αυτοφροντίδα

Επιλογή Γιατροί: Όταν η αλληλεπίδραση χρειάζεται να μας εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη

Επιλογή Γιατροί: Όταν η αλληλεπίδραση χρειάζεται να μας εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη
Είναι θεμιτό να εκφράζουμε τις ανησυχίες μας, λαμβάνοντας υπόψη τους χρονικούς περιορισμούς του/της γιατρού. Χρειάζεται να είμαστε πολύ περιεκτικοί, αλλά αξίζουμε απαντήσεις.

Επιλογή Γιατροί: Η αλληλεπίδραση με το γιατρό χρειάζεται να μας εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη, όχι αμφιβολία, απόρριψη και αίσθημα κατωτερότητα. Μια υγιής σχέση βασίζεται στην εμπιστοσύνη και τον σεβασμό. Είναι ο χρυσός κανόνας για κάθε είδους σχέση – ερωτικούς συντρόφους, φιλίες, μέλη της οικογένειας, στην εργασία κλπ. Αλλά ας μην ξεχνάμε: Έχετε επίσης μια σχέση με τον/τη γιατρό σας και απαιτείται εξίσου πολλή δουλειά για να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία.

Όταν επιλέγετε γιατρό, είναι σημαντικό να αισθάνεστε συνδεδεμένοι με αυτό το άτομο – θα έχετε καλύτερη θεραπεία και καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία σας. Είναι σημαντικό επίσης αυτός ο επιστήμονας να εμπνέει ασφάλεια, να παρέχει κάποιο είδος στήριξης και να μη μας γεμίζει αμφιβολίες και δυσάρεστα συναισθήματα. Αλλά όπως και σε κάθε άλλη σχέση, υπάρχουν κάποιες κοινές κόκκινες σημαίες που αξίζει να προσέξουμε. Αν παρατηρήσουμε κάποιο από τα παρακάτω μοτίβα στο γραφείο του γιατρού, ίσως ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε συνεργασία με κάποιον άλλο.

3 προειδοποιητικά σημάδια για έναν γιατρό που χρειάζεται να έχουμε υπόψη μας

  1. Δεν έχουν οπτική επαφή ή δεν χαιρετούν

Η σχέση γιατρού-ασθενούς πρέπει να είναι μια σχέση με αμοιβαίο σεβασμό. Αν λοιπόν ένας γιατρός δεν σας κοιτάξει στα μάτια και δεν σας χαιρετήσει πριν σας εξετάσει ή σας δώσει μια λύση, αυτό είναι μια καταφανής κόκκινη σημαία. Όταν ένας/μία γιατρός αφιερώνει χρόνο για να σας κοιτάξει και να σας ρωτήσει πώς είστε, αυτό δείχνει ότι σας ακούει πραγματικά και ότι σας βλέπει ως άνθρωπο – και όχι ως τον επόμενο ασθενή στο πρόγραμμά του. Υπάρχει κάποιος που νοιάζεται για εσάς, που είναι εκεί για εσάς.

Δεν χρειάζεται πολύ χρόνος, μπορεί να πάρει πέντε δευτερόλεπτα, και κάνει τεράστια διαφορά. Ο χρόνος είναι ένα σημαντικό σημείο: Πολλοί γιατροί, γενικά, δεν έχουν πολύ χρόνο. Όμως, όταν πρόκειται για πέντε δευτερόλεπτα, όλοι έχουμε τον χρόνο.

  1. Μας λένε ότι είναι στο μυαλό μας

Είναι ένα σενάριο που συμβαίνει συχνά με γυναίκες σε ένα περιβάλλον υγειονομικής περίθαλψης: Αναφέρουμε ένα σωρό συμπτώματα και ο γιατρός μας λέει ότι το πρόβλημα έχει ψυχολογικές ρίζες ή ότι ίσως είμαστε απλώς αγχωμένες. «Αν είσαι γυναίκα και παραπονιέσαι για κάτι, μάλλον είσαι υστερική, ίσως είναι ψυχολογικό, ίσως είναι στο μυαλό σου. Αντιμετωπίζουμε πολλές από αυτές τις σιωπηρές προκαταλήψεις», όπως αναφέρεται σε άρθρο του mindbodygreen.

Αν αισθάνεστε ότι σας απορρίπτουν, μπορείτε να κάνετε μια απλή ερώτηση: «Θα μπορούσε να υπάρχει άλλη ιατρική εξήγηση; Γιατί πρόκειται για μια ιατρική εξήγηση. Δεν είναι το ίδιο με το να μου πείτε ότι όλα είναι στο μυαλό μου – σας ευχαριστώ πολύ – είναι πραγματική, ιατρική, τεκμηριωμένη πληροφορία». Και αν συνεχίσουν να αγνοούν τις ανησυχίες σας, ήρθε η ώρα να βρείτε νέο γιατρό.

  1. Αποκλείουν εναλλακτικές λύσεις

Είναι πολλοί εκείνοι που συχνά φοβούνται να ρωτήσουν τον γιατρό τους για δεύτερη γνώμη ή εναλλακτικές λύσεις, φοβούμενοι ότι ενδεχομένως δεν σέβονται την επιστημονικότητά του. Ωστόσο, το να ρωτάτε για εναλλακτικές επιλογές ή/και θεραπείες δεν σημαίνει ότι δεν εμπιστεύεστε τον/τη γιατρό σας. Σημαίνει απλώς ότι μαθαίνετε, ενημερώνεστε και ενδυναμώνεστε.

Όλα επιστρέφουν στη σχέση γιατρού-ασθενούς. Ουσιαστικά, θα πρέπει να γίνεται μια συζήτηση με το γιατρό μας, όχι μια διάλεξη. Και αν απορρίψει κάθε πιθανή εναλλακτική απάντηση, αυτό μπορεί να μην είναι καλό σημάδι. Είναι θεμιτό να εκφράζουμε τις ανησυχίες μας, λαμβάνοντας υπόψη τους χρονικούς περιορισμούς του/της γιατρού. Χρειάζεται να είμαστε πολύ περιεκτικοί, αλλά αξίζουμε απαντήσεις.