Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επιχειρηματικά

Η GSK πωλεί μερίδιό της στην Unilever India για 3,35 δισ. δολάρια

Η GSK πωλεί μερίδιό της στην Unilever India για 3,35 δισ. δολάρια


Της Νικολέτας Ντάμπου

Η GlaxoSmithKline πούλησε το 5,7% της μετοχής της στην ινδική επιχείρηση της Unilever, γνωστή ως Hindustan Unilever, έναντι 3,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η βρετανική φαρμακευτική εταιρεία πήρε τα μερίδια στην εκποίηση των ποτών Horlicks και άλλων εμπορικών σημάτων διατροφής για την υγεία στην Unilever, μια συμφωνία που μόλις ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο. Από άποψη μεγέθους, η συμφωνία ξεπέρασε μια άλλη σημαντική ινδική συναλλαγή στην πρόσφατη μνήμη – την πλέον διάσημη πώληση της Ranbaxy Laboratories της Sun Pharma της Daiichi Sankyo το 2015.


Στην πραγματικότητα, η GSK πήρε λίγο περισσότερο από αυτό που περίμεναν οι αναλυτές. Όταν αποκάλυψε για πρώτη φορά την πώληση Horlicks τον Δεκέμβριο του 2018, ήλπιζε να συγκεντρώσει περίπου 3,1 δισεκατομμύρια λίρες (3,81 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ακαθάριστα έσοδα από ολόκληρη τη συναλλαγή με βάση την τιμή της μετοχής της Hindustan Unilever των 1717 Rs (22,65 $) εκείνη τη στιγμή. Αλλά από τότε, η τιμή της μετοχής της μονάδας αυξήθηκε σε 1.905 Rs (25,13 $) ανά μετοχή κατά μέσο όρο, οδηγώντας σε ακαθάριστα έσοδα περίπου 3,4 δισεκατομμυρίων λιρών.

Η πώληση αυτών των μετοχών της Unilever σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την απόσυρση της GSK από την υγεία των καταναλωτών, με επίκεντρο το προγραμματισμένο παρακλάδι της κοινοπραξίας της με την Pfizer. Η βρετανική φαρμακοβιομηχανία βρίσκεται στη διαδικασία να εγκαταλείψει το πεδίο για να επικεντρωθεί σε καινοτόμα φάρμακα και εμβόλια υψηλότερου βεληνεκούς.

Για να το κάνει αυτό, αποκάλυψε το συνδυασμό της επιχείρησής του για την υγεία των καταναλωτών με την Pfizer για να δημιουργήσει το μεγαλύτερο OTC franchise στον κόσμο στα τέλη του 2018. Ο στόχος είναι να ξεσπάσει η μονάδα σε μια αυτόνομη εταιρεία σε περίπου δύο χρόνια. Το πρώτο τρίμηνο, η ΚΕ έλαβε ώθηση στις πωλήσεις από τους καταναλωτές που αποθηκεύουν τα προϊόντα τους λόγω της πανδημίας. Ο κύκλος εργασιών της μονάδας 2,86 δισεκατομμυρίων λιρών (3,51 δισεκατομμύρια δολάρια) σημείωσε αύξηση 11%, με περίπου τα 2/3 της αύξησης να σχετίζεται με το COVID-19, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της GSK Iain Mackay κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης.

Μέχρι στιγμής, «η ενοποίηση της κοινοπραξίας με την Pfizer εξελίσσεται πολύ καλά», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της GSK Emma Walmsley, σημειώνοντας ότι η φαρμακοβιομηχανία ήταν «σε καλό δρόμο» για να πετύχει τους στόχους μείωσης του κόστους και το 90% των νέων ηγετικών ρόλων της. Προκειμένου να καλύψει το κόστος μετρητών ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων λιρών για την απόσυρση της επιχείρησης, η GSK σχεδιάζει να πουλήσει ορισμένα μη βασικά καταναλωτικά προϊόντα αξίας 1 δισεκατομμυρίου λιρών, συμπεριλαμβανομένου του χαρτοφυλακίου της Λατινικής Αμερικής και αρκετών ευρωπαϊκών προϊόντων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Forum με τίτλο «2024: Σταθμός σημαντικών αλλαγών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ»

Η GSK Ελλάδος υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας

svg%3E svg%3E
svg%3E
Αφιέρωμα στον Διαβήτη healthwebgr svg%3E
Περισσότερα

Η Pfizer κατέκτησε 13 βραβεία στα φετινά HR Awards

Your browser does not support the video tag. Σημαντικές διακρίσεις απέσπασε η Pfizer στο φετινό θεσμό HR Awards, ο οποίος φέτος τελούσε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και επιβράβευσε για ακόμα μια χρονιά τις καινοτόμες πρωτοβουλίες και πρακτικές των ομάδων Ανθρώπινου Δυναμικού σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Τα 13 βραβεία που απέσπασε […]

AstraZeneca Ελλάδας: Βράβευση με Silver στα HR Awards για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την χρήση AI

Silver Award στην κατηγορία Best Digital Transformation Programmes, για το πρωτοποριακό της πρόγραμμα «Η αρχή της εποχής της Τεχνητής Νοημοσύνης και ο ρόλος των AI Ambassadors» απέσπασε η AstraZeneca Ελλάδας στα HR Awards 2024.

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Πνευμονίας 2024: Δράσεις για ενημέρωση & ευαισθητοποίηση του κοινού

13-15 Νοεμβρίου 2024: Δωρεάν συμβουλευτική, προληπτικές εξετάσεις και ενημερωτικές ομιλίες για το κοινό σε συνεργασία με Δήμους της Αττικής Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία (ΕΠΕ) τιμά την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Πνευμονίας (12/11), υλοποιώντας ενημερωτικές δράσεις για το κοινό, προκειμένου να αυξηθεί η επαγρύπνηση για αυτή τη σοβαρή νόσο, που μπορεί να προσβάλει οποιονδήποτε

H Nestle μείωσε τις προοπτικές πωλήσεων και κερδών-Τι πήγε λάθος για τον πολυεθνικό κολοσσό

Η Nestlé μείωσε τις προοπτικές πωλήσεων και κερδών της για το έτος καθώς αγωνίζεται να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς της, αφού οι υψηλότερες τιμές εξέτρεψαν τους καταναλωτές από την αγορά επώνυμων προϊόντων.Τι πήγε λάθος για τον πολυεθνικό κολοσσό;

ALS: Ενημέρωση για την Πλάγια Αμυοτροφική Σκλήρυνση από το ΑΧΕΠΑ και Αιγινήτειο Νοσοκομείο

Your browser does not support the video tag. Σημαντική πρωτοβουλία για την Πλάγια Αμυοτροφική Σκλήρυνση (ALS) από την οικογένεια Τζίκα της ELVIAL με κορυφαίους επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Ελλάδα υποδέχθηκε πρόσφατα έναν από τους κορυφαίους ερευνητές παγκοσμίως στον τομέα της Πλάγιας Αμυοτροφικής Σκλήρυνσης  (ALS), τον καθηγητή James Berry, MD, MPH, από […]

Close Icon