Θεσσαλονίκη: Αντιπροσωπεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας ΤΕΕ/ΤΚΜ με επικεφαλής τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής Γιώργο Τσακούμη, επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, όπου ξεναγήθηκε από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Κουρέτα. Σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας ΤΕΕ/ΤΚΜ, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, αλλά και της ξενάγησης, οι διοικούντες την Αττικό Μετρό υπογράμμισαν την πεποίθησή τους για την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης του έργου προς λειτουργία στην καταληκτική ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου 2023. Οι ίδιοι, σημειώνεται από το ΤΕΕ/ΤΚΜ, «με αφορμή το κλίμα που έχει προκαλέσει η πρόσφατη σιδηροδρομική τραγωδία, έδωσαν έμφαση στις υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπουν πρωτόκολλα ακόμη και για τις απειροελάχιστες πιθανότητες αστοχίας, γεγονός που καθιστά το Μετρό Θεσσαλονίκης το ασφαλέστερο μέσο αστικής συγκοινωνίας».
Σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο της ενημέρωσης, υπογραμμίστηκαν μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΚΜ: «Το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ώστε να είναι δυνατή η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του, με όλες τις πιστοποιήσεις που θα εξασφαλίζουν στον χρήστη τη βεβαιότητα πως χρησιμοποιεί ένα απολύτως ασφαλές αυτόματο Μετρό.» Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη ήδη αποτελεί το νέο ρεκόρ της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με συνολικό χρόνο περάτωσης των εκσκαφών και σκυροδετήσεων τους 9 μήνες. Στη Βενιζέλου, αυτήν την εβδομάδα τελειώνει η σκυροδέτηση των πλακών στο κεντρικό τμήμα του σταθμού, ενώ έχει εγκατασταθεί και η σιδηροδρομική επιδομή και τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη δοκιμαστική διέλευση συρμού.» Ξεκινά στις αμέσως προσεχείς ημέρες και η επάνοδος των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου ώστε να επανατοποθετηθούν ακριβώς στα σημεία που είχαν εντοπιστεί. Κατά τη λειτουργία του μετρό προβλέπεται πως για κάθε τρεις συρμούς που θα κινούνται στη γραμμή, ο ένας θα καλύπτει τη διακλάδωση από και προς Νέα Ελβετία και οι άλλοι δύο τη διακλάδωση από και προς Καλαμαριά. Η συχνότητα θα αυξηθεί πολύ σύντομα όμως, καθώς ήδη έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών των οποίων η παράδοση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 ατόμων και η συχνότητα των δρομολογίων ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής θα είναι ενάμιση λεπτό.
Τον Ιούνιο ξεκινά η τοποθέτηση των εκδοτηρίων και των πυλών ακύρωσης εισιτηρίων.
Ήδη εξελίσσονται οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας για τη χάραξη της επέκτασης του Μετρό βορειοδυτικά και προς το αεροδρόμιο με στόχο να εξασφαλιστούν πόροι για το εγχείρημα και κατά την τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο.
Μετά την ενημέρωση, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Γιώργος Τσακούμης, δήλωσε πως «κατ` αρχάς θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Διοίκηση της “Αττικό Μετρό” τον Πρόεδρο Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Νίκο Κουρέτα, παλιά στελέχη του ΤΕΕ, για τη φιλοξενία και την ενημέρωση. Για το ΤΕΕ/ΤΚΜ το Μετρό είναι το πιο εμβληματικό έργο της Θεσσαλονίκης και η ολοκλήρωσή του θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για την πόλη και τα συγκοινωνιακά της δεδομένα. Παρακολουθούμε το έργο και το στηρίζουμε με όλες τις διοικήσεις και εννοώ τις διοικήσεις είτε του ΤΕΕ/ΤΚΜ είτε της “Αττικό Μετρό”, σε όλη τη διάρκεια του έργου. Ευτυχώς ξεπεράσαμε τα δύσκολα χρόνια των αντιπαραθέσεων για το θέμα των αρχαιοτήτων και το έργο βαδίζει προς την ολοκλήρωσή του. Θεωρώ ότι όντως του χρόνου θα έχουμε Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Αυτό που μας απασχολεί περισσότερο, πέρα φυσικά από τα ευνόητα θέματα της ασφάλειας και της καλής λειτουργίας, είναι οι επεκτάσεις, που θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τα οφέλη για μια πόλη που ταλανίζεται από γνωστά κυκλοφοριακά προβλήματα». Στην επίσκεψη, από πλευράς ΤΕΕ/ΤΚΜ, εκτός από τον πρόεδρο, συμμετείχαν από τη διοικούσα επιτροπή ο αντιπρόεδρος Μιχάλης Παπαστεργίου και τα μέλη Δημήτρης Μήτρου, Μανώλης Μπελιμπασάκης, Αντώνης Σεμερτσίδης και Σωτήρης Καλιβάτσης, μέλη της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ και μέλη της Μόνιμης Επιτροπής Υποδομών και Δικτύων.