Παρά το γεγονός ότι είναι αεροσκάφος δεύτερης γενιάς, 36 Ελληνικά Phantom έχουν εκσυγχρονιστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (πρόγραμμα Peace Icarus 2000) με αποτέλεσμα να έχει παραταθεί το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.
Το χρονικό της τραγωδίας στην Ανδραβίδα
Συγκλονισμένη είναι όλη η Ελλάδα από την τραγωδία με το F-4 Phantom που κατέπεσε στην Ανδραβίδα κι είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο του 29χρονου συγκυβερνήτη Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ενώ συνεχίζει να αγνοείται ο 31χρονος κυβερνήτης Ευστάθιος Τσιτλακίδης, για τον οποίο είναι σε εξέλιξη οι έρευνες διάσωσης. Η αγωνία για τον 31χρονο που αγνοείται και σύμφωνα με ανακοίνωση των Αρχών οι έρευνες για τον εντοπισμό του αγνοούμενου κυβερνήτη του F-4 θα συνεχιστούν και κατά τις βραδινές ώρες. Στην περιοχή επιχειρούν 1 C-130, 1 Super Puma, 1 S-70 (τα Ε/Π θα εναλλάσσονται κατά τη διάρκεια της νύκτας) και πλωτά μέσα του ΛΣ. «Ήρθαν από το επιτελείο της Αεροπορίας εδώ στο σπίτι και μας είπαν ότι ψάχνουν το γιο μου και τον άλλο πιλότο. Από τη Μονάδα του με ενημέρωσαν πάρα πολύ νωρίς για το τι συνέβη. Αλλά τώρα πριν από λίγο ήρθαν αυτοπροσώπως έξω από την πόρτα μου και μου είπαν ότι κατέπεσε το αεροπλάνο και ότι είναι σε εξέλιξη η έρευνα και για τα δύο παιδιά» είπε ο πατέρας του αγνοούμενου κυβερνήτη.
Νεκρός ο 29χρονος συγκυβερνήτης – Αναζητείται ο κυβερνήτης
Νεκρός ο χειριστής του μοιραίου Φάντομ, ο υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, ένα νέο παιδί, μόλις 29 ετών, που έφυγε από τη ζωή τόσο άδικα. Ο Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας καταγόταν από την Τρίπολη, όπου τέλειωσε το Λύκειο και πέρασε στη Σχολή Ικάρων. Είχε καταγωγή και από τα Δολιανά Αρκαδίας. Η οικογένεια έχει δύο ακόμα παιδιά, το ένα από τα οποία βρίσκεται στην Αμερική. Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους τύπου Φάντομ που κατέπεσε το πρωί κοντά στην Ανδραβίδα και αναζητείται είναι ο 31χρονος Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης.
Πώς έγινε η τραγωδία στην Ανδραβίδα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών. Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών.
Τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις
Μάλιστα, με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, κηρύχθηκε τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου 2023, μετά το τραγικό γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του o Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.
Αναζητούνται τα αίτια της συντριβής
Ακόμη διερευνώνται τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία με το F-4 Phantom στην Ανδραβίδα, μιλώντας στο Live News και τον Νίκο Ευαγγελάτο μίλησε ο σύμβουλος Ασφαλείας Πτήσεων, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, ο οποίος τόνισε ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά και δεν μπορεί να αποκλειστεί τίποτα προς το παρόν. «Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα, ούτε τεχνική βλάβη, ούτε απρόοπτο, ούτε ανθρώπινο λάθος. Ό,τι έγινε, έγινε πάρα πολύ γρήγορα…ήταν μία χαμηλή πτήση με ένα αεροπλάνο που δεν έχει τους αυτοματισμούς που υπάρχουν σε άλλα αεροπλάνα» εξήγησε αρχικά. «Ό,τι πετάει είναι ασφαλές, ένας μηχανικός που υπογράφει και αποδεσμεύει το αεροπλάνο το κάνει με πλήρη συνείδηση ότι είναι ασφαλές. Ένας πιλότος που το υπογράφει και το παραλαμβάνει κάνει το ίδιο» συμπλήρωσε ο κ. Καραϊωσηφίδης. Τόνισε, μάλιστα, πως πολλές φορές η εγκατάλειψη ενός αεροσκάφους με τα εκτινασσόμενα καθίσματα δεν είναι πάντοτε ασφαλής μέθοδος. «Δυστυχώς, τα αεροσκάφη αυτής της γενιάς δεν έχουν κάποιο καταγραφικό που να μπορεί να μας δώσει κάποια συμπεράσματα, πρέπει να ερευνηθεί εις βάθος» προσέθεσε. Τέλος, σημείωσε πως ο εκσυγχρονισμός που έγινε στα εν λόγω αεροσκάφη το 2000 αφορούσαν τα ηλεκτρονικά.
Ποιο ήταν το Phantom που κατέπεσε
Σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία, το Phantom είναι διθέσιο, δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Είναι αμερικανικής κατασκευής και τα πρώτα F-4 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής το 1963. Τα πρώτα ελληνικά Phantom αποκτήθηκαν το 1974 με το αμυντικό πρόγραμμα Peace Icarus. Παρά το γεγονός ότι είναι αεροσκάφος δεύτερης γενιάς, 36 Ελληνικά Phantom έχουν εκσυγχρονιστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (πρόγραμμα Peace Icarus 2000) με αποτέλεσμα να έχει παραταθεί το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του Phantom
Πλήρωμα: 2
Κινητήρες: 2 General Electric J-79 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες
Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.7μ
Μήκος: 19.1μ
Μέγιστη ταχύτητα: 2,370 km/h ή 2.2 Mach
Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15.240μ. ή 50.000
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube