Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ & ΑΜΕΑ

Nevronas: Η έλλειψη προσβασιμότητας στις θαλάσσιες μεταφορές καταπατά καθημερινά τα δικαιώματα κατοίκων και επισκεπτών με αναπηρία

Nevronas: Η έλλειψη προσβασιμότητας στις θαλάσσιες μεταφορές καταπατά καθημερινά τα δικαιώματα κατοίκων και επισκεπτών με αναπηρία

Nevronas: Η Ελλάδα οφείλει να παρέχει υπηρεσίες ποιοτικές και ισότιμες προς όλους τους πολίτες της, εάν πραγματικά θέλει να θεωρείται παγκόσμιος τουριστικός προορισμός.

Η έλλειψη προσβασιμότητας των πλοίων της χώρας απασχόλησε τις τελευταίες ημέρες τον Τύπο με πλήθος δημοσιευμάτων, με αφορμή ένα απαράδεκτο περιστατικό στη γραμμή Κεραμωτή – Θάσος, όπου άτομο με αναπηρία παρέμεινε στο γκαράζ του πλοίου μέσα στον καύσωνα, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης στο εσωτερικό για άτομα με μειωμένη κινητικότητα. Το αναπηρικό κίνημα υπενθυμίζει ότι το συγκεκριμένο γεγονός αποτελεί καθημερινότητα για χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες με αναπηρία των νησιών μας, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό πλοίων σε όλη τη χώρα δεν είναι προσβάσιμο και είναι ένα θέμα υψηλά στην ατζέντα του αναπηρικού κινήματος εδώ και αρκετά χρόνια.

Ο πρόεδρος της ΕΣΑμεΑ Ιωάννης Βαρδακαστάνης τονίζει ότι πρόκειται για μία απαράδεκτη κατάσταση: «Η Ελλάδα οφείλει να παρέχει υπηρεσίες ποιοτικές και ισότιμες προς όλους τους πολίτες της, εάν πραγματικά θέλει να θεωρείται παγκόσμιος τουριστικός προορισμός. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν πλοία που δεν πληρούν τις προδιαγραφές των πρωτοκόλλων προσβασιμότητας, δεν πρέπει να τους δίνεται άδεια. Σε κανένα πλοιοκτήτη που δεν φροντίζει να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες και χαρακτηριστικά στα πλοία του που είναι συμβατές με το Σύνταγμα, τη Διεθνή Σύμβαση για την Αναπηρία, τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τις αρχές ίσης μεταχείρισης και προσβασιμότητας».

Για να συμβαδίσει η χώρα με τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει πρέπει ταυτόχρονα να αλλάξει τον ελληνικό «Κανονισμό ενδιαιτήσεως και καθορισμού αριθμού επιβατών των επιβατηγών πλοίων» (ΠΔ 44/2011) που επιβάλλει την προσβασιμότητα σε πλοία που εκτελούν πλόες άνω των 30 ναυτικών μιλίων, αφήνοντας ουσιαστικά «παραθυράκι» σε πλοία που λειτουργούν σε κοντινούς προορισμούς να μην είναι προσβάσιμα.

Για παράδειγμα, Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου σε γραμμές με μεγάλη κίνηση επιβατών καθημερινά, είναι: Πέραμα-Παλούκια, Κεραμωτή-Θάσος, Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα, Ρίο-Αντίρριο κ.α., ενώ και το προσωπικό τους δεν έχει, πλην ελαχίστων, κατάλληλη εκπαίδευση στην εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει και ο κατάλληλος υποβοηθητικός εξοπλισμός για την ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

AccessibleEU: Αναπτύσσοντας τον Προσβάσιμο Τουρισμό στην Ελλάδα

Nevronas: Πρακτικός οδηγός «Portfolio Ψυχικής Ενδυνάμωσης Παιδιών και Εφήβων»

Η Κάρτα Αναπηρίας μοναδικό εργαλείο αναγνώρισης των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις

"Πολύ σημαντική η συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία στην κατηγορία των ευάλωτων οφειλετών"

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αμυμώνη: Πανελλήνιος Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες

Αμυμώνη: Οι ωφελούμενοι στην Αμυμώνη είναι παιδιά και ενήλικες με προβλήματα όρασης (είτε ολική, είτε μερική απώλεια όρασης) και πρόσθετες αναπηρίες.

Ολοκληρώθηκε η 1η Παμπελοποννησιακή Επιστημονική Συνάντηση Νοσηλευτών στην Τρίπολη

Τρίπολη: Επισημάνθηκε η αυτοθυσία των νοσηλευτών όταν αντιμετώπισαν δύσκολες καταστάσεις και τονίστηκε πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα συνεχίσει να υποστηρίζει τέτοιες πρωτοβουλίες.

Close Icon