Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επιχειρηματικά

Η GSK πωλεί μερίδιό της στην Unilever India για 3,35 δισ. δολάρια

Η GSK πωλεί μερίδιό της στην Unilever India για 3,35 δισ. δολάρια

Της Νικολέτας Ντάμπου

Η GlaxoSmithKline πούλησε το 5,7% της μετοχής της στην ινδική επιχείρηση της Unilever, γνωστή ως Hindustan Unilever, έναντι 3,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η βρετανική φαρμακευτική εταιρεία πήρε τα μερίδια στην εκποίηση των ποτών Horlicks και άλλων εμπορικών σημάτων διατροφής για την υγεία στην Unilever, μια συμφωνία που μόλις ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο. Από άποψη μεγέθους, η συμφωνία ξεπέρασε μια άλλη σημαντική ινδική συναλλαγή στην πρόσφατη μνήμη – την πλέον διάσημη πώληση της Ranbaxy Laboratories της Sun Pharma της Daiichi Sankyo το 2015.

Στην πραγματικότητα, η GSK πήρε λίγο περισσότερο από αυτό που περίμεναν οι αναλυτές. Όταν αποκάλυψε για πρώτη φορά την πώληση Horlicks τον Δεκέμβριο του 2018, ήλπιζε να συγκεντρώσει περίπου 3,1 δισεκατομμύρια λίρες (3,81 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ακαθάριστα έσοδα από ολόκληρη τη συναλλαγή με βάση την τιμή της μετοχής της Hindustan Unilever των 1717 Rs (22,65 $) εκείνη τη στιγμή. Αλλά από τότε, η τιμή της μετοχής της μονάδας αυξήθηκε σε 1.905 Rs (25,13 $) ανά μετοχή κατά μέσο όρο, οδηγώντας σε ακαθάριστα έσοδα περίπου 3,4 δισεκατομμυρίων λιρών.

Η πώληση αυτών των μετοχών της Unilever σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την απόσυρση της GSK από την υγεία των καταναλωτών, με επίκεντρο το προγραμματισμένο παρακλάδι της κοινοπραξίας της με την Pfizer. Η βρετανική φαρμακοβιομηχανία βρίσκεται στη διαδικασία να εγκαταλείψει το πεδίο για να επικεντρωθεί σε καινοτόμα φάρμακα και εμβόλια υψηλότερου βεληνεκούς.

Για να το κάνει αυτό, αποκάλυψε το συνδυασμό της επιχείρησής του για την υγεία των καταναλωτών με την Pfizer για να δημιουργήσει το μεγαλύτερο OTC franchise στον κόσμο στα τέλη του 2018. Ο στόχος είναι να ξεσπάσει η μονάδα σε μια αυτόνομη εταιρεία σε περίπου δύο χρόνια. Το πρώτο τρίμηνο, η ΚΕ έλαβε ώθηση στις πωλήσεις από τους καταναλωτές που αποθηκεύουν τα προϊόντα τους λόγω της πανδημίας. Ο κύκλος εργασιών της μονάδας 2,86 δισεκατομμυρίων λιρών (3,51 δισεκατομμύρια δολάρια) σημείωσε αύξηση 11%, με περίπου τα 2/3 της αύξησης να σχετίζεται με το COVID-19, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της GSK Iain Mackay κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης.

Μέχρι στιγμής, «η ενοποίηση της κοινοπραξίας με την Pfizer εξελίσσεται πολύ καλά», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της GSK Emma Walmsley, σημειώνοντας ότι η φαρμακοβιομηχανία ήταν «σε καλό δρόμο» για να πετύχει τους στόχους μείωσης του κόστους και το 90% των νέων ηγετικών ρόλων της. Προκειμένου να καλύψει το κόστος μετρητών ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων λιρών για την απόσυρση της επιχείρησης, η GSK σχεδιάζει να πουλήσει ορισμένα μη βασικά καταναλωτικά προϊόντα αξίας 1 δισεκατομμυρίου λιρών, συμπεριλαμβανομένου του χαρτοφυλακίου της Λατινικής Αμερικής και αρκετών ευρωπαϊκών προϊόντων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Η φαρμακευτική εταιρεία Boehringer Ingelheim Ελλάς διακρίθηκε στα True Leaders Awards της ICAP CRIF

ΠΑ.ΣΥ.Μ.ΕΠ: Πρωτοπόρος στην προώθηση της Υγείας και Ασφάλειας στην εργασία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Νικητές του Διαγωνισμού Καινοτομίας Start4Health 2024

Ολοκληρώθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο διαγωνισμός καινοτομίας Start4Health, που διοργανώνει το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας (CDI) της Pfizer στη Θεσσαλονίκη με την απονομή των βραβείων στις δύο startups που διακρίθηκαν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.

«Κανένας Μόνος»: Σημαντικός ο αντίκτυπος του προγράμματος της Novartis Hellas για την ψυχική υγεία των ηλικιωμένων

Η πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Novartis Hellas, «Κανένας Μόνος», ενίσχυσε την ψυχική υγεία και βελτίωσε την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων από την αρχή του 2024.

H Allergan Aesthetics διαμορφώνει το μέλλον της αισθητικής ιατρικής με καινοτόμα προϊόντα

Allergan Aesthetics: Κορυφαία brands συνθέτουν το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με ενέσιμες θεραπείες προσώπου.Στην αιχμή της αισθητικής ιατρικής, η Allergan Aesthetics δημιουργεί προϊόντα και τεχνολογίες που ενισχύουν την αυθεντική ομορφιά και την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων.

«Cardiomyopathies Matter»:Οδικός χάρτης για τη βελτίωση της διαχείρισης των μυοκαρδιοπαθειών στην Ελλάδα

Μία πρωτοβουλία της Bristol Myers Squibb για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στη διάγνωση, στην ολιστική υποστήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, στην υποστήριξη της έρευνας και της καινοτομίας.

Η Sanofi Ελλάδας στο Πανελλήνιο Συνέδριο Οικονομικών και Πολιτικής της Υγείας

Για μία ακόμη χρονιά η καινοτόμος βιοφαρμακευτική εταιρεία Sanofi Ελλάδας είχε δυναμική παρουσία στο Πανελλήνιο Συνέδριο Οικονομικών και Πολιτικής της Υγείας 2024, υποστηρίζοντάς το ως Αργυρός Χορηγός.

Μία συμμαχία για τη βελτίωση της προσήλωσης των ασθενών στη θεραπευτική αγωγή

Με στόχο τη βελτίωση της προσήλωσης των ασθενών στη θεραπευτική αγωγή, παρουσιάστηκε σε δημοσιογραφική εκδήλωση, η Χάρτα Προσήλωσης στην Αγωγή. Πρόκειται για μία νέα δράση της Servier Hellas, στο πλαίσιο της Εκστρατείας Ευαισθητοποίησης για την Ορθή Χρήση Φαρμάκων με τίτλο «Μη γίνεσαι γιατρός του εαυτού σου!» (https://www.akolouthotinagogi.gr/), η οποία υλοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Close Icon