της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή
Το μάρκετινγκ των φαρμακευτικών προϊόντων, όπως η βιομηχανία διαφημίσεων στο σύνολό της αλλάζει στρατηγική εν μέσω της πανδημίας του κοροναϊού. Οι ανησυχίες και οι συζητήσεις στροβιλίζονται γύρω από το αν οι διαφημίσεις φαρμάκων πρέπει να αλλάξουν τα μηνύματα για να είναι πιο σοβαρά ή εάν θα πρέπει να καθυστερήσουν τις εκστρατείες προώθησης φαρμάκων απευθείας προς τους καταναλωτές.
Μέχρι στιγμής, η διαφήμιση φαρμάκων και υγειονομικής περίθαλψης δεν έχει μειωθεί δραματικά, αλλά δεν γνωρίζει κανείς τι θα γίνει στο μέλλον.
“Αρχικά, είδαμε μια μικρή συρρίκνωση, αλλά αυτό «μεταφράστηκε» σαν πανικός από αυτό που όλοι αντιμετώπιζαν”, δήλωσε η Jennifer O’Dwyer, πρόεδρος του Evoke στη Βόρεια Αμερική. “Είναι ακόμη πολύ νωρίς. Εάν πρόκειται να υπάρξει πτώση των δαπανών, ενδέχεται να εμφανιστεί στο τρίτο τρίμηνο. Αυτή τη στιγμή, βλέπουμε ότι η τηλεθέαση έχει αυξηθεί σημαντικά και οι πελάτες- καταναλωτές παρακολουθούν τα μηνύματά μας γιατί είναι διαρκώς στο σπίτι».
Οι αποφάσεις των φαρμακευτικών να αλλάξουν σχέδια μάρκετινγκ εξαρτώνται από τη συμμετοχή τους στην κρίση. Οι εταιρίες που συμμετέχουν άμεσα στη δοκιμή, τη θεραπεία ή την ανακάλυψη εμβολίων COVID-19, για παράδειγμα, πρέπει να επικοινωνήσουν τις προσπάθειές τους και να γνωστοποιήσουν τι ακριβώς κάνουν.
Οι φαρμακευτικές εταιρείες στην επόμενη κατηγορία είναι εκείνες με θεραπείες για καταστάσεις που θα μπορούσαν να επηρεαστούν περισσότερο από το COVID-19, όπως εκείνες για άτομα με διαβήτη ή καρδιακή νόσο που θεωρείται ότι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από τη νόσο ή ασθενείς με λύκο και καρκίνο οι οποίοι ενδέχεται να έχει διαταραχθεί η θεραπεία τους. Οι εταιρείες αυτές θα πρέπει επίσης να επικοινωνούν ειδικά θέματα για κάθε κατάσταση. Η δεύτερη ομάδα θα πρέπει να κοιτάξει να συνεργαστεί με ομάδες υπεράσπισης για καλύτερη στόχευση και τελειοποίηση του κατάλληλου προσαρμοσμένου μηνύματος.
Ενώ αυτές οι φαρμακευτικές εταιρίες δεν πρέπει να εγκαταλείψουν το μάρκετινγκ – οι ασθενείς εξακολουθούν να χρειάζονται θεραπείες και οι επαγγελματίες υγείας χρειάζονται πληροφορίες και εκπαίδευση για αυτές τις θεραπείες – πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά τις επικοινωνίες. “Υπάρχει ακόμη μια όρεξη για επικοινωνίες γύρω από τις συνθήκες υγείας και τις θεραπείες, αλλά πρέπει να είναι προσεκτική”, υποστηρίζουν οι ειδικοί.