Editorial

Γιατί δεν έγινε ανατιμολόγηση στα είδη πρόσθετης περίθαλψης του άρθρου 15 του ΕΚΠΥ-ΕΟΠΥΥ ;

Γιατί δεν έγινε ανατιμολόγηση στα είδη πρόσθετης περίθαλψης του άρθρου 15 του ΕΚΠΥ-ΕΟΠΥΥ ;
Your browser does not support the video tag. Της Νικολέτας Ντάμπου  Στο άρθρο 9 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών ΕΟΠΥΥ για την φαρμακευτική Περίθαλψη αναφέρονται τα συναφή είδη με το φάρμακο δηλαδή το ΑΝΑΛΩΣΙΜΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, (διαβητολογικό υλικό ,προϊόντα ειδικής διατροφής, επιθέματα συσκευές συνεχούς έγχυσης φαρμάκων ,οστομικά υλικά) ,για τα οποία με τη δημιουργία του μητρώου […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Της Νικολέτας Ντάμπου 

Στο άρθρο 9 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών ΕΟΠΥΥ για την φαρμακευτική Περίθαλψη αναφέρονται τα συναφή είδη με το φάρμακο δηλαδή το ΑΝΑΛΩΣΙΜΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, (διαβητολογικό υλικό ,προϊόντα ειδικής διατροφής, επιθέματα συσκευές συνεχούς έγχυσης φαρμάκων ,οστομικά υλικά) ,για τα οποία με τη δημιουργία του μητρώου ΕΟΠΥΥ –ΕΚΑΠΤΥ μειώθηκε η τιμή μονάδας αποζημίωσης τους κατακόρυφα, κατόπιν και απόφασης του Δ.Σ του ΕΟΠΥΥ , σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 95 του Ν.4472/17.


Στ ο άρθρο 15 που αφορά στην πρόσθετη περίθαλψη και θεραπευτικά μέσα αναφέρονται τα είδη πρόσθετης περίθαλψης, τα οποία κατά παράξενο τρόπο ,δεν έλαβαν καμία μείωση της τιμής τους ,σε αντίθεση με τα οριζόμενα στο άρθρο 95 του Ν.4472/17 .

Τι σημαίνει η μη μείωση της τιμής τους ;

Σημαίνει δηλαδή , ότι τα είδη πρόσθετης περίθαλψης του άρθρου 15 και οι τιμές που είχαν στον ΕΚΠΥ από το 2012 , ήταν κατ’ ανώτατο όριο στο μέσο όρο των τριών χαμηλότερων τιμών της αγοράς εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης , που απαιτεί ο νόμος και για αυτό δεν ανατιμολογήθηκαν; Έγινε έρευνα τιμών ; Σε ποιόν στον ΕΟΠΥΥ είχε ανατεθεί να επεξεργαστεί το θέμα των υλικών του άρθρου 15 για ανατιμολόγηση; Η μήπως δεν είχε καν ζητηθεί, γιατί υπήρχαν τιμές στον ΕΚΠΥ ,ο οποίος όμως είναι υπουργική απόφαση και δεν υπερισχύει του μεταγενέστερου νόμου άρθρο 95 του 4472/17, που έπρεπε να εφαρμοστεί .

Παράλληλα, όσον αφορά στο claw back των  ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Τίθενται τα εξής ερωτήματα:

    • Γιατί δεν έχει υπολογιστεί μέχρι σήμερα το claw back των εταιριών ιατροτεχνολογικών προϊόντων ;
    • Ευσταθεί η πληροφορία ότι θα ζητηθεί από τις εταιρείες να δηλώσουν οι ίδιες τις πωλήσεις τους προς τον ΕΟΠΥΥ ή θα γίνει κάποια άλλη αλχημεία, προκειμένου να υπολογιστεί το claw back, γιατί ο ΕΟΠΥΥ δεν διαθέτει έγκυρα στοιχεία για το υπολογισμό του ;

Ενημερωτικά να πούμε ότι στο άρθρο 95 του νόμου 4472/2017 για την τιμολόγηση ιατροτεχνολογικών προϊόντων αναφέρονται τα εξής :

1.α. Τα δεύτερο, τρίτο, τέταρτο και πέμπτο εδάφια της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του άρθρου 108 του ν. 4461/2017 (Α΄38) αντικαθίστανται ως εξής:

« Η ισχύς του προηγούμενου εδαφίου αρχίζει από 1.6.2017. Σε ξεχωριστή υπεύθυνη δήλωση, η οποία υποβάλλεται ηλεκτρονικά άπαξ ετησίως, δηλώνονται οι τρεις χαμηλότερες τιμές αγοράς του συγκεκριμένου είδους (αναλώσιμο υγειονομικό υλικό ή διατροφικό σκεύασμα ή είδη πρόσθετης περίθαλψης, εξαιρουμένων των τεχνητών μελών και θεραπευτικών μέσων), με τις οποίες αυτό (με τη συγκεκριμένη περιεκτικότητα και συσκευασία) κοστολογείται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η τιμή αποζημίωσης του προϊόντος προσδιορίζεται κατ’ ανώτατο όριο από το μέσο όρο των τριών χαμηλότερων τιμών αγοράς σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά τα λοιπά ισχύει η παρ. 7 του άρθρου 34 του ν. 4447/2016 (Α΄ 241). Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί η δήλωση των προηγούμενων εδαφίων ο Οργανισμός απέχει από τον καθορισμό και την καταβολή αποζημίωσης για το οικείο προϊόν, ενώ παράλληλα δύναται να προμηθευτεί προϊόντα μιας κατηγορίας με διαγωνιστική διαδικασία και να τα διαθέσει από τα φαρμακεία του.»