Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επιχειρηματικά

Δικαιωμένες οι AstraZeneca & Ranbaxy από την νομική μάχη για το Nexium

Δικαιωμένες οι AstraZeneca & Ranbaxy από την νομική  μάχη για το Nexium

Της Νικολέτας Ντάμπου

Το 2013, φαινόταν ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες AstraZeneca και Ranbaxy θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν δισεκατομμύρια σε ζημιές μετά από δίκη για μια παράνομη συμφωνία σχετικά με την καθυστέρηση κυκλοφορίας του γενόσημου blockbuster Nexium. Το τοπίο όμως ξεκαθάρισε πλέον χάρη στην απόφαση του Εφετείου στις ΗΠΑ που δικαιώνει τις δύο εταιρείες.

ranbaxy

Η νομική μάχη για το γενόσημο Nexium είναι μια υπόθεση-ορόσημο, γιατί ήταν η πρώτη που θα εκδικαζόταν μετά από μια βασική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ. Το 2013, το Ανώτατο Δικαστήριο διαπίστωσε ότι η λεγόμενη κωλυσιεργία επ’ αμοιβή (pay-for-delay) μπορεί να παραβιάζει τους αντιμονοπωλιακούς νόμους, έστω και μόνο για κάθε περίπτωση χωριστά. Ο φαρμακευτικός κλάδος παρακολουθεί πολύ στενά την υπόθεση, διότι μια απόφαση κατά της AstraZeneca και της Ranbaxy θα δημιουργούσε πρόβλημα για τις εταιρείες σε άλλες αντίστοιχες αγωγές. Μακροπρόθεσμα, θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που οι φαρμακευτικές χειρίζονται τις προκλήσεις των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας των επώνυμων και γενόσημων φαρμάκων.

nexium

 Το χρονικό

Οι ένορκοι αποφάνθηκαν υπέρ της AstraZeneca και της Ranbaxy, και στις 21 Νοεμβρίου το 1ο Εφετείο των ΗΠΑ στη Βοστώνη επικύρωσε την απόφαση.

Τι είχε όμως προηγηθεί;

Η διαμάχη για το γενόσημο Nexium χρονολογείται από το 2012, όταν μια συλλογική αγωγή υποστήριξε ότι η AstraZeneca κατέβαλε στην  Ranbaxy $ 700 εκατομμύρια για να εγκαταλείψει την πρόκληση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας του φαρμάκου. Οι ένορκοι δεν διαπίστωσαν ατασθαλίες εκ μέρους των φαρμακευτικών εταιρειών. Δεν προκαλεί καμία έκπληξη ότι η AstraZeneca έκανε ότι μπόρεσε για να προστατεύσει το Nexium από τον ανταγωνισμό των γενόσημων. Ήταν ένα blockbuster $ 3 δισεκατομμυρίων/έτος πριν λήξει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας του το 2014. Η Ranbaxy ήλπιζε να βγάλει το πρώτο γενόσημό του, αλλά ο FDA απέκλεισε το εργοστάσιο όπου είχε ανατεθεί να παράγει το φάρμακο και ακύρωσε το δικαίωμά της εταιρείας για έξι μήνες αποκλειστικότητας. Τον Ιανουάριο του 2015, ο FDA ενέκρινε ένα γενόσημο από την Teva Pharmaceuticals, και οι πωλήσεις του επώνυμου φαρμάκου κατέγραψαν πτωτική πορεία.

 Στις 10 Νοεμβρίου, τα κέρδη τρίτου τριμήνου  της AstraZeneca έδειξαν ότι οι πωλήσεις του Nexium είχαν πέσει 19% μέχρι τότε στο $ 1,5 δισ. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις του προϊόντος κατρακύλησαν κατά 42%. Το πρόβλημα δεν ήταν μόνο ο ανταγωνισμός από τα γενόσημα, δήλωσε η εταιρεία, αλλά και μείωση της ζήτησης. Η μόνη καλή είδηση για την εταιρεία ήταν ότι έλαβε $ 93 εκατομμύρια σε πληρωμή δόσης από την Pfizer, η οποία εμπορεύεται μια ΜΗΣΥΦΑ έκδοση του φαρμάκου. Ακόμα χειρότερα για την AstraZeneca, έχει υποστεί απώλεια της προστασίας των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας σε ένα άλλο φάρμακο, τη στατίνη Crestor. Το φάρμακο, το οποίο απέφερε $ 5 δισεκατομμύρια σε πωλήσεις το 2015, αντιπροσώπευε το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας για το έτος. Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις του Crestor στις ΗΠΑ σημείωσαν κατακόρυφη πτώση 82% στα 124 εκατομμύρια $. Οι απώλειες των εμπορικών σημάτων μεγάλου-ονόματος ανάγκασαν την AstraZeneca να ξεκινήσει ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης  $ 1,5 δισ αυτό το χρόνο. Η εταιρεία αναγκάστηκε τελικά να περικόψει τις πωλήσεις και τη διοικητική υποδομή, με στόχο 1,1 δις $ σε ετήσια εξοικονόμηση από το 2018.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Η φαρμακευτική εταιρεία Boehringer Ingelheim Ελλάς διακρίθηκε στα True Leaders Awards της ICAP CRIF

ΠΑ.ΣΥ.Μ.ΕΠ: Πρωτοπόρος στην προώθηση της Υγείας και Ασφάλειας στην εργασία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Νικητές του Διαγωνισμού Καινοτομίας Start4Health 2024

Ολοκληρώθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο διαγωνισμός καινοτομίας Start4Health, που διοργανώνει το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας (CDI) της Pfizer στη Θεσσαλονίκη με την απονομή των βραβείων στις δύο startups που διακρίθηκαν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.

«Κανένας Μόνος»: Σημαντικός ο αντίκτυπος του προγράμματος της Novartis Hellas για την ψυχική υγεία των ηλικιωμένων

Η πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Novartis Hellas, «Κανένας Μόνος», ενίσχυσε την ψυχική υγεία και βελτίωσε την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων από την αρχή του 2024.

H Allergan Aesthetics διαμορφώνει το μέλλον της αισθητικής ιατρικής με καινοτόμα προϊόντα

Allergan Aesthetics: Κορυφαία brands συνθέτουν το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με ενέσιμες θεραπείες προσώπου.Στην αιχμή της αισθητικής ιατρικής, η Allergan Aesthetics δημιουργεί προϊόντα και τεχνολογίες που ενισχύουν την αυθεντική ομορφιά και την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων.

«Cardiomyopathies Matter»:Οδικός χάρτης για τη βελτίωση της διαχείρισης των μυοκαρδιοπαθειών στην Ελλάδα

Μία πρωτοβουλία της Bristol Myers Squibb για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στη διάγνωση, στην ολιστική υποστήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, στην υποστήριξη της έρευνας και της καινοτομίας.

Η Sanofi Ελλάδας στο Πανελλήνιο Συνέδριο Οικονομικών και Πολιτικής της Υγείας

Για μία ακόμη χρονιά η καινοτόμος βιοφαρμακευτική εταιρεία Sanofi Ελλάδας είχε δυναμική παρουσία στο Πανελλήνιο Συνέδριο Οικονομικών και Πολιτικής της Υγείας 2024, υποστηρίζοντάς το ως Αργυρός Χορηγός.

Μία συμμαχία για τη βελτίωση της προσήλωσης των ασθενών στη θεραπευτική αγωγή

Με στόχο τη βελτίωση της προσήλωσης των ασθενών στη θεραπευτική αγωγή, παρουσιάστηκε σε δημοσιογραφική εκδήλωση, η Χάρτα Προσήλωσης στην Αγωγή. Πρόκειται για μία νέα δράση της Servier Hellas, στο πλαίσιο της Εκστρατείας Ευαισθητοποίησης για την Ορθή Χρήση Φαρμάκων με τίτλο «Μη γίνεσαι γιατρός του εαυτού σου!» (https://www.akolouthotinagogi.gr/), η οποία υλοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Close Icon