Ως μέρος της εκστρατείας της AXA UK «Future You Will Thank You», η ασφαλιστική εταιρεία ανέθεσε μια μελέτη OnePoll που εξέταζε πώς οι άνθρωποι στη Βρετανία πιστεύουν ότι θα διαμορφωθεί η ζωή τους. Διαπίστωσε ότι ο μέσος ενήλικας αναμένει να ζει σε έξι σπίτια σε τρεις πόλεις και να έχει έξι θέσεις εργασίας καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής του.
Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 2.000 ενήλικες, ανακάλυψε επίσης ότι τα άτομα αναμένουν να έχουν επτά αυτοκίνητα και να ταξιδέψουν σε 11 χώρες. Παρά τα σχέδιά τους, ωστόσο, το 59% των ερωτηθέντων αναγνωρίζει ότι οι φιλοδοξίες συχνά αλλάζουν, με το 72% να προβλέπει ότι οι συνήθειες των δαπανών τους θα αλλάξουν καθώς εξελίσσονται οι προτεραιότητές τους.
Οι βασικές μελλοντικές προτεραιότητες περιλαμβάνουν την απόλαυση των διακοπών (50%) και τη διασφάλιση της ευτυχίας των παιδιών τους (42%), ενώ το 20% παρακινείται από την προοπτική αγοράς νέου ακινήτου. Επιπλέον, τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι το 58% των ανθρώπων πιστεύουν ότι πρέπει να κάνουν περισσότερα για να προστατεύσουν το μέλλον τους, ιδιαίτερα στην υγεία και ευεξία (56%), στον οικονομικό προγραμματισμό (46%) και στην ετοιμότητα έκτακτης ανάγκης (24%).
Μια αξιοσημείωτη ευαισθητοποίηση σχετικά με τον μελλοντικό οικονομικό προγραμματισμό ήρθε επίσης στο φως, με το 49% των συμμετεχόντων να έχουν στρατηγική για την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων τους. Αντίθετα, μόνο το 9% λείπει και δεν σχεδιάζει να αναπτύξει ένα τέτοιο σχέδιο. Συγκρίνοντας αυτά τα αποτελέσματα με την έρευνα του 2022 της AXA, η εστίαση στη μείωση παραμένει στα εστιατόρια και τα ρούχα. Εν τω μεταξύ, υπάρχει αυξημένη προθυμία για δαπάνες για διακοπές, που αυξάνεται στο 36% από 27% πριν από δύο χρόνια.
Από τη μελέτη προέκυψε επίσης συνεχής έμφαση στην προστασία από απρόβλεπτα γεγονότα μέσω της ασφάλισης. Κατά μέσο όρο, οι ενήλικες ξοδεύουν περίπου £690 ετησίως σε διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια, μια αύξηση £129 από το 2022. Αυτή η δαπάνη περιλαμβάνει κάλυψη για αυτοκίνητα, σπίτια, κινητές συσκευές, υγεία, ταξίδια και άλλα τιμαλφή.
Αν και το 43% παραδέχτηκε ότι επιλέγει τη φθηνότερη επιλογή ασφάλισης, ελπίζοντας να μην τη χρειαστεί ποτέ, η ασφάλιση:
- αυτοκινήτου (64%),
- σπιτιού (60%)
- και περιεχομένου (45%)
παραμένουν τα κορυφαία συμβόλαια που αγοράζουν οι άνθρωποι για να μετριάσουν απροσδόκητα γεγονότα. «Το μέλλον έχει τόσες πολλές αβεβαιότητες που είναι δύσκολο να κάνεις σταθερά σχέδια και οι ανεπιθύμητες εκπλήξεις μπορούν να μας πιάσουν όλους απροετοίμαστους», σχολίασε η διευθύνουσα σύμβουλος της AXA UK και Ιρλανδίας, Tara Foley. «Το να βεβαιωθείς ότι είσαι προστατευμένος αν συμβεί το χειρότερο προσφέρει ασφάλεια και σιγουριά σε έναν κόσμο όπου τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο.
Η έρευνά μας δείχνει ότι οι άνθρωποι σκέφτονται σοβαρά το μέλλον τους, επενδύουν χρήματα για μια βροχερή μέρα και συνάπτουν ασφάλιση για να προστατεύσουν ό,τι έχει μεγαλύτερη σημασία. Ως κοινωνία, έχουμε βιώσει πολλές απροσδόκητες αλλαγές τα τελευταία χρόνια και η έρευνά μας δείχνει ότι οι άνθρωποι αναγνωρίζουν την ανάγκη να προστατευτούν από μελλοντικούς κινδύνους».