της Νικολέτας Ντάμπου
Η Nestle μόλις πέντε χρόνια μετά την εξαγορά της Galderma, προχωρά σε νέες επιχειρηματικές κινήσεις. Γι το λόγο αυτό βρίσκεται σε αποκλειστικές συνομιλίες για την πώληση μονάδας δερματολογικών προϊόντων σε μια κοινοπραξία με επικεφαλής τον ιδιωτικό μετοχικό κεφάλαιο EQT Partners για 10,2 δισ ελβετικά φράγκα (10,1 δισεκατομμύρια $). Η τιμή είναι πολύ υψηλότερη από τις προηγούμενες φήμες που έκαναν λόγο για 7 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα.
Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Κατά το κλείσιμο, τα εμπορικά σήματα, όπως η τοπική θεραπεία της ακμής Epiduo, τα αισθητικά προϊόντα όπως ο το Restylane και τα Proactiv και Cetaphil-μαζί με περίπου 5.000 brands – πιθανόν να εγκαταλείψουν τη Nestlé.
Η Nestlé, η οποία προχώρησε στην ιατρική περιποίηση, έκλεισε 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για να πάρει τον πλήρη έλεγχο του Galderma από τη L’Oréal το 2014. Αυτό ήταν μέρος της προσπάθειας της εταιρείας να διαφοροποιηθεί πέρα από την υποτονική επιχείρηση τροφίμων και να βαδίσει βαθύτερα στον πιο κερδοφόρο τομέα της υγείας.
Για να εκπληρώσει περαιτέρω αυτή τη φιλοδοξία, προχώρησε σε συμφωνία ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Valeant για να κερδίσει πολλά καλλυντικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένης της Restylane. Οι δύο συμφωνίες ανέφεραν ότι η Nestlé έκανε “σοβαρή επέκταση των δραστηριοτήτων της στον τομέα της υγείας”, δήλωσε ο Jon Cox, αναλυτής του Kepler Cheuvreux, στους Financial Times τότε.
Ωστόσο, η πορεία της Nestle στο χώρο των δερματολογικών προϊόντων δεν ήταν η αναμενόμενη. Το franchise δεν έφτασε ποτέ στις αρχικές προσδοκίες της εταιρίας για ανάπτυξη. Καθώς αγωνίστηκε ενάντια στον κοινό ανταγωνισμό, η εταιρεία το 2017 περιέκοψε 450 θέσεις εργασίας σε μια εγκατάστασηστη Γαλλία και έκλεισε ένα ελβετικό εργοστάσιο που έκανε το Daylong αντηλιακό, μεταξύ άλλων δερματικών προϊόντων.
Η Nestlé ενώνει μερικές άλλες μεγάλες εταιρείες που αποσύρονται από την δερματολογία. Η Bayer πούλησε το χαρτοφυλάκιο της συνταγογραφούμενης δερματολογίας της στην ολλανδική εταιρεία LEO Pharma το 2018. Ο γερμανικός όμιλος, εν μέσω μιας γενικής αναδιοργάνωσης, απλώς υπέγραψε συμφωνία με τον ιδιοκτήτη της Nivea Beiersdorf για να εκποιήσει το αντιηλιακό του Coppertone για 550 εκατομμύρια δολάρια.