλέον διανυκτέρευσης πρέπει να βαρύνει τον ασφαλισμένο και όχι την ασφαλιστική εταιρεία. Μιλώντας για λύσεις, το 93% των κατόχων ασφάλισης δήλωσε ότι είναι υπέρ του IRDAI να καθιστά υποχρεωτική τις ασφαλιστικές εταιρείες να αποκαλύπτουν λεπτομέρειες των απαιτήσεων που ελήφθησαν, απορρίφθηκαν, καθώς και δεδομένα σχετικά με τα συμβόλαια που εγκρίθηκαν και τα συμβόλαια που ακυρώθηκαν στους ιστότοπούς τους κάθε μήνα.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι αστυνόμοι θέλουν επίσης το IRDAI, το Υπουργείο Υγείας καθώς και το Υπουργείο Καταναλωτών να συνεργαστούν για να διασφαλίσουν ότι οι αξιώσεις ασφάλισης υγείας διεκπεραιώνονται δίκαια και γρήγορα και δεν πρέπει να παρενοχλούν τον αντισυμβαλλόμενο. Νωρίτερα φέτος, το Τμήμα Καταναλωτή ενημέρωσε το Υπουργείο Οικονομικών ότι λόγω του αυξανόμενου αριθμού καταγγελιών για κακή πώληση ασφαλιστηρίων συμβολαίων, θα πρέπει να αλλάξουν οι κανόνες για να διασφαλιστεί ότι οι ασφαλιστικοί πράκτορες διατηρούν οπτικοακουστικό αρχείο των πωλήσεών τους.