Επιχειρηματικά

Η Amazon, η ψηφιακή διαφήμιση και η νέα τάση στο φάρμακο

Η Amazon, η ψηφιακή διαφήμιση και η νέα τάση στο φάρμακο
Your browser does not support the video tag. Της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή  Η Amazon είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης, αλλά οι φαρμακοβιομήχανοι επιλέγουν – προς το παρόν – άλλους τρόπους για την επικοινωνία των προϊόντων τους. Και αυτό συμβαίνει, γιατί αφενός οι περισσότερες από τις διαφημίσεις της Amazon σχετίζονται με προϊόντα λιανικής […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή 

Η Amazon είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης, αλλά οι φαρμακοβιομήχανοι επιλέγουν – προς το παρόν – άλλους τρόπους για την επικοινωνία των προϊόντων τους. Και αυτό συμβαίνει, γιατί αφενός οι περισσότερες από τις διαφημίσεις της Amazon σχετίζονται με προϊόντα λιανικής πώλησης και αφετέρου τα συνταγογραφούμενα φάρμακα απαγορεύεται να διαφημίζονται!


Τουλάχιστον, όχι ακόμα. Η Amazon ωστόσο συνεχίζει να δείχνει ενδιαφέρον για την υγειονομική περίθαλψη γενικά αλλά και για την παράδοση κατ’ οίκον αναλωσίμων και φαρμακευτικών σκευασμάτων που δεν απαιτείται συνταγή για την αγορά τους.  Για το λόγο αυτό τον περασμένο Ιούνιο, αγόρασε το ηλεκτρονικό φαρμακείο PillPack, το οποίο οι αναλυτές χαρακτήρισαν ως την “άκρη του παγόβουνου” για τα σχέδια της Amazon σε σχέση με την υγειονομική περίθαλψη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ : Η Amazon εξαγοράζει on line φαρμακείο ΕΔΩ

Στην προσπάθειά της αυτή για είσοδο στην αγορά του φαρμάκου, η Amazon έχει ήδη ξεκινήσει τη δική της σειρά προϊόντων Basic Care OTC. Οι πωλητές φαρμάκων θα πρέπει να επανεξετάσουν τις στρατηγικές για την Amazon, δήλωσε ο Wes MacLaggan, ανώτερος αντιπρόεδρος μάρκετινγκ στη πλατφόρμα διαχείρισης διαφημίσεων Marin Software, η οποία συνεργάζεται με φαρμακοβιομηχανίες, όπως η Pfizer και η GlaxoSmithKline, που από την πλευρά τους επιχειρούν να βελτιώσουν τη προώθηση των προϊόντων τους με σύγχρονους τρόπους.

Που οδηγούμαστε;

Τι πρέπει να κάνει ένας δυναμικός παίκτης της φαρμακοβιομηχανίας για να μπει στο παιχνίδι της ηλεκτρονικής διαφήμισης; Υπάρχουν δύο τρόποι. Α) διαφημίσεις brand με χορηγία ή Β) απευθείας διαφημίσεις  προϊόντων.

Οι διαφημίσεις brand εμφανίζονται σαν μια διαφήμιση με banner στο πάνω μέρος της σελίδας με μια ετικέτα “BySponsored ” ή  εμφανίζονται συγκεκριμένα προϊόντα της καμπάνιας της εταιρίας στα οποία μπορεί να γίνει ενεργό κλικ από τον εκάστοτε χρήστη.

Ο δεύτερος εναλλακτικός τρόπος προώθησης είναι οι διαφημίσεις προϊόντων. Οι διαφημίσεις αυτές προορίζονται για μεμονωμένα προϊόντα σε μια γραμμή, καθένα σε συσκευασία και με τη λέξη “χορηγία”, ώστε οι αγοραστές να γνωρίζουν ότι οι διαφημίσεις πληρώνονται. Οι διαφημίσεις λειτουργούν σαν τις λέξεις-κλειδιά στο Google, όπου οι εταιρείες προτείνουν συγκεκριμένες λέξεις που σχετίζονται με την υγεία ή τα συμπτώματα και εκείνες με τις υψηλότερες προσφορές εμφανίζονται πρώτες.

Η Amazon πλησιάζει το μερίδιο αγοράς κατά 50% στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ, δήλωσε ο MacLaggan, πράγμα που σημαίνει ότι όταν οι άνθρωποι θέλουν να αγοράσουν κάτι, συχνά κοιτάζουν πρώτα στο Amazon.

“Αντί να προσπαθήσουμε να το αποφύγουμε εξ ολοκλήρου, είναι σκόπιμο να καταλάβουμε πώς να συνεργαστούμε και να δουλέψουμε στο σύστημα όσο το δυνατόν καλύτερα, επειδή οι πελάτες είναι πολύ πιστοί στην Amazon. Αν δεν το καταλάβετε έγκαιρα, οι χρήστες θα βρουν άλλα προϊόντα που θα χρησιμοποιηθούν στην κατηγορία σας “, δήλωσε ο MacLaggan. Εισηγήθηκε τέλος, στους φαρμακοβιομήχανους να δημιουργήσουν αξιόπιστες και διαφοροποιημένες σελίδες πληροφοριών των προϊόντων τους και να δημιουργήσουν μια θετική εμπειρία αγορών, ώστε να διασφαλίσουν ότι οι κριτικές για το προϊόν που προωθούν σε πολλούς αγοραστές είναι θετικές.