Taylor Swift:
Η Τέιλορ Σουίφτ μίλησε για τις ψυχολογικές βλάβες της κόντρας της με την Κιμ Καρντάσιαν και τον Κάνιε Γουέστ και καταδίκασε τη μουσική βιομηχανία για τις συμπεριφορές της σε νεαρούς αστέρες της ποπ, σε μια νέα συνέντευξη στο Time, που την ανακήρυξε το πρόσωπο της χρονιάς.
Μετά από ένα χρόνο κατά τον οποίο βρέθηκε στο επίκεντρο των πολιτιστικών συζητήσεων για την τεράστια προσοδοφόρα περιοδεία της Eras, η Swift μίλησε καταδικαστικά για αυτό που θεωρεί ως μια βραχυπρόθεσμη προσέγγιση από τις δισκογραφικές για να αντικαταστήσουν, αντί να θρέψουν τα αστέρια τους. «Όταν ένας καλλιτέχνης είναι αρκετά ώριμος για να αντιμετωπίσει ψυχολογικά τη δουλειά, σε πετάει στα 29, συνήθως», λέει.
«Στις δεκαετίες του ’90 και του ’00, φαίνεται ότι η μουσική βιομηχανία μόλις είπε: «Εντάξει, ας πάρουμε ένα σωρό εφήβους, ας τους ρίξουμε στη φωτιά και ας δούμε τι συμβαίνει. Μέχρι να έχουν συγκεντρώσει αρκετή σοφία για να κάνουν τη δουλειά τους αποτελεσματικά, θα βρούμε νέους έφηβους.» Είπε ότι η λύση της ήταν να αλλάζει στυλ με κάθε νέο έργο άλμπουμ: «Συνειδητοποίησα ότι κάθε δισκογραφική εργαζόταν ενεργά για να προσπαθήσει να αντικαταστήστε με. Σκέφτηκα, αντ’ αυτού, θα αντικαθιστούσα πρώτα τον εαυτό μου με ένα νέο εγώ. Είναι πιο δύσκολο να χτυπήσεις έναν κινούμενο στόχο».
Ήταν ιδιαίτερα επικριτική για τη Big Machine, τη δισκογραφική με την οποία κυκλοφόρησε τα πρώτα έξι άλμπουμ της και την οποία κατηγορεί ότι την κρατούσε σε σφιχτό καλλιτεχνικό λουρί. «Κάθε δημιουργική επιλογή που ήθελα να κάνω ήταν δεύτερη», είπε. «Πραγματικά σκεφτόμουν υπερβολικά αυτά τα άλμπουμ».
Αυτή η εργασιακή σχέση έληξε με τεράστια αγανάκτηση, με τη Σουίφτ να αντιτίθεται στη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας των άλμπουμ του Big Machine στον μουσικό διευθυντή Scooter Braun, με τον οποίο είχε τσακωθεί. «Τα αφεντικά μου πουλήθηκαν σε κάποιον που τα ήθελε ενεργά για άθλιους λόγους, κατά τη γνώμη μου», είπε στο Time.
Ο Braun δεν σχολίασε τη συνέντευξη, αλλά έχει πει στο παρελθόν «πολλά πράγματα χάθηκαν στη μετάφραση» στη συμφωνία και στο τσίρκο γύρω από αυτήν: «Νόμιζα ότι ήταν άδικο, αλλά καταλαβαίνω επίσης, από την άλλη πλευρά, πιθανώς ένιωσα ότι ήταν άδικο επίσης».
Η εχθρότητα της Σουίφτ προς τον Μπράουν χρονολογείται από την εποχή που διοικούσε τον Κάνιε Γουέστ. Ο West κυκλοφόρησε ένα τραγούδι, Famous, με τον στίχο: “I made that bitch famshme”, αναφερόμενο σε μια προηγούμενη διαμάχη μεταξύ του ζευγαριού. Η Σουίφτ αντιτάχθηκε δημόσια στον στίχο των Διάσημων, αλλά επικρίθηκε αφού η Κιμ Καρντάσιαν, η τότε σύζυγος του Γουέστ, διέρρευσε μια ηχογράφηση τηλεφωνικής κλήσης μεταξύ της Γουέστ και της Σουίφτ, στην οποία η Σουίφτ φαινόταν να είχε εγκρίνει το τραγούδι. Μια μεγαλύτερη έκδοση του βίντεο δικαίωσε τη Swift δείχνοντας ότι δεν είχε εγκρίνει τη γραμμή “σκύλα”.
Η κόντρα κυριάρχησε στον ταμπλόιντ Τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για χρόνια και έβλαψε τη φήμη της Σουίφτ (την οποία αναφέρθηκε με τον τίτλο του έκτου άλμπουμ της). «Η καριέρα μου αφαιρέθηκε από μένα», λέει στη συνέντευξή της στο Time. «Έχετε μια πλήρως κατασκευασμένη δουλειά πλαισίου, σε ένα παράνομα ηχογραφημένο τηλεφώνημα, το οποίο επεξεργάστηκε η Kim Kardashian και στη συνέχεια δημοσίευσε για να πει σε όλους ότι ήμουν ψεύτης. Αυτό με πήγε ψυχολογικά σε ένα μέρος που δεν έχω ξαναπάει. Μετακόμισα σε μια ξένη χώρα. Δεν άφησα ένα ενοικιαζόμενο σπίτι για ένα χρόνο. Φοβόμουν να πάρω τηλέφωνα. Έδιωξα τους περισσότερους ανθρώπους στη ζωή μου επειδή δεν εμπιστευόμουν κανέναν πια. Κατέβηκα πολύ, πολύ σκληρά».
Η Καρντάσιαν δεν σχολίασε, αλλά είπε το 2020: «Κανείς δεν αρνήθηκε ποτέ ότι η λέξη «σκύλα» χρησιμοποιήθηκε χωρίς την άδειά της… Ποτέ δεν επεξεργάστηκα το υλικό (άλλο ψέμα) – δημοσίευσα μόνο μερικά κλιπ στο Snapchat για να πω την άποψή μου», προσθέτοντας ότι ο Σουίφτ «με ανάγκασε να υπερασπιστώ τη [Δύση]». Η Καρντάσιαν είπε επίσης σε μια συνέντευξη του 2016 ότι η Σουίφτ «έδωσε εντελώς το ΟΚ» στη γραμμή.
Η Swift μίλησε με περηφάνια για το Reputation του 2017 – το οποίο θεωρήθηκε από ορισμένους ως αποτυχία κατά την κυκλοφορία, αλλά τώρα υποστηρίζεται πολύ από τους οπαδούς του Swift – αποκαλώντας το “μια γκοθ-πανκ στιγμή γυναικείας οργής που εκτονώνεται από μια ολόκληρη κοινωνική δομή”.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής της στο Time, συζητά την πολύ ελεγμένη ερωτική της ζωή με τον παίκτη του NFL, Travis Kelce, το συνεχιζόμενο έργο για την επανηχογράφηση των άλμπουμ της εποχής Big Machine, και αναφέρεται στις συγκρίσεις μεταξύ των περιοδειών της Eras και της Αναγέννησης της Beyoncé, οι οποίες και οι δύο έχουν δημιουργήσει δημοφιλείς ταινίες συναυλιών. «Σαφώς είναι πολύ επικερδές για τα μέσα ενημέρωσης και την κουλτούρα των σταν να φέρνουν δύο γυναίκες η μία εναντίον της άλλης», λέει.
Γενικότερα, είπε ότι η τρέχουσα δημοτικότητα των γυναικών σταρ της ποπ – οι υποψηφιότητες για Grammy του 2024 κυριαρχούνται από γυναίκες καλλιτέχνες – ήταν επευφημίες. «Αν πρόκειται να το δούμε με τον πιο κυνικό τρόπο, οι γυναικείες ιδέες που γίνονται προσοδοφόρες σημαίνει ότι θα γίνει περισσότερη γυναικεία τέχνη. Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό.”
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube