Η πανδημία αναγκάζει τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις να αλλάξουν γρήγορα την προσέγγισή τους προς τους πελάτες και να βελτιώσουν την ψηφιακή τους υποδομή. Πρόκειται για μία πρωτόγνωρη κατάσταση που ο χώρος του φαρμακευτικού μάρκετινγκ, δεν περίμενε ποτέ και την αντιμετωπίζει ως μια μεγάλη πρόκληση.
«Η πανδημία έχει επιταχύνει απολύτως τα πράγματα. Παλιότερα ήμασταν διστακτικοί σε ορισμένες προσεγγίσεις, τώρα ότι είναι αναγκαίο γίνεται ακόμα και αν υπάρχει μεγάλο ρίσκο” υποστηρίζει η Soma Gupta, Διευθύνουσα Σύμβουλος της G1 Therapeutics.
Το μεγάλο ερώτημα είναι ο βαθμός στον οποίο οι τρέχουσες αντιδράσεις στη μέση της κρίσης γίνονται μόνιμες ή όχι.
Αλλαγή προτιμήσεων
Η φαντασία του πώς θα λειτουργούν τα πράγματα μετά την πανδημία είναι εικασία όλων, λέει ο John Young, επικεφαλής τεχνολογιών IT & Marketing Enablement Technologies, Mallinckrodt Pharmaceuticals. «Επιταχύνουμε τη χρήση μη προσωπικών, προωθητικών και εικονικών συναντήσεων, αλλά θα παραμείνει; «Αναρωτιέμαι πως θα διαμορφωθεί το επιχειρηματικό περιβάλλον έξι έως 12 μήνες μετά το COVID πώς θα μοιάζει ο κόσμος ψηφιακά. Τι θα συμβεί, εάν ο πελάτης προτιμά το μη προσωπικό και αποφασίσει ότι αυτό είναι πιο εύκολο για τη ζωή του”.
Οι συνήθειες και οι προτιμήσεις των πελατών θα μπορούσαν να αλλάξουν για πάντα, λέει ο Roni Chase, VP Marketing, Eli Lilly. «Λένε ότι χρειάζονται 14 ημέρες για να δημιουργήσουμε μια νέα συνήθεια και έχουμε ξεπεράσει ήδη αυτό. Οι προτιμήσεις αλλάζουν τώρα και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται. Θα πρέπει να κατανοήσουμε αυτές τις νέες συνθήκες, συνήθειες και προτιμήσεις. “
Μια προσαρμοσμένη προσέγγιση
Ωστόσο, παρά τις αβεβαιότητες και τις προοπτικές μεγάλης αναστάτωσης στα υπάρχοντα μοντέλα πελατειακών σχέσεων, υπάρχει αναμφισβήτητα μια μεγάλη ευκαιρία. Οι ευκαιρίες να επικεντρωθεί κανείς, βαθιά στη βελτίωση της τμηματοποίησης των πελατών και μια πιο προσαρμοσμένη προσέγγιση επικοινωνίας είναι σαφείς. Υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία να εξυπηρετηθούν εκείνοι που χρειάζονται χρήσιμες, τρέχουσες πληροφορίες σχετικά με ροές νέων προϊόντων, όπως οι ογκολόγοι, για παράδειγμα.
Επανατοποθέτηση του αντιπροσώπου
Η κρίση μπορεί κάλλιστα να επιταχύνει τη μείωση της κλίμακας και του εύρους των άμεσων επισκέψεων αντιπροσώπων, αλλά παρόλα αυτά, είναι απίθανο να επιταχυνθεί η παρακμή του εκπροσώπου, λέει ο Singh. «Ο εκπρόσωπος θα έχει πάντα έναν ρόλο. Το ερώτημα είναι τι κάνουν».
«Δεν υπάρχει υποκατάστατο της προσωπικής αλληλεπίδρασης, αλλά θα μπορούσατε να το κάνετε ουσιαστικά, ώστε να μην χρειάζεται να οδηγείτε σε όλη την πολιτεία για να δείτε έναν πελάτη; Μπορούμε να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων πιο αποτελεσματική επειδή όλοι το συνηθίζουν σε αυτό το τρέχον πείραμα; ” Η τρέχουσα κατάσταση προσφέρει επίσης την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε τον αντιπρόσωπο λέει ο Igor Rudychev, Επικεφαλής, US Data & Innovations, Oncology Business Unit, AstraZeneca.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube
Διαβάστε Eπίσης: