Ασφάλιση Υγείας

Αεροπλάνο βάρος: Γιατί οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν από τους επιβάτες να ζυγιστούν;

Αεροπλάνο βάρος: Γιατί οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν από τους επιβάτες να ζυγιστούν;
Αεροπλάνο βάρος: Το λογισμικό αεροπορίας μπορεί να προσαρμόσει τις αλλαγές βάρους, την πυκνότητα του αέρα και άλλους παράγοντες, γι' αυτό η ασφάλεια δεν διακυβεύεται.

Από τη Δευτέρα, οι επιβάτες που πετούν με την Korean Air ενδέχεται να κληθούν να πατήσουν σε μια ζυγαριά πριν επιβιβαστούν στην πτήση τους. Η άσκηση, η οποία θα διαρκέσει περίπου τρεις εβδομάδες, απαιτείται από το νόμο και ισχύει για όλους τους αερομεταφορείς της Κορέας, δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος της Korean Air. Ο νόμος απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να ζυγίζουν τους επιβάτες και τις χειραποσκευές τους τουλάχιστον κάθε πέντε χρόνια και είναι «κρίσιμο για την ασφάλεια των πτήσεων», είπε ο εκπρόσωπος στο CNBC.

Η ανακοίνωση προκάλεσε αντιδράσεις από το κοινό, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης. Μια ειδοποίηση που περιγράφει λεπτομερώς την άσκηση – που θα ξεκινήσει στο διεθνές αεροδρόμιο Gimpo τη Δευτέρα, ακολουθούμενη από το αεροδρόμιο Incheon τον επόμενο μήνα – αφαιρέθηκε από τον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας, λόγω «επαρκούς ειδοποίησης και κάλυψης από τα μέσα ενημέρωσης», σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία.

Είναι λογικό να ζυγίζονται οι επιβάτες;

«Σίγουρα όχι», δήλωσε ο Βανς Χίλντερμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ασφάλειας της αεροπορίας Afuzion. Τουλάχιστον όχι για λόγους ασφαλείας, είπε. Οι αεροπορικές εταιρείες ζυγίζουν τους επιβάτες, αλλά όχι για τους λόγους που πιστεύουν πολλοί. «Αν βρίσκεστε σε ένα μικρό Bombardier, ένα μικρό αεροσκάφος Embraer και είχαμε 10 πολύ παχύσαρκους ανθρώπους… θα μπορούσε να κάνει μια μικρή διαφορά», είπε. «Σε εμπορικά αεροσκάφη, οτιδήποτε από ένα 737 και πάνω, 120 άτομα, το έχουμε ενσωματωμένο».

Το λογισμικό αεροπορίας μπορεί να προσαρμόσει τις αλλαγές βάρους, την πυκνότητα του αέρα και άλλους παράγοντες, γι’ αυτό η ασφάλεια δεν διακυβεύεται ακόμη και σε καταστάσεις όπως μια πρωινή πτήση κυρίως επιχειρηματιών, που τείνουν να ζυγίζουν περισσότερο από τον μέσο ταξιδιώτη , αυτός είπε. Συνολικά, μια σημαντική αύξηση βάρους ανά επιβάτη θα επισκιαζόταν από το βάρος των καυσίμων, του φορτίου και του ίδιου του αεροσκάφους, είπε ο Χίλντερμαν. «Το καύσιμο είναι 20 φορές μεγαλύτερο από το βάρος του επιβάτη», είπε.

Αλλά ο Shem Malmquist, εκπαιδευτής στο Florida Tech’s College of Aeronautics, είπε ότι τα δείγματα τυχαίου βάρους είναι μια καλή ιδέα. «Χρησιμοποιούμε μέσο βάρος επιβατών, αλλά οι άνθρωποι γίνονται πολύ βαρύτεροι», είπε. Τριακόσιοι άνθρωποι που ζυγίζουν περισσότερο από το μέσο όρο μπορούν να υπερβαίνουν σημαντικά ένα αεροπλάνο και όλοι οι υπολογισμοί της απόδοσής μας – μήκος διαδρόμου, ανάβαση, απόσταση από εμπόδια, αποστάσεις προσγείωσης, δυνατότητες υψομέτρου – εξαρτώνται μεταξύ άλλων από το βάρος. Ο Χίλντερμαν συμφωνεί ότι ο κόσμος μεγαλώνει, αλλά είπε ότι οι επιβάτες πλέον διαφέρουν και με άλλους τρόπους.

«Οι Αμερικανοί γίνονται βαρύτεροι. Το ίδιο και οι Κινέζοι, το ίδιο και οι Κορεάτες», είπε. «Αλλά πετάμε και νεότεροι… έτσι στην πραγματικότητα αντισταθμίζεται η αύξηση βάρους του μέσου ανθρώπου». Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2019 στο Journal of Transport & Health διαπίστωσε ότι οι περιοχές με υψηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας «μπορεί να αρχίσουν να βλέπουν σημαντικά διακυβευμένα περιθώρια ασφάλειας εάν συνεχιστούν οι αυξανόμενες τάσεις βάρους».