Η κατάρρευση της γέφυρας στην αμερικανική πόλη της Βαλτιμόρης θα έχει ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ενιαία απώλεια θαλάσσιας ασφάλισης που έγινε ποτέ, σύμφωνα με βρετανική ασφαλιστική αγορά. Έξι άνθρωποι θεωρήθηκαν νεκροί μετά τη συντριβή του πλοίου στη γέφυρα και οι δύτες ανέσυραν δύο πτώματα. Οι ειδικοί λένε ότι οι ασφαλιστικές ζημιές μπορεί να κοστίσουν έως και 3 δισ. δολάρια.
«Θα έλεγα ότι θα είναι σίγουρα μία από τις μεγαλύτερες θαλάσσιες απώλειες στην ιστορία», δήλωσε ο John Neal, διευθύνων σύμβουλος του Lloyd’s του Λονδίνου. «Για αυτό υπάρχει μικρή ή καμία αμφιβολία», είπε ο κ. Νιλ στο BBC. «Αλλά τα καλά νέα είναι ότι είναι ασφαλισμένη». Ο κ. Νιλ είπε ότι το λιμάνι και το πλοίο που έπεσε στη γέφυρα είναι επίσης ασφαλισμένα. «Οπότε από οικονομικής άποψης υπάρχει μια διαδικασία που θα επιτρέψει να γίνει οικονομική αποζημίωση και να διευθετηθεί η απαίτηση», είπε.
Το Υπουργείο Μεταφορών του Μέριλαντ έχει μέχρι στιγμής ζητήσει από την κυβέρνηση Μπάιντεν 60 εκατομμύρια δολάρια σε κονδύλια έκτακτης ανάγκης για να βοηθήσει στην απομάκρυνση των συντριμμιών και τον καθαρισμό μετά το περιστατικό. Η αντιμετώπιση της κατάρρευσης της γέφυρας δεν είναι ούτε η μόνη δαπάνη. Μέχρι να ανοίξει ξανά η λωρίδα της ναυτιλίας, οι ειδικοί λένε ότι το περιστατικό θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλειες έως και 15 εκατομμυρίων δολαρίων (11,8 εκατομμυρίων στερλινών) λόγω του πόσο ζωτικής σημασίας είναι το λιμάνι της Βαλτιμόρης για το παγκόσμιο εμπόριο.
Ο όγκος του φορτίου που διακινείται από το λιμάνι αυξάνεται σταθερά από το 1998. Ο κ. Neal δεν θα πρόσφερε έναν αριθμό για το πόσα μπορεί να χρεωθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για τη σύγκρουση, αλλά αναλυτές της Barclays είπαν ότι οι αξιώσεις θα μπορούσαν να κοστίσουν στις ασφαλιστικές εταιρείες έως και 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές είπαν ότι οι ζημιές στην ίδια τη γέφυρα μπορεί να ανέλθουν σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν τέλη μεταξύ 350 και 700 εκατομμυρίων δολαρίων για παράνομους θανάτους.
Το κλείσιμο ενός από τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ ενώ επισκευάζεται η γέφυρα θα μπορούσε επίσης να κοστίσει εκατομμύρια δολάρια, ανέφεραν οι αναλυτές της Barclays. Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το 14ο μεγαλύτερο στις ΗΠΑ. Το 2023, 52,3 εκατομμύρια τόνοι ξένου φορτίου, αξίας 80,8 δισ. δολαρίων, πέρασαν από τη Βαλτιμόρη, σύμφωνα με στοιχεία από την πολιτεία του Μέριλαντ. Οι ειδικοί τόνισαν ότι το κλείσιμο του εξαρτήματος θα μπορούσε να έχει κυματιστικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είπε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να καλύψει το κόστος για την ανοικοδόμηση της γέφυρας. Ο Paul Wiedefeld, γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών του Μέριλαντ, και άλλοι αξιωματούχοι σημείωσαν ότι η επίλυση της κατάρρευσης της γέφυρας δεν θα είναι μια γρήγορη διαδικασία. Ωστόσο, υποσχέθηκε σε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη ότι οι αξιωματούχοι εργάζονταν για «να καταλήξουν σε ένα σχέδιο για την αντικατάσταση αυτής της γέφυρας όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να επαναλειτουργήσει το λιμάνι και η κοινότητα να λειτουργήσει ξανά».