Η ρέγκε, σε αντίθεση με αρκετά άλλα είδη μουσικής, συνεχίζει να παραμένει δημοφιλής σχεδόν μισό αιώνα μετά την εμφάνισή της στο δυτικό κόσμο και αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην επιτυχία που γνώρισε ο θρυλικός πια Τζαμαϊκανός.
Με το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου οι μουσικοί της Τζαμάικα ανακαλύπτουν το rhythm & blues και τον ήχο μουσικών όπως οι Louis Jordan και Fats Domino, ήχος που θα επηρεάσει σημαντικά το δικό τους ska στη δεκαετία του 1950 και στη συνέχεια θα οδηγήσει στη ρέγκε.
Ο Marley είχε γεννηθεί στις 6 Φεβρουαρίου του 1945 και ήταν ένας από τους πολλούς νεαρούς που έπαιζαν με τις μπάντες τους διασκευές σε γνωστές αμερικανικές επιτυχίες.
Ο πατέρας του, Norval Siclair Marley, ήταν λευκός που γεννήθηκε στην Τζαμάικα από Άγγλους γονείς και η μητέρα του Cedella Booker ήταν μια 18χρονη Αφροαμερικανή όταν τον παντρεύτηκε.
Αυτή η καταγωγή προκαλούσε συχνά τα πειράγματα των φίλων του, αλλά ο Marley επέλεξε ως απάντηση το ότι ήταν απλώς ένα παιδί του Θεού, αποφεύγοντας να πάρει θέση υπέρ των λευκών ή των μαύρων.
Ο Marley πριν ηχογραφήσει το πρώτο τραγούδι με τους Wailers το 1963, το “Simmer Down”, είχε στο ενεργητικό του, έναν χρόνο πριν, δύο τραγούδια που κυκλοφόρησε με το όνομά του, τα “Judge Not” και “One Cup Of Coffee”.
Ιδιαίτερα παραγωγικός ο Marley με το συγκρότημά του, τους Wailers, στην περίοδο 1963-66 ηχογράφησαν 70 τραγούδια και αρκετά από αυτά ηχογραφήθηκαν πάλι στη δεκαετία του 1970 και έγιναν επιτυχίες και εκτός Τζαμάικα.
Το 1966 παντρεύεται τη Rita Anderson, που είχε και αυτή το δικό της συγκρότημα με το όνομα Ι-Threes.
Λίγο αργότερα, το 1968, δίνει στο μάνατζερ τού Johnny Nash το τραγούδι του “Stir It Up”, που θα γίνει τελικά επιτυχία το 1972, και αρχίζει να ηχογραφεί δειγματοληπτικά τραγούδια με έναν άλλο παραγωγό, τον Leslie Kong, που είχε πετύχει να καθιερώσει ονόματα όπως οι Jimmy Cliff, The Pioneers και ο Desmond Dekker.
Έπειτα από μερικούς μήνες παραμονής στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην πολιτεία του Delaware, όπου είχε πάει η μητέρα του από το 1963 και ο Marley εργάστηκε στο εργοστάσιο αυτοκινήτων της Chrysler, επιστρέφει στην Τζαμάικα και στην περίοδο 1969-1971 συνεργάζεται με το Lee Perry, σε μια ιδιαίτερα δημιουργική εποχή γι’ αυτόν, στην οποία ουσιαστικά ξαναδουλεύει αρκετές από τις παλαιότερες επιτυχίες του.
Δείτε το βίντεο: