της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή
Ο χώρος του φαρμακείου είναι ένας συνεχώς εξελισσόμενος τομέας, με τεχνολογικές εξελίξεις και καταναλωτικές τάσεις ανοίγοντας το δρόμο για νέες υπηρεσίες και προγράμματα. Ενώ ορισμένοι αναγκάζονται να κλείνουν τα φαρμακεία τους, άλλοι διευρύνουν τους ρόλους τους μέσω της χρήσης telehealth, εφαρμογών, κλινικών ευεξίας, διαιτολόγων και πολλών άλλων μέσων.
Μία μετατόπιση των προτεραιοτήτων
Καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι προτεραιότητες των καταστημάτων αλλάζουν μαζί με τη ζήτηση των καταναλωτών, οι επιχειρηματίες επιλέγουν ποια χαρακτηριστικά θεωρούν πιο σημαντικά. Η Raley, με έδρα την Καλιφόρνια, έκλεισε πρόσφατα 27 από τα φαρμακεία της, αναφέροντας τις προκλήσεις στο χώρο. Ομοίως, η United Natural Foods έκλεισε όλα τα φαρμακεία στο κατάστημα στο banner των Shoppers και η Lunds & Byerly της Μινεσότα διέφυγε από την επιχείρηση στα 14 καταστήματα Twin Cities. “Η επιχείρηση φαρμακείων είναι μια επιχείρηση στην οποία οι λιανοπωλητές μετατοπίζουν διαρκώς το στοίχημα”, δήλωσε ο David Rogers, πρόεδρος της DSR Marketing Systems, στο Winsight Grocery Business. “Υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες για τους εμπόρους λιανικής πώλησης, αλλά όχι για όλους. Οι λιανοπωλητές όπως ο H.E. Ο Butler Grocery, ο Giant Eagle, ο Kroger, ο Publix, ο Meijer και ο Wegmans βλέπουν την επιτυχία στον τομέα, δήλωσε ο Rogers, αλλά η έλλειψη περιθωρίου κέρδους κρατά πολλούς πίσω από τη συνέχιση της πορείας του φαρμακείου.
Τεχνολογία, ευκολία να κρατηθεί
Για όσους επενδύονται στον χώρο του φαρμακείου, η τεχνολογία και η ευκολία έχουν γίνει σημαντικοί διαφοροποιητές. Από την πιλοτική συνεργασία της Costco με την Instacart που προσφέρει δωρεάν παράδοση μιας ώρας με συνταγές στο Price Chopper και τη σύνδεση της αγοράς με την ανταλλαγή πληροφοριών υγείας Hixny για να μοιραστούν πληροφορίες συνταγής και εμβολιασμού, τα φαρμακεία λιανικής κάνουν μοναδικά βήματα για να προσελκύσουν τους σημερινούς πελάτες.
Τα Giant Food Stores, για παράδειγμα, έχουν ξεκινήσει εφαρμογές για κινητά με το όνομά τους και τα banners της Martin που επιτρέπουν στους πελάτες των φαρμακείων να βλέπουν την ιστορία τους, να συμπληρώνουν τις αιτήσεις τους και να μεταφέρουν συνταγές. Επιπλέον, η Publix έχει συνεργαστεί με ένα τοπικό νοσοκομείο στη Νότια Καρολίνα για να προσφέρει ενδονοσοκομειακή συνταγή, καθώς και περίπτερα telehealth σε δύο από τα καταστήματα της. Τα φαρμακεία λιανικής πώλησης, όπως το CVS και το Walgreens, είναι επίσης πρωτοπόρα στις πρωτοβουλίες ευκολίας και τεχνολογίας. Η φιλοσοφία CVS HealthHUB απαιτεί το 20% του καταστήματος να είναι αφιερωμένο στις υπηρεσίες και τα προϊόντα υγείας, ενώ η Walgreens αφιερώνει τώρα χώρο σε αποστολές πακέτων από τη FedEx. Από την πλευρά της τεχνολογίας, η Walgreens συνοδεύει πολλές από τις κλινικές της για την υγεία των καταστημάτων να επικεντρωθούν στις πρωτοβουλίες τηλεϊατρικής μέσω εταιρικών σχέσεων με τα νοσοκομεία και τα μεγαλύτερα συστήματα υγείας. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με τη Microsoft σε μια συνδεδεμένη πλατφόρμα υγείας για να προσφέρει στους πελάτες ένα βελτιωμένο οικοσύστημα υγείας. “Η στρατηγική συνεργασία μας με τη Microsoft αποδεικνύει την ισχυρή δέσμευσή μας στη δημιουργία ολοκληρωμένων λύσεων παροχής υγειονομικής περίθαλψης επόμενης γενιάς για τους πελάτες μας, μετατρέποντας τα καταστήματά μας σε σύγχρονους προορισμούς γειτονιάς και διευρύνοντας τις προσφορές πελατών”, δήλωσε ο Stefano Pessina της Walgreens Boots Alliance.
Άλλες προσφορές
Ενώ η τεχνολογική ώθηση είναι σημαντική, κάποια φαρμακεία επιστρέφουν στα βασικά για να βοηθήσουν τους πελάτες να είναι υγιείς. Η ShopRite επεκτείνει τις προσφορές των φαρμακείων της, συνδέοντας τους διαιτολόγους της με τους πελάτες προκειμένου να παίρνουν υγιεινές αποφάσεις για την αγορά τροφίμων για συγκεκριμένες ασθένειες, όπως ο διαβήτης. “Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους αγοραστές συντονίζοντας τη φροντίδα μεταξύ των διαιτολόγων μας και των φαρμακοποιών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους για ψώνια”, δήλωσε ο Jeffrey Mondelli της ShopRite στο News Produce. “Όπως και η διαιτολόγος μας, οι φαρμακοποιοί μας αποτελούν μια εξαιρετική πηγή συμβουλών ειδικών για τους αγοραστές που αναζητούν πληροφορίες σχετικά με το φάρμακο για διαβήτη, συσκευές ή άλλα προϊόντα που σχετίζονται με τη φροντίδα τους”. Η Kroger, η οποία φιλοξενεί τη Μικρή Κλινική, εργάζεται επίσης για να επεκτείνει τις προσφορές φαρμακείων, προβολές και διαθέσιμους εμβολιασμούς, σύμφωνα με τον Jim Kirby, ανώτερο διευθυντή υπηρεσιών φαρμακείου. Ενώ μίλησε σε πρόσφατο συνέδριο, ο Kirby έθιξε τη σημασία της παροχής υπηρεσιών τόσο για επιχειρηματικές όσο και για ευκαιρίες φροντίδας ασθενών. «Εάν εμείς στο παντοπωλείο πρόκειται πραγματικά να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα της υγείας πέρα από τις προβολές, θα πρέπει να εμβαθύνουμε στο πώς οι ασθενείς ζουν τη ζωή τους», είπε. “Αυτό είναι κάτι που αγκαλιάζουμε πραγματικά στο Kroger. Πρέπει να εμπλέκουμε κάθε ασθενή, κάθε φορά.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube