Δεν είναι μυστικό ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν χτυπηθεί αλύπητα από την συνεχιζόμενη πανδημία. Η Covid-19 υπήρξε καταλύτης, φέρνοντας πρωτόγνωρες ζημιές σε όλες ανεξαιρέτως τις εταιρείες σε παγκόσμια κλίμακα. Οι κολοσσοί κατάφεραν να αντεπεξέλθουν, ακόμη και σε δυσχερείς συνθήκες. Αναδιάρθρωσαν το οργανόγραμμά τους, προσάρμοσαν τα δρομολόγια και πέτυχαν να “ανοίξουν τα φτερά τους” ξανά. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες όπως η Orange2Fly δεν είχαν αυτή την πολυτέλεια. Έπειτα από συσσωρευμένες ζημιές που έφτασαν τα 9,5 εκατομμύρια ευρώ, η αίτηση πτώχευσης έμοιαζε μονόδρομος.
Με 4 Airbus A320, η Orange2Fly διεξήγαγε πτήσεις ναυλωμένες (τις γνωστές charter flights). Από το 2015 η εταιρεία είχε εισαχθεί στην αγορά. Ωστόσο, δεν είχε καταφέρει να κάνει εντυπωσιακά βήματα. Από την αρχή εμφάνιζε ζημιές, αλλά πάντοτε ήταν περιορισμένες και ελεγχόμενες. Μάλιστα, το 2018 εμφάνισε κέρδη για πρώτη φορά. Τα κέρδη έφταναν τα 100.000 ευρώ. Δυστυχώς δεν μπόρεσε να αναπτύξει τον στόλο και τον κύκλο εργασιών της όπως ήθελε αρχικά. Αντίθετα, η πανδημία επέτεινε το πρόβλημα και πολλαπλασίασε τις ζημιές για την εταιρεία. Η αίτηση πτώχευσης κατατέθηκε ήδη στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών και αναμένεται να πάρει τον δρόμο της.
Η Orange2Fly απασχολούσε 200 άτομα ως προσωπικό. Μένει να φανεί εάν προτίθεται η κυβέρνηση να λάβει μέτρα για τους συγκεκριμένους εργαζομένους. Από την αρχή της πανδημίας, η εταιρεία προειδοποιούσε για τα προβλήματα που γιγαντώνονταν στον κλάδο. Ζητούσε μάλιστα να παρθούν μέτρα στήριξης για της αεροπορικές εταιρείες στο σύνολό τους. Πρόκειται σαφώς για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου στον αέρα…