Η ψηφιακή μετάβαση είναι απαραίτητη στις μέρες μας, ακόμα και να τελειώσει σύντομα η δοκιμασία του κορονοϊού. Αυτό που πρέπει όμως να καταλάβουμε είναι ότι δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Κάθε επαγγελματίας και επιχείρηση είναι απαραίτητο να σχεδιάσει ένα συγκεκριμένο πλάνο μετάβασης το οποίο θα εκτείνεται μέσα στο χρόνο και θα περιλαμβάνει μικρά και σταθερά βήματα και θα έχει στόχο τη συνεχή βελτίωση μέσα από τον κύκλο prototype - test - optimize.
Υβριδικά συνέδρια πανδημία: Μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε στο healthweb.gr о Ερρίκος Οβαδίας, μέλος της ομάδας του “Impact Hub Athens” για την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική καινοτομία εν μέσω πανδημίας, τα υβριδικά συνέδρια και την ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων, την “νέα κανονικότητα” αλλά και τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς στο μέλλον.
Ποια πιστεύετε είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που συναντούν σήμερα οι επιχειρήσεις λόγω της εξάπλωσης του Covid-19;
Η κύρια πρόκληση είναι η αβεβαιότητα, αφού όσες προβλέψεις και να έχουν γίνει, κανείς δεν μπορεί πραγματικά να πει πότε και αν θα γυρίσουμε σε αυτό που θεωρούσαμε μέχρι τώρα κανονικότητα. Είναι πρακτικά αδύνατο να κάνουμε μακροπρόθεσμα πλάνα και πορευόμαστε με κύριο όπλο την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, παρακολουθώντας τις εξελίξεις από κοντά. Και αυτή η αβεβαιότητα επηρεάζει τις χρηματοροές, άρα η οικονομία παραμένει σε ένα στάσιμο και δυστυχώς, φθίνον επίπεδο. Δεν μπορείς να κάνεις επενδύσεις, ανοίγματα, να πάρεις ρίσκο. Επιπλέον, κανείς δεν νιώθει άνετα να διαδρά με άλλους ανθρώπους σε κοινόχρηστους χώρους, έτσι τα μοντέλα που προωθούμε εμείς (που έχουν το co- & το crowd- στο DNA τους) έχουν κλονιστεί σημαντικά. Την ίδια στιγμή βέβαια, αναγνωρίζεται η αξία τους ακόμα περισσότερο καθώς προσφέρουν ευελιξία και. Συνεχίζουμε δηλαδή να έχουμε πρόσβαση σε πόρους, ευκαιρίες, καινοτόμες πρακτικές και ιδέες, πληροφορίες και δεξιότητες μέσα στην κοινότητά μας.
Ποιες πιστεύετε πως είναι οι αναγκαίες προσαρμογές που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν στη “νέα κανονικότητα”;
Αυτό που είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε είναι ότι κάποιες εταιρείες της κοινότητάς μας έχουν παρόμοια “ηλικία” με το Impact Hub Athens και άλλες ξεκίνησαν από το 2013 και μετά- κάποιες ακόμα και το 2020! Έχουμε μάθει λοιπόν όλοι να βρίσκουμε τρόπους να επιβιώνουμε. Περάσαμε μέσα από μία βαθιά οικονομική κρίση, μετά capital controls, και τώρα η υγειονομική κρίση. Στηριζόμαστε στην προηγούμενη εμπειρία και στην ευελιξία και την ανθεκτικότητα των επιχειρηματιών της γενιάς μας, που είναι φοβερή!
Προσαρμογές που συνιστούμε είναι η διαφοροποίηση των υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς να χάνουν το νόημα και τον χαρακτήρα τους και το digitalization, που πλέον είναι μονόδρομος ώστε να εξασφαλιστεί η προσφορά και η ζήτηση. Χρειάζεται επανασχεδιασμός των καθημερινών λειτουργιών ώστε να γίνουμε πιο ευέλικτοι και ευκίνητοι σε ένα περιβάλλον όπως αυτό και συγκέντρωση στο όραμα και τον σκοπό. Είναι σημαντικό η επιχείρηση να συνδεθεί με πελάτες και συνεργάτες σε ανθρώπινο επίπεδο, με κατανόηση, εξυπηρέτηση και υποστήριξη, για την ενίσχυση των σχέσεων και την ανάπτυξη αλληλεγγύης και συνεργατικότητας. Κάποιες φορές, μπορεί να χρειαστεί κάποια πράγματα να σταματήσουν -kill your darlings λέμε στον χώρο της καινοτομίας- με σκοπό να αναδυθούν καινούρια πράγματα και νέες ευκαιρία.
- Τα υβριδικά events θεωρούνται το μέλλον των εκδηλώσεων. Ποια είναι τα πλεονεκτήματά τους;
Τα υβριδικά events είναι το παρόν και το μέλλον των εκδηλώσεων, αλλά η μορφή που γίνονται τώρα θα λέγαμε είναι τα πρώτα βήματα αυτού που μπορεί να γίνει. Συγκεκριμένα, μετατρέπουμε events, workshops, συναντήσεις, φεστιβάλ στην καλύτερη online εκδοχή τους, για οργανισμούς, επιχειρήσεις, ομάδες πόλης σε μικρούς ή μεγάλους κύκλους επισκεπτών, σκηνοθετώντας τους φυσικούς και ψηφιακούς χώρους ώστε να προσεγγίζουν το νέο ζητούμενο της εποχής. Με τον τρόπο αυτό, οι εκδηλώσεις συνδέουν την “ήπια” φυσική επαφή με ψηφιακά στοιχεία, προσφέροντας τη δυνατότητα networking μέσω ενός παγκόσμιου pool συνεργατών.
Έχουμε αναπτύξει ένα ειδικά εξοπλισμένο και διαμορφωμένο στούντιο, με εξειδικευμένους συνεργάτες και state-of-the-art εξοπλισμό που περιλαμβάνει green room, software & πλατφόρμα αναμετάδοσης, κάμερες, μικρόφωνα, audio mixer, ειδικό φωτισμό, κονσόλες και internet που δεν το σταματάει τίποτα. Έτσι, με βασική πυξίδα τις αρχές inspire-connect-enable δημιουργούμε νέες virtual εμπειρίες, παρέχοντας το know-how μας σε όλα τα βήματα, από οδηγίες και τεχνική υποστήριξη για τη σωστή σύνδεση στην πλατφόρμα μέχρι και την προώθηση και τη συμβουλευτική γύρω από το marketing και τον απολογισμό της εκδήλωσης. Παράλληλα, εξερευνούμε και μαθαίνουμε ψηφιακά εργαλεία νέας γενιάς, που μπορούν να δημιουργήσουν φοβερές εμπειρίες στους συμμετέχοντες, είτε απομακρυσμένα, είτε σε συνδυασμό φυσικης και ψηφιακής παρουσίας, με mixed reality μέσα.
Τι προβλέπετε για τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων στο μέλλον;
Αργά ή γρήγορα θα μεταφερθούμε σε μια πραγματικότητα που θα μοιάζει ίσως λίγο με αυτήν που υπήρχε πριν την πανδημία, είμαστε όμως πεπεισμένοι ότι θα εισχωρήσουν στοιχεία τα οποία ήρθαν στην επιφάνεια λόγω της πανδημίας. Είναι σίγουρο ότι η χρήση digital εργαλείων θα παραμείνει, τα online meetings θα συνεχιστούν όπως και οι διαδικτυακές εκδηλώσεις που αν σχεδιαστούν σωστά, όπως στο Impact Hub Athens, μπορούν να προσφέρουν μια εξίσου ποιοτική, αν και διαφορετική εμπειρία. Επίσης, η ανάπτυξη του e-commerce θα συνεχίσει με γρήγορους ρυθμούς, καθώς οι καταναλωτές ανακάλυψαν τα προτερήματά του και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ανταποκριθούν στις νέες αυτές προτιμήσεις που θα παραμείνουν και μετά το τέλος της πανδημίας.
Ένα άλλο στοιχείο που πιστεύουμε ότι θα παραμείνει είναι η ευελιξία του χώρου εργασίας. Έχοντας δει ότι η παραγωγικότητα δεν πέφτει απαραίτητα αν ο εργαζόμενος δεν δουλεύει από ένα συγκεκριμένο χώρο γραφείου, οι επιχειρήσεις θα προσφέρουν στους υπαλλήλους τους την επιλογή να δουλεύουν και εκτός γραφείου, είτε από το σπίτι είτε από χώρους σαν το Impact Hub Athens, όπου εκεί θα έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και με μέλη από άλλες δημιουργικές ομάδες και κρίσιμους stakeholders. Έτσι, τα γραφεία των επιχειρήσεων θα αποφορτίζονται και θα μειώνεται το κόστος μεγάλων γραφειακών συγκροτημάτων, θα προσφέρεται η ευελιξία στους εργαζόμενους και θα επενδύονται περισσότεροι πόροι στη δημιουργία και ενδυνάμωση των ομάδων ώστε να μην υπάρχει κόστος στην αποδοτικότητα.
Τι συμβουλές θα δίνατε σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν το πρώτο βήμα για την “ψηφιακή τους μετάβαση”;
Η ψηφιακή μετάβαση είναι απαραίτητη στις μέρες μας, ακόμα και να τελειώσει σύντομα η δοκιμασία του κορονοϊού. Αυτό που πρέπει όμως να καταλάβουμε είναι ότι δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Κάθε επαγγελματίας και επιχείρηση είναι απαραίτητο να σχεδιάσει ένα συγκεκριμένο πλάνο μετάβασης το οποίο θα εκτείνεται μέσα στο χρόνο και θα περιλαμβάνει μικρά και σταθερά βήματα και θα έχει στόχο τη συνεχή βελτίωση μέσα από τον κύκλο prototype – test – optimize.
Το digital transformation επίσης, δεν αφορά αποκλειστικά τη δημιουργία και τη λειτουργία ενός e-shop. Το digital transformation διαπερνά οριζόντια όλα τα κομμάτια της επιχείρησης και έχει σκοπό την ευελιξία, την αυτοματοποίηση, την ανάπτυξη και τελικά την μεγαλύτερη αποδοτικότητα αλλά και μελλοντικά, μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Γι’ αυτό, όποιος θέλει να μπει ουσιαστικά στο δρόμο της ψηφιακής μετάβασης, θα χρειαστεί να σκεφτεί ολιστικά τι σημαίνει αυτό για την επιχείρησή του. Σαν Impact Hub Athens, φυσικά, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε στα βήματα αυτά με εξατομικευμένη συμβουλευτική έτσι ώστε να μπορέσουν οι οργανισμοί να μπουν δυναμικά στην νέα εποχή που έχει ήδη ξεκινήσει.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube