ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αμερικανικές Εταιρείες: Σπάζουν τη μακρά σιωπή τους για τα δικαιώματα των αμβλώσεων

Αμερικανικές Εταιρείες: Σπάζουν τη μακρά σιωπή τους για τα δικαιώματα των αμβλώσεων
Ο Schweitzer έκανε διάκριση μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών της νέας οικονομίας, των οποίων οι υπάλληλοι είναι καλύτερα μορφωμένοι από τον μέσο όρο και συχνά ικανοί να εργαστούν οπουδήποτε, και των πιο παραδοσιακών εταιρειών, που μερικές φορές βρίσκονται σε πιο συντηρητικές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Αμερικανικές Εταιρείες: Μετά την προσεκτική αποφυγή του θέματος ταμπού για δεκαετίες, όλο και περισσότερες αμερικανικές εταιρείες παίρνουν θέση για το δικαίωμα στην άμβλωση, ένα σημάδι μιας νέας γενιάς με αυξανόμενη επιρροή και πολύ διαφορετικές προσδοκίες από τις προκατόχους τους. Λίγες ώρες μετά τη διαρροή ενός σχεδίου γνώμης του Ανωτάτου Δικαστηρίου που υποδείκνυε ότι το εθνικό δικαίωμα στην άμβλωση θα ανατραπεί, διάφορες αμερικανικές επιχειρήσεις άρχισαν να αντιδρούν δημόσια. «Δεδομένου του τι διακυβεύεται, οι ηγέτες των επιχειρήσεων πρέπει να κάνουν τη φωνή τους να ακουστεί και να ενεργήσουν για να προστατεύσουν την υγεία και την ευημερία των εργαζομένων μας», είπε ο Levi Strauss σε δήλωση. «Αυτό σημαίνει προστασία των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων». Όπως η εμβληματική μάρκα τζιν, η Apple έχει επίσης δεσμευτεί να καλύψει τα έξοδα για τους υπαλλήλους που πρέπει να ταξιδέψουν σε άλλη πολιτεία για να κάνουν έκτρωση.


Η ανάκληση του πανεθνικού δικαιώματος στην άμβλωση «θα θέσει σε κίνδυνο τα ανθρώπινα δικαιώματα εκατομμυρίων γυναικών», είπε η πλατφόρμα αναθεώρησης Yelp στο Γαλλικό Πρακτορείο, λέγοντας ότι θα έχει «σεισμικό αντίκτυπο στην κοινωνία και την οικονομία μας» και προτρέποντας άλλες εταιρείες να «προστατεύσουν υπαλλήλους.” Δεδομένου ότι το Τέξας τον Σεπτέμβριο εφάρμοσε έναν νόμο που απαγόρευε την άμβλωση μετά από έξι εβδομάδες – προτού καν πολλές γυναίκες μάθουν ότι είναι έγκυες, και χωρίς εξαιρέσεις για βιασμό ή αιμομιξία – το στίγμα του να μιλάς ανοιχτά έχει αρχίσει να σπάει.

Η Amazon, η Uber και ακόμη και η τράπεζα Citigroup ανακοίνωσαν ότι θα καλύψουν το πρόσθετο κόστος που μπορεί να προκαλέσει η νομοθεσία του Τέξας στους υπαλλήλους τους.

«Βρισκόμαστε σε μια πολύ ασυνήθιστη πολιτική εποχή όπου αυτό το ζήτημα επανέρχεται ως ένα πιεστικό πολιτικό ζήτημα και θα αναγκάσει τις εταιρείες να πάρουν θέση», δήλωσε ο Maurice Schweitzer, καθηγητής στη σχολή επιχειρήσεων Wharton του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια.

«Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε πολιτείες που ενδέχεται να ανατραπούν (πρόσβαση σε άμβλωση), πρέπει να λάβουν μια απόφαση με τον έναν ή τον άλλον τρόπο:

Θα προσφέρουν αυτό το όφελος όσον αφορά το ταξίδι σε μια τοποθεσία όπου θα μπορούσε να έχει πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες; Ή δεν είναι;» είπε ο Neeru Paharia, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Georgetown McDonough School of Business. «Αναγκάζει πολλές από αυτές (εταιρείες) να πάρουν θέση για αυτό το θέμα». Σύμφωνα με τους New York Times, η Tesla, η οποία μετέφερε την έδρα της από την Καλιφόρνια στο Τέξας, έχει επίσης δεσμευτεί να καλύψει τα έξοδα των εργαζομένων της που σχετίζονται με τις αμβλώσεις. – «Πράγμα νέας γενιάς» –

Η νέα τόλμη των αμερικανικών επιχειρήσεων συνδέεται επίσης με το γεγονός ότι «σε αυτή τη χώρα, οι άνθρωποι που είναι υπέρ της επιλογής είναι μεγαλύτεροι σε αριθμό από εκείνους που είναι κατά των αμβλώσεων», είπε η Paharia.

Οι ανακοινώσεις από πολλές κορυφαίες εταιρείες αποτελούν μέρος μιας «γενικής τάσης» που αναπτύσσεται την τελευταία δεκαετία και «ενισχύεται» υπό τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, είπε.

Η μετανάστευση, τα δικαιώματα ΛΟΑΤΚΙ LGBT, οι κανονισμοί για τα όπλα, το κίνημα των Black Lives Matter, τα δικαιώματα ψήφου — ζητήματα που ανακύπτουν συνεχώς, σε ένα κλίμα αυξημένης πόλωσης, και πολλές εταιρείες έχουν πιεστεί να απαντήσουν από τους υπαλλήλους τους.

«Αυτό είναι κάτι νέας γενιάς», εξήγησε ο Μαρκ Χας, καθηγητής δημοσιογραφίας και επικοινωνίας στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

«Η γενιά της χιλιετίας, Gen Z ανησυχεί όλο και περισσότερο για το ποιος εργάζεται, για τις αξίες αυτών των εταιρειών». «Εταιρείες όπως η Apple, εταιρείες όπως η Amazon, εταιρείες όπως η Uber… βασίζονται στο να έχουν τους καλύτερους υπαλλήλους», είπε. «Έτσι οι υπάλληλοί τους είναι σαν το Βόρειο Αστέρι τους», ή καθοδηγητική δύναμη.

Η Paharia συμφώνησε: «Είναι μια σφιχτή αγορά εργασίας και ορισμένα είδη εργασιακών δεξιοτήτων είναι δύσκολο να βρεθούν».

Σε μια χώρα όπου η εμπιστοσύνη του κοινού στους εκλεγμένους αξιωματούχους έχει διαβρωθεί εδώ και πολλά χρόνια, οι εργαζόμενοι περιμένουν επίσης περισσότερα από τους εργοδότες τους, είπε.

Ο Schweitzer έκανε διάκριση μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών της νέας οικονομίας, των οποίων οι υπάλληλοι είναι καλύτερα μορφωμένοι από τον μέσο όρο και συχνά ικανοί να εργαστούν οπουδήποτε, και των πιο παραδοσιακών εταιρειών, που μερικές φορές βρίσκονται σε πιο συντηρητικές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών.

Οι τελευταίες έχουν συχνά λιγότερους κινητικούς και λιγότερο ειδικευμένους εργαζομένους, με πιο περιορισμένη επιρροή στον εργοδότη τους. «Αυτό θα είναι ένα μεγάλο μέρος του γιατί οι εταιρείες τεχνολογίας, για παράδειγμα, θα αντιδράσουν πιο έντονα σε αυτό από άλλες εταιρείες που προτιμούν να μείνουν έξω από αυτό», είπε.

Σε αντίθεση με πριν, οι εταιρείες που έχουν πάρει θέση δημοσίως έχουν γενικά αποφύγει τις αντιδράσεις, τις εκκλήσεις για μποϊκοτάζ ή τις εκστρατείες συκοφαντικής δυσφήμισης.

Ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Μάρκο Ρούμπιο εισήγαγε ένα νομοσχέδιο την Τρίτη που θα εμπόδιζε τις εταιρείες να λαμβάνουν φορολογικές ελαφρύνσεις για δαπάνες που συνδέονται με την κάλυψη ταξιδιών που σχετίζονται με την άμβλωση, αλλά το νομοσχέδιο είναι απίθανο να περάσει. Ωστόσο, «οι ομάδες που ενδιαφέρονται να περιορίσουν την πρόσβαση στις αμβλώσεις, αποτελούν μειονότητα.

Και φαίνεται να κερδίζουν σε αυτό το θέμα αυτή τη στιγμή», είπε ο Schweitzer. «Οπότε δεν εκπλήσσομαι που είναι λίγο ήσυχοι».