Το υπουργείο παιδείας αποφάσισε να αναιρέσει την ρύθμιση και η κατανομή των παιδιών να εξακολουθήσει να γίνεται με αλφαβητική σειρά όπως γινότανε και όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ο πραγματικός λόγος που αναίρεσε την επιλογή του ήταν επειδή ασκήθηκε έντονη κριτική με πολλούς να μην διστάζουν να την αναφέρουν “ως παιδαγωγικό ρατσιμό”.
Πολύς κόσμος χρησιμοποιήσει τα social media, προκειμένου να εκφράσει την δυσαρέσκειά του απέναντι σε αυτό το μέτρο , ακούγοντας και διαβάζοντας όλη αυτή την αρνητική στάση των πολιτών, το υπουργείο υγείας υποχρεώθηκε να αναιρέσει την ρύθμιση.
Άρθρο 85 πολυνομοσχεδίου
- Το Άρθρο 85 του πολυνομοσχεδίου που βρίσκεται σε “δημόσια διαβούλευση”, ορίζει τα ακόλουθα :
«Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς
- (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών
- (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και
- (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών».
Ο σκοπός της συγκεκριμένης ρύθμισης ήταν :
- «Η ορθή κατανομή των μαθητών σε τμήματα με τη δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων να καθορίζει γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων στη συνέχεια θα αποφασίζει την κατανομή των μαθητών μιας τάξης σε τμήματα με σκοπό την δημιουργία ισόρροπων, ομοιογενών και ισοδυνάμων τμημάτων».
Ανακοίνωση υπουργείου για την αναίρεση της ρύθμισης
- «Με αμείωτους ρυθμούς εξακολουθεί να προχωρά η διαβούλευση και οι συζητήσεις με αρμόδιους φορείς επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».
- Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου, συνεχίζεται ο διάλογος με τις κοινοβουλευτικές ομάδες της αντιπολίτευσης. Η ηγεσία του Υπουργείου συναντήθηκε με εκπροσώπους του ΚΙΝΑΛ και του ΜέΡΑ25, ενώ συνομίλησε και με εκπροσώπους της Ελληνικής Λύσης, σε μία ιδιαίτερα γόνιμη και εποικοδομητική διαδικασία ανταλλαγής απόψεων. ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ δεν θέλησαν να προσέλθουν στο διάλογο, παρά την πρόσκληση που τους απηύθυνε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις τους αρχικά προ της διαβούλευσης και προ της κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή.
- Σε συνέχεια της υιοθέτησης ιδεών και της συμπερίληψης προτάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων, δρομολογούνται ήδη τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο. Ενδεικτικά, τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημοσίου τομέα και η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά».