Μπούκουρας

Συμβουλές για να αντιμετωπίσετε το άγχος των Παννελληνίων εξετάσεων

Συμβουλές για να αντιμετωπίσετε το άγχος των Παννελληνίων εξετάσεων
Your browser does not support the video tag. Τελευταίες ημέρες αγωνίας, ανακεφαλαίωσης και αναστάτωσης για τους υποψηφίους στα Α.Ε.Ι.και Τ.Ε.Ι και όχι μόνο γι’ αυτούς αλλά και για τους γονείς και το περιβάλλον τους, που συχνά δημιουργεί ένα δυσάρεστο κλίμα για τους εξεταζόμενους. Σxετικές πληροφορίες δίνει στο www.Life2day.gr ο Δημήτρης Μπούκουρας-Κλινικός Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής. Υπάρχει […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Τελευταίες ημέρες αγωνίας, ανακεφαλαίωσης και αναστάτωσης για τους υποψηφίους στα Α.Ε.Ι.και Τ.Ε.Ι και όχι μόνο γι’ αυτούς αλλά και για τους γονείς και το περιβάλλον τους, που συχνά δημιουργεί ένα δυσάρεστο κλίμα για τους εξεταζόμενους.


Σxετικές πληροφορίες δίνει στο www.Life2day.gr ο Δημήτρης Μπούκουρας-Κλινικός Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής.

Υπάρχει μια διαρκής ενασχόληση μ’ αυτό που λέμε άγχος των εξετάσεων. Το άγχος είναι συγκινησιακή κατάσταση, στην οποία το άτομο ζει με μια αναταραχή σωματική μία απειλή ή ένα κίνδυνο που τον συλλαμβάνει σαν άμεσο και αναπόφευκτο. Στην πραγματικότητα όμως το άγχος των εξετάσεων δεν είναι παρά μια ανησυχία έντονη, ένα αντιδραστικό φαινόμενο μπροστά σε μια υπαρκτή ενοχλητική πραγματικότητα, όπως είναι η δοκιμασία των εξετάσεων. Το άγχος, εξάλλου, εντάσσεται σε ψυχοπαθολογικές καταστάσεις ενδογενούς προέλευσης και δεν συγγενεύει με τις συναισθηματικές αντιδράσεις της ανησυχίας.

Στην προκειμένη περίπτωση ο κάθε νέος την περίοδο αυτή των εξετάσεων δραματοποιεί και υπερβάλλει στις αντιδράσεις του. Αυτό βέβαια, έχει να κάνει με το πώς έχει αντιληφθεί ο ίδιος την ιδέα των εξετάσεων, δηλαδή με την επαρκή ή ανεπαρκή προετοιμασία του, τις φιλοδοξίες του ή τις προσδοκίες του περιβάλλοντος του, την έλλειψη εναλλακτικών λύσεων σε περίπτωση αποτυχίας του, την αυτοεκτίμησή, την κοσμοθεωρία του.
Δεν θα παραλείψουμε να επισημάνουμε πως παράγοντας ενίσχυσης της ανησυχίας είναι και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη για αξιοκρατία στους νέους. Όπως επίσης, οι κοινωνικές αναταραχές, απεργίες κ.α οι οποίες έχουν σχέση με τις εξετάσεις, μπορούν να διαταράξουν την ψυχολογία των εφήβων.
Η ηλικία των νέων, η εφηβεία δηλαδή, είναι ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας για ηρεμία. Οι έφηβοι με έντονη φαντασία, την οποία λόγω ηλικίας δεν μπορούν να την ελέγξουν απόλυτα, ζουν έντονα τις επικείμενες εξετάσεις αλλά και τις ενδεχόμενες συνέπειες των αποτελεσμάτων τους. Από την άλλη μεριά οι ίδιοι οι γονείς μεταφέρουν πάνω στα παιδιά τους τα δικά τους άγχη, τις δικές τους επιθυμίες, τους δικούς τους φόβους και διογκώνουν μια ήδη τεταγμένη ατμόσφαιρα.
Αυτό που μπορούμε να συστήσουμε είναι η ψυχραιμία και από τα δύο μέρη, η καλή φυσική κατάσταση των παιδιών και η αισιοδοξία. Όλοι πρέπει να θυμόμαστε πως κατά τη διάρκεια των εξετάσεων η ψυχική και συναισθηματική ηρεμία σε συνδυασμό με τον ύπνο και την προσεγμένη διατροφή είναι βασικοί παράγοντες για την επιτυχία, περισσότερο ίσως και από την ίδια την μελέτη.
Αξίζει τον κόπο τέλος αν απομυθοποιήσουν τα παιδιά αυτήν την δοκιμασία, ν’ αναζητούν πολλές ευκαιρίες στη ζωή του και να μη προσκολλώνται σ’ αυτήν την περίοδο σαν το μοναδικό μονοπάτι της ζωής τους.

Πρακτικές συμβουλές:
1. Διατήρηση της υγείας σε καλή φόρμα:
α. Επαρκής ύπνος
β. Διατροφή εμπλουτισμένη σε βιταμίνες
γ. Όχι καταχρήσεις σε τσιγάρο, αλκοόλ, ξενύχτι.

2. Να αποφεύγουν τη νευρικότητα και τη βιασύνη όταν γράφουν.
3. Οργάνωση της μελέτης και ξεκούραστο πρόγραμμα τις τελευταίες ημέρες.
4. Να μην πανικοβάλλονται και να μην αισθάνονται ηττοπαθείς.
5. Να είναι προσεκτικοί και χαλαροί χωρίς να υποτιμούν ούτε να υπερτιμούν τις δυνάμεις τους.
6. Να μην ασχολούνται αυτήν την περίοδο με προσωπικά ή οικογενειακά προβλήματα.
7. Προσπάθεια μα μην είστε αφηρημένοι και απαισιόδοξοι. Εμπιστευθείτε την κρίση σας και να μην αφήνετε αρνητικές σκέψεις να κλονίσουν την αυτοπεποίθησή σας.