Άποψη

Δια βίου εκπαίδευση στην προστασία του περιβάλλοντος 

Δια βίου εκπαίδευση στην προστασία του περιβάλλοντος 
Το κλίμα έχει αλλάξει και η ζωή μας γίνεται πιο δύσκολη. Το βιώσαμε και αυτό το καλοκαίρι με τις πυρκαγιές. Το περιβάλλον επιβαρύνεται καθημερινά και όλοι μας πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, από την Πολιτεία έως τον τελευταίο πολίτη.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Είναι πολύ σημαντικό να διασφαλισθεί ενα βιώσιμο μέλλον ορίζοντας και κοινοποιώντας ενα συνολικό Όραμα , Αποστολή , Αξίες και Δεοντολογία . Είναι απαραίτητο να κατανοηθούν οι ικανότητες όλων των ανθρώπων και να διαμορφώσουν αξία προς οφελος της ευρύτερης κοινωνίας .    Της Ελευθερίας ( Ρίτας ) Μωραϊτάκη – Πικρού

Η διαχείριση των σκουπιδιών δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ειδικά εδώ στην Ελλάδα η κουλτούρα της ανακύκλωσης δεν είναι αναπτυγμένη. Τα πλαστικά είναι ο κύριος ρυπαντής των θαλασσών, αλλά και επιπλέον καύσιμη ύλη που λειτουργεί σαν φυτίλι μέσα στα δάση μας με αποτέλεσμα τις τραγικές εικόνες που είδαμε και φέτος στη Ρόδο, στη Μάνδρα, στη Λαυρεωτική.

  • Μία από τις βασικές αρμοδιότητες των Περιφερειών είναι η εκπόνηση και εκτέλεση προγραμμάτων, τα οποία αφορούν θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, Νέας Γενιάς και εκπαίδευσης ενηλίκων σύμφωνα με τον αντίστοιχο σχεδιασμό και τις εφαρμοζόμενες, από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, πολιτικές.

Το 2019 η ανακύκλωση στην Ελλάδα βρισκόταν στο 21% (34% κάτω από το στόχο). Με το νέο τρόπο υπολογισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται και τα απόβλητα της διαδικασίας διαχωρισμού των ανακυκλώσιμων η πραγματική ανακύκλωση στη χώρα μας βρίσκεται στο 16%. Τα νούμερα δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι πολύ κακός μαθητής στην ανακύκλωση. Και αυτό πρέπει να αλλάξει. Πως θα αλλάξει; Με την εισαγωγή προγραμμάτων ανακύκλωσης στα σχολεία μας. Οι κάδοι ανακύκλωσης θα πρέπει να τοποθετηθούν στα σχολεία. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν για να μπορέσουν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά μας. Η διαδικασία πρέπει να ξεκινήσει από το νηπιαγωγείο. Το σχολείο μας θα πρέπει να αποκτήσει και άλλες μορφές. Να γίνει και κοινωνικό σχολείο. Το πρώτο βήμα για την προστασία του περιβάλλοντος, των δασών και των θαλασσών μας θα είναι η εκπαίδευση των παιδιών. Η πρόληψη είναι το σημαντικότερο και πρόληψη σημαίνει να έχουμε πρώτα απ’ όλα συνειδητοποιημένους πολίτες. Οι μαθητές επιστρέφοντας κάθε μεσημέρι από το σχολείο στο σπίτι τους θα φέρνουν μαζί τους και τα προγράμματα ανακύκλωσης για να μπολιάσουν τις οικογένειές τους με αυτό που πρέπει να αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την Ελλάδα, την προστασία του περιβάλλοντος.

Η Περιφέρεια είναι το εργαλείο μας για να πετύχουμε την δια βίου εκπαίδευση στην προστασία του περιβάλλοντος. Ήρθε η ώρα να το χρησιμοποιήσουμε σωστά.

  • Η κυρία Ρίτα Μωραϊτάκη Πικρού είναι  Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος στο Εθνικό Κέντρο Αξιολόγησης της Ποιότητας και της Τεχνολογίας στην Υγεία (ΕΚΑΠΤΥ Α.Ε.) , πιστοποιημένη επενδυτική σύμβουλος από την ΕΚ καθώς έχει Masters από BU (Boston University) και BC (Boston College)  και έντονη κοινωνική προσφορά στη Περιφέρεια Αττικής.