Έντονη συζήτηση έχει ανοίξει για τις προθέσεις της Amazon σε σχέση με τα φαρμακευτικά προϊόντα, και τώρα ο διευθύνων σύμβουλος της Johnson & Johnson μελετά το πώς η τεχνολογία θα μπορούσε να επηρεάσει τις αγορές φαρμάκων.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της J & J Alex Gorsky, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι την επιχειρηματική δραστηριότητα και την προώθηση των καταναλωτικών προϊόντων από την Amazon, δίνει μεγάλη έμφαση στον τομέα αυτό και εστιάζει στην αποτελεσματικότητα της διανομής της ηλεκτρονικής λιανικής πώλησης, επιχειρώντας ευρεία προσέλκυση καταναλωτών.
«Βρισκόμαστε σε συνομιλίες με την Amazon, η οποία καινοτομεί και στον τομέα των φαρμάκων και το βλέπουμε ως μια ευκαιρία για να κάνουμε τη διαφορά» είπε ο Gorsky και πρόσθεσε: «ανυπομονώ να συνεργαστώ μαζί τους και σε μερικούς από τους νέους τομείς».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο “κυνήγι” των ψηφιακών ιατρικών αρχείων η Amazon
Είναι σαφές τι θα μπορούσε να προσφέρει η Amazon γιατί έχει τεχνογνωσία στον τομέα της διανομής, αλλά η εταιρεία θα μπορούσε επίσης να διερευνήσει τις αλλαγές στην απόδοση. «Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν αδυναμίες στο ισχύον σύστημα. Έτσι είτε πρόκειται για διανομή, είτε πρόκειται για επιστροφή, είτε πρόκειται για τον τρόπο που ασφαλίζουν, όλα αυτά είναι σημαντικές ευκαιρίες. Στο J & J, εμείς θα επιθυμούσαμε αυτά τα είδη των εισερχομένων στην αγορά”.
Η συζήτηση έρχεται μέσα σε μια εποχή σημαντικής αλλαγής στις Η.Π.Α. στην τιμολόγηση των φαρμάκων, που προέκυψε λόγω της χρόνιας προσοχής στις αυξήσεις των τιμών. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε αξιοσημείωτες εξελίξεις στον τομέα του φαρμάκου, όπως η κίνηση της Amgen για περικοπή στην τιμή καταλόγου φαρμάκων κατά 60%, όπως το Repatha, η απόφαση της Gilead να ξεκινήσει γενόσημα αλλά και οι συγχωνεύσεις μεταξύ ΡΒΜ και ασφαλιστών υγείας.
Η Amazon, από την πλευρά της, φέρεται να μελετά τα φαρμακευτικά προϊόντα για περισσότερο από ένα χρόνο. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία συνεργάστηκε με την Berkshire Hathaway και την JPMorgan για να σχηματίσει μια κοινοπραξία με στόχο χαμηλότερα κόστη υγειονομικής περίθαλψης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Amazon, η ψηφιακή διαφήμιση και η νέα τάση στο φάρμακο
Στη συνέχεια, τον Ιούνιο, η Amazon αγόρασε το ανεξάρτητο φαρμακείο PillPack, δίνοντάς της πρόσβαση στο σύστημα διανομής φαρμακείου. Το PillPack, το οποίο συσκευάζει τα φάρμακα κάθε ασθενούς σύμφωνα με την ημερομηνία και ώρα χορήγησης της δόσης, έχει άδεια να μεταφέρει φάρμακα σε 49 κράτη, σύμφωνα με το Reuters. Μετά από τη συμφωνία, οι αναλυτές της Evercore ISI έγραψαν ότι είναι “αναμφισβήτητο” ότι η Amazon εισέρχεται στη φαρμακοβιομηχανία, σύμφωνα με το CNBC.
Ο Gorsky δεν είναι ο μοναδικός διευθύνων σύμβουλος που μελετά ενδελεχώς της κινήσεις της φαρμακοβιομηχανίας σε σχέση με το Amazon. Και στα τέλη του περασμένου έτους ο CEO της Pfizer, Ian Read είχε δηλώσει ότι «οποιοδήποτε σύστημα διανομής που μπορεί να μειώσει το κόστος και να επιτρέψει μια ευρεία διαθεσιμότητα των προϊόντων για τους ασθενείς είναι πολύ ενδιαφέρον». Αλλά και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Allergan Brent Saunders δήλωσε ότι “ολόκληρο οικοσύστημα είναι ώριμο για ανακατατάξεις”.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube