Το Google Doodle τιμά τον ξεχασμένο Ολλανδό καλλιτέχνη Johannes Vermeer. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της Ολλανδικής Χρυσής Εποχής. Ωστόσο, χρειάστηκαν αιώνες για να ανακαλύψουν ξανά οι ιστορικοί τέχνης τον ίδιο και το λεπτό άγγιγμα του. Ο Johannes Vermeer ήταν ένας Ολλανδός ζωγράφος της περιόδου του Μπαρόκ πιο διάσημος για την αποτύπωση με εξαιρετική λεπτομέρεια τις ήρεμες σκηνές της καθημερινής ζωής σε οικιακούς εσωτερικούς χώρους. Είναι ιδιαίτερα γνωστός για τις έντονες αντιθέσεις που δημιουργούνται από τη λεπτή χρήση του φωτός και της σκιάς, καθώς και για τους πίνακές του με σωστή προοπτική. Αν και μόνο 35 από τους πίνακές του σώζονται, ο Βερμέερ θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της Ολλανδικής Χρυσής Εποχής. Η Google έχει επίσης αφιέρωμα για τα έργα του στο Arts and Culture.
Λίγα λόγια για τη ζωή του Johannes Vermeer
Ο Βερμέερ γεννήθηκε στο Ντελφτ της Ολλανδίας το 1632. Όμως λίγα είναι γνωστά για τη ζωή του Βερμέερ, καθώς κανένα από τα προσωπικά του γραπτά δεν έχει βρεθεί ποτέ. Παρά τη μέτρια επιτυχία ως ζωγράφος, ο Βερμέερ πέθανε σε ηλικία 43 ετών, αφήνοντας τη γυναίκα του χρεωμένη. Ίσως επειδή παρήγαγε σχετικά λίγους πίνακες, ο Βερμέερ ξεχάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον κόσμο της τέχνης. Για σχεδόν δύο αιώνες πριν ανακαλυφθεί εκ νέου στα τέλη του 19ου αιώνα. Το μοναδικό έργο για το οποίο είναι ίσως πιο γνωστός είναι η ελαιογραφία του 1665 Κορίτσι με ένα μαργαριταρένιο σκουλαρίκι. Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει πολλές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές εμφανίσεις. Παράδειγμα το ιστορικό μυθιστόρημα του 1999 με το ίδιο όνομα που έλεγε μια φανταστική ιστορία για τη δημιουργία του πίνακα.
Το Doodle της Παρασκευής απεικονίζει τρεις από τους άλλους αξιοσημείωτους πίνακες του Βερμέερ. Φαίνονται σαν να εκτίθενται δίπλα δίπλα σε ένα μουσείο. Στα αριστερά είναι η Τέχνη της Ζωγραφικής (επίσης γνωστή ως Η Αλληγορία της Ζωγραφικής).Ένα λάδι σε καμβά που δημιουργήθηκε μεταξύ 1666 και 1668 που δείχνει έναν καλλιτέχνη να ζωγραφίζει μια γυναίκα που ποζάρει για ένα πορτρέτο στο στούντιό του. Στο κέντρο είναι η Lady Writing a Letter With Her Maid. Μια δημιουργία του 1670-1671 που δείχνει μια γυναίκα να κάθεται σε ένα τραπέζι να συνθέτει ένα γράμμα ενώ η υπηρέτριά της στέκεται πίσω της, κοιτάζοντας έξω από ένα παράθυρο καθώς περιμένει να ολοκληρωθεί το γράμμα. Τέλος, στα δεξιά, είναι το κορίτσι που διαβάζει ένα γράμμα σε ανοιχτό παράθυρο. Ένας πίνακας με σημαντική ίντριγκα που ολοκληρώθηκε περίπου το 1657-59. Ο πίνακας αποδόθηκε εσφαλμένα σε άλλους καλλιτέχνες για πολλά χρόνια προτού ο Βερμέερ αναγνωριστεί ως ο καλλιτέχνης το 1880.
Η κληρονομιά του Ολλανδού καλλιτέχνη
Δεκαετίες μετά το θάνατο του Βερμέερ, ο πίνακας αλλοιώθηκε για να κρύψει μια εικόνα ενός μεγάλου έρωτα που κρεμόταν στον τοίχο πίσω από το κορίτσι. Η επιζωγραφισμένη εικόνα του Έρως αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά με ακτίνες Χ το 1979. Ενώ η έκδοση της Google δείχνει την τροποποιημένη έκδοση, ο θεός της αγάπης αποκαταστάθηκε στον πίνακα το 2021 μετά από τριετή προσπάθεια αποκατάστασης. Με τον Έρωτα να παρακολουθεί ξανά το κορίτσι, προτείνεται ότι υπάρχει ειδύλλιο με τον συγγραφέα της επιστολής. Αλλά αν κοιτάξετε προσεκτικά, θα δείτε ότι η Google έχει εισάγει δύο γράμματα από το όνομά της σε κάθε έναν από τους πίνακες του Vermeer.