Η στρατηγική συγχωνεύσεων και εξαγορών της Pfizer αποτελεί ένα θέμα κεντρικού ενδιαφέροντος, αλλά μελετώνται νέα σχέδια με την πρόσφατη αλλαγή του CEO της φαρμακοβιομηχανίας. Μέχρι στιγμής, όμως, ο νέος επικεφαλής Albert Bourla παραμένει στην γραμμή της επιχείρησης όταν πρόκειται για τη σύναψη συμφωνιών – ακόμη και μπροστά σε μια πρόβλεψη για τα έσοδα του 2019 που είναι ουσιαστικά επίπεδη.
Όπως έθεσε ο Bourla στην τηλεδιάσκεψη για την κερδοφορία του τέταρτου τριμήνου: “η ανάπτυξη των επιχειρήσεων δεν είναι στρατηγική-είναι ένας τρόπος για να εκτελέσουμε τη στρατηγική μας”. Και αυτή η στρατηγική είναι αυτή που ονομάζει “καινοτομία για την ανάπτυξη”, η οποία περιλαμβάνει την ανάπτυξη της κορυφαίας επιχείρησης μέσω της εισαγωγής πρωτοποριακών φαρμάκων.
Στο πλαίσιο αυτό δύο παράγοντες καθιστούν την Pfizer βέβαιη ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο προς τα εμπρός: μια ωραία μακρά πορεία χωρίς απώλειες σε επίπεδο ευρεσιτεχνίας που θα επεκταθεί στα μέσα της επόμενης δεκαετίας και ένα χαρτοφυλάκιο υποψήφιων φαρμάκων που ο Bourla ονόμασε ως τον “μεγαλύτερο αγωγό της Pfizer”.
Και πρόσθεσε τα εξής: “όταν έχουμε αυτό το “χαρτί” να παίξουμε, πρέπει να μεγιστοποιήσουμε τις πιθανότητες να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες αυτών των νέων στόχων. Αυτό σημαίνει ότι η εκτέλεση του έργου μας είναι εξαιρετικά σημαντική “και αυτή τη στιγμή μια εξαγορά που απαιτεί χιλιάδες ανθρώπους να εργαστούν προς την ολοκλήρωση θα μπορούσε να μας” εκτροχιάσει “, δήλωσε ο Bourla.
O Bourla αναφέρθηκε στα λάθη του παρελθόντος λέγοντας ότι η φαρμακοβιομηχανία χρειαζόταν να προσθέσει ροές εισοδήματος για να ενισχύσει ένα προφίλ ανάπτυξης “που ήταν πραγματικά πολύ κακό”. Αλλά το 2019, η Pfizer έχει μια σειρά από νέα προϊόντα για να αναπτυχθεί, καθώς και μια σειρά νέων ευκαιριών για τα πιο εδραιωμένα φάρμακά της.
Πάρτε Xeljanz δήλωσε η πρόεδρος της biopharma Angela Hwang στην πρόσκληση. Έχει νέες ενδείξεις στην ψωριασική αρθρίτιδα και την ελκώδη κολίτιδα και το ένα τρίτο της αύξησης όγκου του τέταρτου τριμήνου της θεραπείας προήλθε από αυτές τις νέες ενδείξεις. Στην ελκώδη κολίτιδα, το Xeljanz έχει ήδη ξεπέρασε το Simponi της Johnson & Johnson αναφορικά με το νέο μερίδιο ασθενών.
Το Xtandi είναι ένα άλλο φάρμακο όπου τα νέα νεύματα θα μπορούσαν να φανούν σημαντικά για την Pfizer, δήλωσε η Hwang. Σε μη μεταστατικό καρκίνο του προστάτη “έχουμε δει πολύ θετικές τάσεις”, ανέφερε. Το μερίδιο αγοράς του Xtandi είναι τετραπλάσιο από εκείνο της ανταγωνιστικής εταιρείας J & J Erleada , μια παρακολούθηση του Zytiga, αν και οι πωλήσεις ενδέχεται να μην το αντανακλούν ακόμα, με νέους ασθενείς να «μπαίνουν καθημερινά».
Επίσης, η Ibrance είναι έτοιμη να προωθήσει την έκρηξη στην επικουρική αγορά καρκίνου του μαστού, με δύο βασικές μελέτες που έχουν τη δυνατότητα να διπλασιάσουν τον αριθμό των επιλέξιμων ασθενών στον αναστολέα CDK 4/6. Και για τώρα, το blockbuster προσκολλάται σε περισσότερο από το 90% του συνολικού όγκου της τάξης, παρά τον ανταγωνισμό μεταξύ των Kisqali της Novartis και της Verilio του Eli Lilly.
Όλα αυτά τα φάρμακα βοήθησαν την εταιρεία να συνάψει εκτιμήσεις εσόδων από συνεντεύξεις με πωλήσεις 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να προωθήσει την πρόβλεψη κέρδους κατά ένα λεπτό με κέρδη 64 σεντ ανά μετοχή. Για το τρέχον έτος, όμως, η καθοδήγηση των κερδών της Pfizer βρίσκεται κάτω από τα όρια της Wall Street: Η εταιρεία σχεδιάζει τα κέρδη να μοιράζονται μεταξύ $ 2.82 και $ 2.92.
“Εξαιρουμένου του αντίκτυπου των συναλλαγματικών διακυμάνσεων και του κέρδους του 2018 στις επενδύσεις σε μετοχές, η κορυφαία και η κατώτατη γραμμή το 2019 αναμένεται να είναι σχεδόν επίπεδη”, ανέφερε ο αναλυτής της Credit Suisse Vamil Divan στους πελάτες, προβλέποντας ότι η καθοδήγηση θα οδηγήσει σε περαιτέρω πίεση στην μετοχή της Pfizer”.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube