της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή
Την περασμένη εβδομάδα, η διοίκηση του Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θα απαιτούσε στην πραγματικότητα οι φαρμακοβιομηχανίες να θέσουν τις τιμές των καταλόγων στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Η Ένωση Εθνικών Διαφημιζομένων “εξετάζει σοβαρά την προσπάθεια να βρεθεί ένας τρόπος να εμποδίσει αυτό που θεωρούμε ότι είναι μια αντισυνταγματική πρόταση του HHS”, δήλωσε ο Dan Jaffe, επικεφαλής των κυβερνητικών σχέσεων της ANA.
Η εμπορική ομάδα PhRMA εξακολουθεί να ζυγίζει τις επιλογές της. Η οργάνωση επισήμανε ότι ο κανόνας «θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στους ασθενείς και να τους αποθαρρύνει να αναζητήσουν την απαραίτητη ιατρική περίθαλψη». Όταν ερωτήθηκε αν η ομάδα εξετάζει νομική ενέργεια, ο Holly Campbell είπε: “Εμείς εξακολουθούμε να αναθεωρούμε τον κανόνα, έτσι αυτό είναι το μόνο που μπορώ να μοιραστώ αυτή τη στιγμή.”
Ένας άλλος ειδικός στο marketing των φαρμάκων έβαλε μια άλλη διάσταση στο θέμα λέγοντας: “Οι τιμές των φαρμάκων στις τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν σημαίνουν κάτι και μπορεί να τρομάξουν τους ασθενείς απομακρύνοντάς τους από τα απαραίτητα συνταγογραφούμενα φάρμακα για να αντιμετωπίσουν προβλήματα υγείας τους. Μέχρι να αντιμετωπίσουμε την έλλειψη διαφάνειας γύρω από τα κόστη φαρμάκων, προσθέτοντας την τιμή καταλόγου στις διαφημίσεις είναι σαν να προσπαθούμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο », έγραψε ο σύμβουλος Richard Meyer στο blog του World of DTC Marketing.
Ο αναλυτής φαρμάκων της GlobalData, James Mather ανέφερε επίσης τη σκοτεινή φύση του κόστους των φαρμάκων και των δαπανών, καθώς διαλέγει τη λογική του λογαριασμού. Παρόλο που φαίνεται να είναι μια λογική προσέγγιση, είπε, οι αριθμοί δεν μεταφράζονται σε πραγματική τιμολόγηση φαρμάκων και θα προκαλέσουν σύγχυση αντί σαφήνειας.
Εν τω μεταξύ, η αμερικανική ιατρική ένωση, η οποία ζήτησε την απαγόρευση των διαφημίσεων DTC στο παρελθόν, δήλωσε ότι ο κανόνας είναι “ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση”. “Αυτή η μικρή δόση διαφάνειας θα βοηθήσει τους ασθενείς να έχουν μια πληρέστερη εικόνα όταν αντιμετωπίζουν διαφημίσεις με συνταγογραφούμενα φάρμακα”, δήλωσε η πρόεδρος της AMA Barbara McAneny. “Οι ασθενείς -ιδίως όσοι πληρώνουν μια τιμή καταλόγου φαρμάκων ή των οποίων η κατανομή κόστους βασίζεται η τιμή καταλόγου – θα έχει τώρα ένα άλλο εργαλείο στην εργαλειοθήκη τους καθώς συνεργάζονται με τους γιατρούς τους για να καθορίσουν τα συνταγογραφούμενα φάρμακα “.
Οι φαρμακοβιομηχανίες και οι εταιρείες διαφημίσεων στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης πιθανότατα θα φέρουν το βάρος της αποκρυπτογράφησης του νέου κανόνα και της συμμόρφωσής του με τη δημιουργία τηλεοπτικών διαφημίσεων. Για παράδειγμα, μια συγκεκριμένη λεπτομέρεια προϋποθέτει ότι η αποκάλυψη των τιμών θα είναι σε κείμενο και θα χρησιμοποιηθεί με τη μορφή αυτή: “Η τιμή καταλόγου για [παράδοση 30 ημερών] [τυπική θεραπεία] με [όνομα συνταγογραφούμενου φαρμάκου ή βιολογικού προϊόντος] είναι [ εισαγάγετε την τιμή καταλόγου]. Αν έχετε ασφάλιση υγείας που καλύπτει τα φάρμακα, το κόστος σας μπορεί να είναι διαφορετικό. “
Η Johnson & Johnson ήταν η πρώτη που πρόσθεσε τις τιμές καταλόγου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις φαρμάκων τον Φεβρουάριο, ενώ ο Eli Lilly ήταν η πρώτη που πρόσθεσε συνδέσμους στις τιμές καταλόγου και άλλες λεπτομερείς πληροφορίες κόστους τον Ιανουάριο.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube