Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επιχειρηματικά

Η Roche στο παιχνίδι των προσφορών για την εξαγορά της Spark

Η Roche στο παιχνίδι των προσφορών για την εξαγορά της Spark

της Γεωργίας Σκιτζή

Οι αναλυτές χαιρέτισαν την εξαγορά της Spark Therapeutics ύψους 4,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη Roche λόγω της νέας πλατφόρμας γονιδιακής θεραπείας της Spark και των πιθανών βελτιώσεων στην αιμορροφιλία και την ασθένεια των ματιών. Αλλά η απόκτηση δεν ήταν εύκολη υπόθεση: προηγήθηκε ένας πραγματικός «πόλεμος» προσφορών για την απόκτησή της.


Όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Μάιο, όταν η Spark ξεκίνησε να αναζητά συνεργάτη για την προώθηση των προγραμμάτων αιμοφιλίας Α. Τα σχέδια των μνηστήρων ανατράπηκαν όταν ξαφνικά η Roche ένα βράδυ αποφάσισε να αλλάξει την αρχική τιμή ανά μετοχή των $ 70 ατ $ 114.50.

Το χρονικό των προσφορών

Η Spark επικοινώνησε αρχικά με τη Roche και δύο άλλες εταιρείες  για μια τη θεραπεία της αιμοφιλίας που θα κάλυπτε την SPK-8011 και την υποψήφια φάση SPF-8016. Όμως, η Roche φαινόταν να ενδιαφέρεται περισσότερο για την εξαγορά της νέας πλατφόρμας γονιδιακής θεραπείας.

Στις 14 Δεκεμβρίου, η Roche προσέφερε στη Spark 70 δολάρια ανά μετοχή. Με αυτή την προσφορά έγινε ένα σενάριο “go big or go home” για τη Roche, καθώς οι ηγέτες της Spark αποφάσισαν σύντομα σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου ότι ο ελβετικός παραγωγός θα έπρεπε να αποκλειστεί από τις συνομιλίες συνεργασίας επειδή είχε αλλάξει τις προθέσεις του.

Η Spark δεν θέλησε να θέσει σε κίνδυνο τις συζητήσεις συνεργασίας του με τη δεύτερη εταιρία, καθώς ήταν ο βασική υποψήφια σε αυτή τη διαδικασία. Διατήρησε δε «ζεστές» τις συζητήσεις και με δύο ακόμα ισχυρούς παίκτες της φαρμακοβιομηχανίας, οι οποίοι είχαν δείξει το ενδιαφέρον τους για εξαγορά.

Όσον αφορά την πρώτη προσφορά της Roche, το διοικητικό συμβούλιο έκρινε ότι ήταν «ανεπαρκής» και απέκλεισε την πρόσβαση της Roche σε όλη τη διαδικασία. Η ελάχιστη τιμή της Spark ήταν στα $ 80 ανά μετοχή. .

Η Spark, ωστόσο, παρά την αρχική άρνησή της δεν διέκοψε εντελώς τις συνομιλίες της με τη Roche. Στη συνέχεια, η Roche “ τσίμπησε» ελαφρώς την πρότασή της αγγίζοντας τα 73 δολάρια ανά μετοχή. Η τιμή αυτή παρέμενε χαμηλά σε σχέση με τις προσδοκίες της Spark.

Στις αρχές Φεβρουαρίου άλλη εταιρία ( η οποία δεν κατονομάζεται) παρουσίασε την πρώτη του προσφορά στα $ 75, ενώ ο άλλος μνηστήρας αποφάσισε να εγκαταλείψει. Τόσο η Roche όσο και η άλλη εταιρία δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να αυξήσουν τις προσφορές τους.

Μετά από μερικούς γύρους επικοινωνιών που δεν έφεραν νέες προσφορές, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν στις 22 Φεβρουαρίου με νέο γύρο προσφορών. Η «ανώνυμη» εταιρία πρότεινε $ 84 και δήλωσε στον οικονομικό σύμβουλο της Spark πριν από την υποβολή ότι θα μπορούσε να πάει ακόμη υψηλότερα. Ωστόσο, η Roche προσέφερε 91 δολάρια και δήλωσε ότι αντιπροσωπεύει την καλύτερη και τελική πρότασή της.

Το διοικητικό συμβούλιο της Spark έθεσε τότε νέα προθεσμία, λέγοντας ότι είχε την πρόθεση να λάβει μια απόφαση “αμέσως”, υπό την προϋπόθεση ότι η υψηλότερη τελική προσφορά ήταν τουλάχιστον $ 2 ανά μετοχή υψηλότερη από την άλλη. Λίγες ώρες αργότερα και οι δύο επέστρεψαν. Η Roche προσφέροντας 114,50 δολάρια ανά μετοχή. Και η άλλη εταιρία $ 105 ανά μετοχή. Η Roche κέρδισε. Και αυτή η τιμή αντιστοιχούσε σε μια πριμοδότηση 122% στην τιμή κλεισίματος της Spark εκείνη την ημέρα. Εκείνο το βράδυ, το συμβούλιο της Spark ενέκρινε τη συμφωνία και εκτελέστηκε η συμφωνία συγχώνευσης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Η Pfizer κατέκτησε 13 βραβεία στα φετινά HR Awards

Η Σιωπηλή Νόσος: Μια σειρά podcasts που ρίχνει φως στον Διαβήτη Τύπου 2

svg%3E svg%3E
svg%3E
Αφιέρωμα στον Διαβήτη healthwebgr svg%3E
Περισσότερα

AstraZeneca Ελλάδας: Βράβευση με Silver στα HR Awards για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την χρήση AI

Silver Award στην κατηγορία Best Digital Transformation Programmes, για το πρωτοποριακό της πρόγραμμα «Η αρχή της εποχής της Τεχνητής Νοημοσύνης και ο ρόλος των AI Ambassadors» απέσπασε η AstraZeneca Ελλάδας στα HR Awards 2024.

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Πνευμονίας 2024: Δράσεις για ενημέρωση & ευαισθητοποίηση του κοινού

13-15 Νοεμβρίου 2024: Δωρεάν συμβουλευτική, προληπτικές εξετάσεις και ενημερωτικές ομιλίες για το κοινό σε συνεργασία με Δήμους της Αττικής Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία (ΕΠΕ) τιμά την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Πνευμονίας (12/11), υλοποιώντας ενημερωτικές δράσεις για το κοινό, προκειμένου να αυξηθεί η επαγρύπνηση για αυτή τη σοβαρή νόσο, που μπορεί να προσβάλει οποιονδήποτε

H Nestle μείωσε τις προοπτικές πωλήσεων και κερδών-Τι πήγε λάθος για τον πολυεθνικό κολοσσό

Η Nestlé μείωσε τις προοπτικές πωλήσεων και κερδών της για το έτος καθώς αγωνίζεται να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς της, αφού οι υψηλότερες τιμές εξέτρεψαν τους καταναλωτές από την αγορά επώνυμων προϊόντων.Τι πήγε λάθος για τον πολυεθνικό κολοσσό;

ALS: Ενημέρωση για την Πλάγια Αμυοτροφική Σκλήρυνση από το ΑΧΕΠΑ και Αιγινήτειο Νοσοκομείο

Your browser does not support the video tag. Σημαντική πρωτοβουλία για την Πλάγια Αμυοτροφική Σκλήρυνση (ALS) από την οικογένεια Τζίκα της ELVIAL με κορυφαίους επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Ελλάδα υποδέχθηκε πρόσφατα έναν από τους κορυφαίους ερευνητές παγκοσμίως στον τομέα της Πλάγιας Αμυοτροφικής Σκλήρυνσης  (ALS), τον καθηγητή James Berry, MD, MPH, από […]

Unilever:Με στόχο να αντισταθμίσει τα χρόνια χαμηλής απόδοσης και να αξιοποιήσει νέους αγοραστές στην εποχή μετά την πανδημία.

Unilever: Σχεδιάζει να δαπανήσει 150 εκατ. ευρώ για την αλυσίδα εφοδιασμού.Με στόχο να αντισταθμίσει τα χρόνια χαμηλής απόδοσης και να αξιοποιήσει νέους αγοραστές στην εποχή μετά την πανδημία

Close Icon