ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αεροπορικές πτήσεις: “Ακίνδυνες” ως προς την μετάδοση του κορωνοϊού

Αεροπορικές πτήσεις: “Ακίνδυνες” ως προς την μετάδοση του κορωνοϊού
Your browser does not support the video tag. Αεροπορικές πτήσεις: Συγκριτικά μικρότερος είναι ο κίνδυνος λοίμωξης COVID 19, κατά τη διάρκεια αεροπορικών ταξιδιών, σε σχέση με τους χώρους εργασίας, τις σχολικές τάξεις, τα σουπερμάρκετ και τα τρένα, εφόσον λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα. Αυτό προκύπτει από τις συστάσεις για ασφαλή αεροπορικά ταξίδια, κατά τη διάρκεια της […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Αεροπορικές πτήσεις: Συγκριτικά μικρότερος είναι ο κίνδυνος λοίμωξης COVID 19, κατά τη διάρκεια αεροπορικών ταξιδιών, σε σχέση με τους χώρους εργασίας, τις σχολικές τάξεις, τα σουπερμάρκετ και τα τρένα, εφόσον λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα. Αυτό προκύπτει από τις συστάσεις για ασφαλή αεροπορικά ταξίδια, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που δημοσιεύτηκαν στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό JAMA από τους Rui Pombal (Ιατρικός Σύλλογος Αεροπορικής Ιατρικής- Βιρτζίνια ΗΠΑ), Ian Hosegood (Διεθνής Ιατρικός Σύλλογος Αεροπορικής Ιατρικής- Βιρτζίνια ΗΠΑ) και David Powell (Διεθνής Σύλλογος Αερομεταφορών- Γενεύη Ελβετίας).

Πόσο καθαρός είναι ο αέρας που κυκλοφορεί στην καμπίνα των αεροπλάνων;


Σύμφωνα με τη δημοσίευση, ο αέρας εισέρχεται στην καμπίνα από τις εναέριες εισόδους στο άνω μέρος της καμπίνας και ρέει προς τα κάτω προς τις εξόδους αέρα του δαπέδου. Ο αέρας εισέρχεται και εξέρχεται από την καμπίνα στην ίδια σειρά καθισμάτων ή σε κοντινές σειρές. Υπάρχει σχετικά μικρή ροή αέρα προς τα εμπρός και προς τα πίσω μεταξύ διαφορετικών σειρών καθιστώντας λιγότερο πιθανή τη μετάδοση αναπνευστικών σωματιδίων μεταξύ διαφορετικών σειρών. Η ροή αέρα στα αεροσκάφη είναι πολύ ταχύτερη από τα κανονικά εσωτερικά κτίρια. Το 50% αποτελείται από καθαρό αέρα από το εξωτερικό του αεροσκάφους ενώ το άλλο 50% ανακυκλώνεται μέσω φίλτρων HEPA του ίδιου τύπου που χρησιμοποιείται και στα χειρουργεία.  Ένας άλλος παράγοντας κινδύνου κατά τη διάρκεια των αεροπορικών πτήσεων είναι η επαφή με άλλους επιβάτες που ενδέχεται να είναι μολυσματικοί. Οι πλάτες των καθισμάτων παρέχουν ένα φυσικό εμπόδιο, τουλάχιστον εν μέρει, και οι περισσότεροι άνθρωποι παραμένουν σχετικά ακίνητοι, με μικρή επαφή πρόσωπο με πρόσωπο. Παρά τον σημαντικό αριθμό ταξιδιωτών, ο αριθμός των ύποπτων και επιβεβαιωμένων περιπτώσεων μετάδοσης κορωνοϊού κατά τη διάρκεια πτήσης μεταξύ επιβατών σε όλο τον κόσμο φαίνεται μικρός καθώς έχουν καταγραφεί περίπου 42 κρούσματα συνολικά.

Μέτρα αποτροπής της μετάδοσης SARSCoV-2 από τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες

Τα μέτρα που λαμβάνονται σε αεροδρόμια και αεροπλάνα περιλαμβάνουν έλεγχο θερμοκρασίας ή και έλεγχο για συμπτώματα (πυρετός, απώλεια οσμής- γεύσης, ρίγος, βήχας, δύσπνοια), βελτίωση καθαρισμού και απολύμανσης, εφαρμογή ανέπαφης διαδικασίας επιβίβασης και διαχείρισης αποσκευών, χρήση φυσικών φραγμών και προϊόντων υγιεινής στα αεροδρόμια, αυστηρή τήρηση της φυσικής απόστασης κατά τη μετακίνηση εντός των αεροδρομίων και κατά την επιβίβαση, χρήση καλυμμάτων προσώπου ή μάσκας από όλους, διαχωρισμός μεταξύ των επιβατών όταν είναι εφικτό, προσαρμογή στις υπηρεσίες τροφίμων και ποτών για τη μείωση της φυσικής επαφής, έλεγχος της πρόσβασης σε διαδρόμους και μπάνια για ελαχιστοποίηση της επαφής, περιορισμός της έκθεσης των μελών του πληρώματος σε λοίμωξη, και διαμόρφωση συγκεκριμένου πρωτοκόλλου ανίχνευσης επαφών σε περίπτωση που ένας επιβάτης εμφανίσει λοίμωξη. Οι επιστήμονες συστήνουν τη χρήση μάσκας σε όλους τους χώρους, να αποφεύγονται τα ταξίδια εφόσον κάποιος αισθάνεται αδιαθεσία, να τηρούνται οι αποστάσεις, αν υπάρχει ακροφύσιο αέρα πάνω από το κάθισμα εντός της καμπίνας, να ρυθμίζεται ώστε ο αέρας να κατευθύνεται ευθεία στο κεφάλι του επιβάτη ή να μένει εντελώς κλειστό, ανάλογα με τις οδηγίες της αεροπορικής εταιρείας.